Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 21 feb 2012 09:10

Oke, thnx, ik denk dat we dan toch maar 1 zitverhoger kopen en 1 gewone stoel, en dan maar een simpele. Want idd, als hij slaapt slaapt hij toch wel. Dan maar niet meer liggend.
Wij hebben Jurian al best jong geleerd om zelf in zijn stoel te klimmen, dat scheelt een hoop gesjouw, maarja, met amper een jaar kan dat natuurlijk nog niet. Dan is meedraaiend volgens mij heerlijk.

Vandaag moet ik naar het Cb met allebei. Ben benieuwd hoe groot Frederiek is, want volgens mij zat Jurian al ruim voor zijn eerste jaar in de vervolgstoel, omdat hij met zijn hoofd erbovenuit stak. Maar Frederiek kan volgens mij nog maaaanden in dat ding. Het enige nadeel is dat ze steeds probeert te gaan zitten erin, ze vindt het niet echt leuk, maarja, dan heeft ze voorlopig maar even pech ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 feb 2012 09:21

Dippie schreef:Lidia, gefeliciteerd! Is ze vandaag jarig? Ik dacht wat kindjes in je huis te zien? :wink:

@Schipje, ik zal het toch weer eens proberen, vind het best zonde! Vanaf wanneer morgen ze in de andere houding? Zodat de beentje los bengelen? Ik dacht vanaf 3 maanden ivm de heupjes, maar omdat ik nog niet zeker weer of Vianne een afwijking heeft, durf ik het nog niet eigenlijk, ze is nu ruim 10 weken....

De beentjes mogen er dus wel vanaf dag 1 uit. Volgens de beschrijving van bykay niet, maar als je zoekt op het forum van dragen en voeden, schijnt het toch te mogen. Bewezen is zelfs dat het beter is dan de beentjes erin, omdat je eigenlijk niet goed kan zien wat je nu precies met die beentjes doet als ze in de doek zitten.
oa dit wordt er over geschreven : "Met de beentjes in de doek kan je niet de juiste hoek/spreiding van het bovenbeen krijgen tov de heupen waardoor je kans hebt dat de druk verkeerd is en de kom verkeerd wordt aangelegd: heupdysplasia." Dit ging over een pasgeboren baby.

Nu heb ik de kleine wel 3 maanden met de benen in de doek gehad, maar blijkbaar was dat dus toch niet nodig. (overigens wel lekker warm :wink: )

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 21 feb 2012 10:26

Dank je wel Lammetje! Ik heb gister ook nog even gegoogled en las ook verschillende keren dat het juist goed schijnt te zijn voor de heupjes, met een draagdoek althans, niet met een draagzak.
Vandaag maar weer eens experimenteren :-)
Afbeelding

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 21 feb 2012 10:31

MissF schreef:Oke, thnx, ik denk dat we dan toch maar 1 zitverhoger kopen en 1 gewone stoel, en dan maar een simpele. Want idd, als hij slaapt slaapt hij toch wel. Dan maar niet meer liggend.
Wij hebben Jurian al best jong geleerd om zelf in zijn stoel te klimmen, dat scheelt een hoop gesjouw, maarja, met amper een jaar kan dat natuurlijk nog niet. Dan is meedraaiend volgens mij heerlijk.

Wij hebben deze, en die bevalt prima:

http://www.babypark.nl/autostoelen/maxi-cosi/maxi-cosi-rodi.html

Je kunt de rugleuning losmaken, en dan heb je alleen een stoelverhoger over. Heel makkelijk als je hem even snel in een andere auto moet zetten o.i.d. En ze hebben echt nog wel veel steun hoor. Als ze in slaap vallen, dan zorgen die 'oren' ervoor, dat dat hoofdje niet alle kanten op gaat rollen. (Ze zijn nu trouwens wel de helft van het geld zag ik...)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 21 feb 2012 11:08

lammetje schreef:De beentjes mogen er dus wel vanaf dag 1 uit. Volgens de beschrijving van bykay niet, maar als je zoekt op het forum van dragen en voeden, schijnt het toch te mogen. Bewezen is zelfs dat het beter is dan de beentjes erin, omdat je eigenlijk niet goed kan zien wat je nu precies met die beentjes doet als ze in de doek zitten.
oa dit wordt er over geschreven : "Met de beentjes in de doek kan je niet de juiste hoek/spreiding van het bovenbeen krijgen tov de heupen waardoor je kans hebt dat de druk verkeerd is en de kom verkeerd wordt aangelegd: heupdysplasia." Dit ging over een pasgeboren baby.

Nu heb ik de kleine wel 3 maanden met de benen in de doek gehad, maar blijkbaar was dat dus toch niet nodig. (overigens wel lekker warm :wink: )

Ik heb M met de beentjes in de doek gelaten, totdat ze het spreiden tot de juiste houding toeliet. Daarvoor lukte dat gewoon nog niet. Als je kindje het goed vind om te spreiden is dat geen probleem, maar als ze het op een gillen zet, gewoon nog even in de doek laten.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 feb 2012 11:09

@ schipje Het was mij ook al opgevallen dat onze manier van opvoeden wel overeenkomsten heeft :D

Over het stoeltje; wij hebben meegroeistoeltjes en ik moet eigenlijk altijd zelf in de auto klimmen om ze vast te zetten ( hebben nl een 3 deursauto), maar ik kan mij voorstellen dat het niet makkelijk is als je last van je bekken hebt. Al scheelt het wel dat Floris waarschijnlijk snel kan klimmen en snel loopt. Mijn kids moest ik tot ruim 18 mnd tillen voordat ze in de benen kwamen.

Vandaag met onze jongste telg naar het cb geweest. Met 3 mnd is hij nu 65 cm en 7300 gram. 'Gelukkig'groeit hij nu hij fv krijgt wat minder snel. Hij heeft zo'n leuke leeftijd nu, hij kletst echt de hele dag en ook al echt met verschillende toonhoogtes en hij begint dingen te pakken. Wel weer grappig, op zijn buik liggen, vindt hij echt helemaal niets. Waarschijnlijk weer een ventje dat met 18 mnd volzinnen praat met nog geen cm loopt :lol:

@ missf Hier ook een jongetje van 3 dat erg slecht luistert en een grote mond geeft. Voor straf op de trap maakt alleen niet zo heel lang indruk.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 feb 2012 11:16

Wij hadden eerst ook alleen een stoelverhoger voor Ilona, maar dat was niets.
Voor korte stukjes misschien.

Toen de Maxi Cosi Rodi gekocht. Bevalt goed!
Kan niet in slaapstand, maar ze slaapt er wel gewoon goed in.

Van de zomer naar Italie met de auto... ben benieuwd hoe dat gaat.
In ieder geval 's nachts rijden, zodat de meiden (hopelijk ;)) slapen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 feb 2012 11:46

Duie maxi cosi rodi is nu idd niet zo heel duur bij het babypark, misschien toch maar eens gaan kijken. Want stoelverhogers zijn daar nu ook in de aanbieding, meteen maar inslaan :D
Al woog hij net op de weegschaal op het CB 14,6 kilo, en mag hij er dus nog steeds niet op/in. Maakt nog niet uit, omdat het niet hoeft, maar bij anderen in de auto lijkt het me zo handig om even snel een stoelverhoger erin te zetten i.p.v. een hele stoel.
Hij is 101 cm lang. Nog steeds lang en slank dus. Het amper eten was geen probleem gelukkig, omdat zijn gewicht nog niet onder het onderste lijntje komt.

Frederiek weeg bijna evenveel als jouw jongste, ajl. 7,5 kilo. En 70 cm. Qua lengte precies gemiddeld, qua gewicht tegen het onderste lijntje, heel apart, want zij ziet er zoveel steviger uit dan Jurian ooit heeft gedaan. De verpleegkundige vond het dus ook heel normaal dat ze nog 4 flessen op een dag wil. Eigenlijk is 3 normaal met 8 maanden, maar dat lukt gewoon niet, dan komt ze echt te kort, hoewel ze wel gewoon brood, fruit en groenten eet. Dus nog maar lekker zo laten, ze kan het hebben :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 feb 2012 11:54

Haha inderdaad bijna net zo zwaar, missf! Dat ze wat molliger oogt, komt ook doordat zij een meisje is hoor! Meiden hebben gewoon rondere vormen, zelfs als baby zijnde al.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 21 feb 2012 15:57

Lammetje, zag ik je vanmiddag toch lopen met een draagdoek :wink: handig!!!
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 feb 2012 20:07

ajl schreef:Vandaag met onze jongste telg naar het cb geweest. Met 3 mnd is hij nu 65 cm en 7300 gram.

:shock: De jongste hier is met ruim 7 maanden 70 cm en 7800 gram! En ze is nog mollig ook.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 feb 2012 20:22

Kan je je voorstellen dat daar met bv niet tegenaan te voeden was? Ik had het graag langer volgehouden, maar hij had honger, honger en nog eens honger op bv. Hij groeide trouwens wel als kool hoor, 1500 gr in de maand. Nu met de fv gaatzijn groei trouwens wat langzamer ( qua gewicht dan)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2012 21:00

oopss... nou ik heb hier ook een mollig kind. Die is vandaag precies 5 maanden, 69 cm en 10 kilo. :oops:

Ons boefje:

Afbeelding

leen10
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor leen10 » 21 feb 2012 21:10

Wat een schatje!

ajl
Generaal
Generaal