Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor vpk » 14 jul 2011 12:04

hmm vervelend dippie, kan me wel voorstellen dat je nu al over zoiets in kunt zitten. aan de andere kant, uiteindelijk komt het meestal best goed. :wink: . Maar ik geloof indd niet dat zoiets wettelijk al zo vroeg geregeld hoeft te zijn. ik ken zelfs iemand die een maand voor het einde van haar verlof haar ontslag indiende en dus niet meer terugkwam (ze had een maand opzegtermijn). maar ja, als er niemand is die haar werk kan overnemen zou ik net als lammetje denken: jullie (hogerhand) zoeken het maar uit. jij kunt toch ook niet meer dan je doet?

heerlijk he evelien, dat uitmesten en weggooien. ik kan nooit zo heel goed dingen weggooien, maar op het moment gaat het me prima af dus daar maak ik dankbaar gebruik van :mrgreen:

heb hier vanmorgen de mevrouw van de kraamzorg gehad voor de intake. stelde weinig voor. ze heeft even de gegevens gecontroleerd en dan vroeg ze nog wat dingen, waar ik wil bevallen en wat voor voeding ik wil geven, want dat is bepalend voor het aantal uren kraamzorg dat je krijgt.
nu blijkt dat ik vanuit mijn verzekering 20 u extra kraamzorg kan krijgen, dus heb gewoon recht op 69 uur! en het wordt ook nog eens volledig vergoed! das me toch wel superdeluxe hoor..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 jul 2011 12:30

@vpk: ik denk dat je antwoord aan Daatje bedoeld was :wink:
Afbeelding

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 14 jul 2011 12:41

Denk het inderdaad ook.

We zien wel hoe het gaat lopen. Maar maanden lang (nov-febr.) geen vrije dag op kunnen nemen omdat er anders niemand is, is ook niet tof. Soms zijn ze hier wel beetje te makkelijk ](*,) . We wachten het wel af. Ga het proberen weer van mij af te zetten.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 jul 2011 12:43

o ja sorry, inderdaad bedoelde ik daatje.
is dat zo dat je dan geen enkele vrije dag in die maanden op kunt nemen?? hmm, dat lijkt me toch een onredelijke eis van je werkgever...
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 14 jul 2011 13:10

Waarschijnlijk niet, want dan is er niemand voor het werk, telefoon, klanten etc.
Maar goed, ga er even niet meer aan denken.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 jul 2011 13:28

Daatje123 schreef:Waarschijnlijk niet, want dan is er niemand voor het werk, telefoon, klanten etc.
Maar goed, ga er even niet meer aan denken.

Pech voor de klanten. Had je werkgever het maar beter moeten regelen. Je moet van zijn/haar probleem niet jouw probleem gaan maken! (makkelijk praten voor mij dat besef ik. Maar dit is toch niet normaal.)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2011 16:19

Gisteren de kleine amper gevoelt, volgens mij is hij/zij de schade van gisteren aan het inhalen. :lol:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 jul 2011 22:22

@ajl: dat lijkt mij toch wel ellendig, zeker voor je cliënten, als er 4 mnd niets met de dossiers gebeurt... Bij ons worden de dossiers van degene die met zwangerschapsverlof gaat (inmiddels 3x meegemaakt hier) verdeeld over de andere collega's, waarbij de laatste keer de advocaat-stagiaire die net als de zwangere familierecht doet bijna haar hele 'kast' kreeg (is te doen, omdat er anders sowieso veel wordt samengewerkt). Ik had dat een jaar of wat terug voor een andere collega die meer op civiel recht zit en dan proberen we echt zo goed mogelijk die zaken te vervangen. Overigens nemen de collega's wel al voorafgaand aan hun verlof minder nieuwe zaken aan, dat scheelt natuurlijk.

@Daatje: en iemand erbij die bijv. alleen de telefoon doet, is dat geen optie? Je zit toch in de makelaardij btw?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 jul 2011 22:48

Irritant daatje! Je hoeft inderdaad in NL pas heel laat zulke dingen aan te geven.
Ik heb officieel vandaag pas geregeld dat ik drie dagen ga werken na m'n verlof (terwijl m'n verlof eigenlijk over 1,5 voorbij is; daarna heb ik wel nog 3 wk vakantie)... Ik neem 2 dagen ouderschapsverlof per week, dus m'n contract blijft in feite ongewijzigd.
Mijn werk is ook niet waargenomen in m'n verlof, dus ben benieuwd wat ik aantref. Eerlijk gezegd kan ik me er niet druk om maken. 't is niet mijn probleem... Ik kan doen wat ik doen kan, en verder niet.
Bij ons is ook zeker 10 jaar niemand zwanger geweest, dus misschien dat ze daarom ook niks geregeld hebben? Ik heb ook niet echt een functie die 1,2,3 over te nemen is.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 jul 2011 11:16

Heel vervelend Daatje! Hopelijk komt er een goede oplossing. Hier is het wel zo dat je zelfs een maand voordat je zw verlof afgelopen is nog kan zeggen dat je helemaal niet meer terugkomt...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jul 2011 12:21

@ le chat Verdelen over collega's is bij ons vaak niet mogelijk. IN het verleden was het beleid namelijk zo dat iedereen al meer zaken had dan hij/zij in een normale tijd kon behandelen. Het werd dan dossiers 'bewaren'. Nu is het beleid wel wat gewijzigd door meer mensen aan te nemen die de zaken behandelen, dus er zou nu ruimte voor zijn. Echte waarneming is er meestal niet, soms wordt er een student aangezet, maar dan is het ook echt wat onderhoud en niet dossergericht werken. En dan worden nog alleen die dossiers behandeld waar de klant of tgp op de zaak terug komt.

Ik sprak mijn baas van de week en hij had het er over dat mijn dossiers mogelijk ook verdeeld zullen worden, omdat sommige zaken al voor de 3e keer in mijn verlof vallen en dat is niet zo klantvriendelijk.

@ schipje en Lammetje Is er al nieuws bij jullie?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 jul 2011 13:41

Jaaaa!!! Ze is geboren!!. Gisteravond, we hebben het weer gehad. Alles mag weer goed gaan. Wat een onverdiende zegen en wonder! Drinkt als een treintje!
Mijn arm is alleen nog verlamd van de kracht die ik erop heb gezet 8-O krijg nu weer wat kracht in maar pols kan ik nog niet bewegen, zenuw bekneld gezeten. Komt helemaal goed volgens vk. Ben heel blij! Heerlijk zo'n droppie!
Laatst gewijzigd door Schipje op 17 jul 2011 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 16 jul 2011 13:47

Van harte gefeliciteerd met Fieke! Nu lekker genieten!!

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 16 jul 2011 13:48

Gefeliciteerd!!! Wat een ontzettende mooie naam!!!
Geniet ervan

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jul 2011 13:54

Van Harte Gefeliciteerd.

Terug naar “Archief”