Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 09 feb 2011 22:43

wat verschrikkelijk laura! Sterkte! zoiets te weten lijkt me haast ondraagbaar...sterkte voor je zus, haar gezin en jullie familie!

wij konden er met de echo ook voor kiezen om het op te laten schrijven en in een dichte envelop mee te nemen. Kwam volgens de echoscopiste nog al eens voor dat mensen twijfelen of ze 't willen weten, maar dan niet het risico willen lopen dat ze achteraf spijt krijgen dat ze 't tóch willen weten. ;-)

Was voor ons niet van toepassing, wij wilden 't gewoon graag weten ;)

@cornelia waarom zou de kans bij de eerste op een jongen groter zijn?

@missf lekker dat 't gelukt is met commode en behang! Hoop dat bij ons snel 't bedje komt zodat we 't af kunnen maken..

@parkiet kan minder voelen met stuitligging te maken hebben? Bij mij sinds een paar dagen ook minder duidelijk getrap, en veel lager.. Volgens mij gaat vk morgen voor't eerst ook ligging bepalen..

Ik maakte me vandaag trouwens erg zorgen. Had ontzettend pijnlijke steek op m'n borst. Toch maar voor zekerheid vk gebeld, maar wees niet op iets ernstigs.. Waarschijnlijk teken van m'n lichaam dat ik iets rustiger aan moet doen..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 06:43

@Laura echt heel erg heftig voor je zusje/man en jullie als familie.

@Parkiet Ons kindje ligt volgens mij ook in stuit sinds een paar dagen (ben wel minder ver dan jou) voel heel de tijd trappen onder in mijn buik best irritant.

@Jannoek Ben benieuwd hoe je kindje ligt bij mij lag het de laatste keer netjes met zijn hoofdje naar beneden maar nu blijkbaar niet meer hopelijk wordt dit niet zijn voorkeur houding.

@MissF Ben benieuwd naar je kamertje! Hier nog geen foto's zitten op de schoonvader van mijn broer te ''wachten'' die moet wat leidingen verleggen en dan pas gaan we behangen anders is er een kleine kans dat er behang beschadigd is zonde van het werk en dit behang is erg moeilijk aan te komen omdat het niet meer verkocht wordt.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 feb 2011 09:03

Laura, wat vreselijk... :( Hopelijk vinden ze kracht bij Hem!

Ik ga vanmiddag een commode kopen, en tig leuke stofjes om nog vanalles te naaien.
Boxkleed, lakentjes, kruikzak, hoezen, etc... Dat zal me lekker bezighouden.

Heb niet echt een idee hoe de baby ligt. Iig met d'r voeten steeds aan één bepaalde kant.
Vlak bij m'n ribben krijg ik weer zo'n doof gevoel, alsof het slaapt. Had ik bij Ilona ook.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 10 feb 2011 09:45

Jannoek schreef:@cornelia waarom zou de kans bij de eerste op een jongen groter zijn?

Geen idee, ik geloof er ook niet zo in. 't Was een bewering van mijn man. En bij ons ging het op...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 feb 2011 09:56

Sterkte Laura voor jullie en je zus en haar gezin, wat ontzettend naar zoiets :(

Ons kindje ligt volgens mij al vanaf het begin met de beentjes naar beneden. Ik voel al vanaf 11 weken echt helemaal bij mijn blaas gewriemel. Nu af en toe ook iets hoger, maar op de echo was idd te zien dat de beentjes naar beneden lagen. Maar het kan nu nog continu draaien hoor, dus wat gister was, hoeft nu al niet meer zo te zijn. Hij heeft nog lekker de ruimte, voorlopig althans :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 10:07

@MissF Klopt het kan nog heel lang draaien :D Bij onze ''20 weken'' echo was het ook alle kanten aan het opdraaien wel erg leuk om het te zien en tegelijk te voelen.
Gaat het nog een beetje met werken? Houden jullie het geslacht echt voor jullie 2 of hebben jullie je ouders enz wel verteld?

Ik heb volgens mij een poets aanval niet normaal was er al super vroeg uit omdat mijn man moest werken en ik niet meer kon slapen. De bovenverdieping al gedaan nu ben ik bezig met de badkamer,toilet en bijkeuken ga nu verder met de keuken en daarna de huiskamer en eigenlijk wil ik ook nog de ramen zemen :oops: :lol:
Heb maanden niks in het huishouden hoeven doen maar ja mijn man is weer aan het werk en kan moeilijk verlangen dat hij het huishouden blijft doen :wink:

Moet iemand binnenkort nog naar de verloskundige? Ik moet volgens mij 27 februari weer ben benieuwd hoe alles dan is heb wel het idee dat mijn baarmoeder ineens heel hard gegroeid is voel hem een aantal cm boven mijn navel terwijl het met de laatste controle precies tot mijn navel was.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 feb 2011 10:27

Haha, flink van genieten he, zo'n aanval, dan ist maar weer netjes :mrgreen:
In principe heb ik beloofd aan mijn man om het geslacht tegen niemand te vertellen. Ik zou het net zo makkelijk aan iedereen vertellen hoor, maar hij wilde het liever al niet weten, en gaf alleen toestemming als ik zou beloven het niemand te vertellen.Dus dat doe ik niet. Maar gister heb ik wel even subtiel gezegd dat ik het best fijn zou vinden als hij zou zeggen dat ik het aan mijn moeder mag vertellen. Da's gewoon veel leuker om te winkelen natuurlijk. Want dat doe ik nogal eens met mijn moeder, en nu kan ik dan dus geen leuke kleertjes ofzo kopen of stofjes, waar mijn moeder bij is. Maar hij lachte er eens om en wees me nog eens op mijn belofte :mrgreen: Dus het blijft geheim.

Ik moet volgende week donderdag naar de vk. Al vind ik die afspraken soms wel een beetje te vaak, want zoveel gebeurt er eigenlijk nu niet. Maargoed, het hartje horen is altijd leuk natuurlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 feb 2011 11:44

ik mag vanavond naar de vk, dus redelijk binnenkort ;-)

Net bij de tandarts geweest, verstandskies moet er uit.. Dacht eigenlijk dat je tijdens zwangerschap geen verdoving mag, maar volgens de tandarts is dat geen probleem..

Ik ben trouwens erg benieuwd hoe het met em. En elvira gaat! Hoop dat em. Inmiddels kan genieten van hun kindje!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 10 feb 2011 11:54

Verdoving mag dacht ik ook wel, maar die foto`s maken niet!(zo dacht ik)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 feb 2011 11:57

mag ook wel, maar wel met bescherming voor de buik. Ik heb bij C foto's moeten maken ivm kiespijn en ik had het vermoeden dat ik zwanger was, ik kreeg een metalen plaat voor mn buik en er zijn toch foto's gemaakt. Vervolgens ook behandeling gehad met verdoving.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 12:05

@Jannoek Leuk vanavond naar de verloskundige! Jij moet nu zeker ook om de 3 weken? Ik mocht nog 1 keer om de 4 weken omdat ik volgende week niet handig uitkwam voor mij.
Krijg je vanavond ook de uitslag van je suiker? Verdoving mag gewoon alleen met röntgenfoto's moet je uit kijken.

@Em Ik denk dat ze al bevallen is (hoop het in elk geval voor haar)

@Elvira heel veel suc6 voor vrijdag!

Ik had het gisteren met mijn man over de bevalling (daar zie ik helemaal niet tegen op) Maar wat mij heel erg eng lijkt is een keizersnee moet er echt niet aan denken (al is het natuurlijk niet anders als het moet)
Hebben jullie dat ook?
Hier is heel het huis schoon pfff wat een werk jammer genoeg is het altijd maar voor even stof blijft toch wel dwarrelen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 feb 2011 12:41

oké, duidelijk! Een foto hoeft niet, die heeft ie al ;-).

ik hoop ook voor em. Dat ze bevallen is..

Ik moet inderdaad om de 3weken en krijg als't goed is ook de uitslag van het glucose prikken..

Ik zie bij vlagen enorm tegen de bevalling op, en bij vlagen wat minder. Wisselt nog al.. Vorige week hadden we het er over bij zwanger en fit en de fysiotherapeut zorgde ervoor dat ik het in eens helemaal zag zitten. ;-) maar soms vliegt het me gewoon wel aan, omdat ik er zelf geen controle over heb dan...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 feb 2011 12:49

Elvira, heeeeel veel succes morgen! Ben je nerveus of zie je ernaar uit?

MissF, hoe vaak moet jij naar de vk dan? Van mij mag het niet vaak genoeg, zo leuk, dat hartje. Ik ga om de zes weken en die tijd word naarmate de zwangerschap vordert steeds korter.

Liefie, ik mag de 28e weer en dat is op maandag. Of is jullie vk gewoon op zondag 'open'?(27e?) :lol:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 12:58

@Schipje haha Ik moet donderdag 24 februari :oops: Hier is het altijd om de 4 weken en na de 24 weken om de 3 weken dacht ik.

@Jannoek Controle over je bevalling gaat waarschijnlijk niet lukken al scheelt het denk ik wel als je rustig kan blijven maar als het goed is gaan we het vanzelf wel ervaren :wink:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 10 feb 2011 13:03

Jannoek, ik heb geen idee of dat minder voelen zo specifiek met de ligging te maken heeft. Ik had het nog nooit gehoord, maar t leek mij wel logisch dat ie in stuit met z'n benen wat minder bewegingsvrijheid heeft. Ik kan me (nu al niet meer :mrgreen: ) herinneren of de VK heeft gezegd of dat logisch is of niet. Wel zei ze dat het tot 28 weken niet raar is als de hoeveelheid beweging die je voelt toch weer minder wordt.
Hier is het getrap net als bij jou zachter en het varieert minder van plek (een bepaalde plek bovenin en in mijn rechterzij - die laatste zijn dus de voetjes) en geen gedraai meer. Gisteren was ie wel aan het draaien, maar ging ie na een kwart weer terug.
Ik heb in het begin van de zwangerschap een wortelkanaalbehandeling gehad, inclusief de nodige verdovingen, dat mocht toen ook allemaal gewoon. Foto's zijn bij mij ook gemaakt toen (als het niet te vaak gebeurt is het niet zo'n probleem, zei de tandarts, zij was zelf ook zwanger toen en zorgde wel dat ze beschermd was zegmaar), zonder bescherming of wat dan ook.

Liefie, ben benieuwd of de jouwe inderdaad ook in stuit ligt. Gelukkig is er nog alle tijd om te draaien.
Ik heb het net zo als jij met de bevalling, ik zie er totaal niet tegenop (ging met dochter ook allemaal makkelijk), maar moet er niet aan denken om een ks te krijgen. Als beeb in een stuit blijft, ga ik gewoon een stuitbevalling doen [-(

MissF, ik vind het ook niet echt wat voorstellen, al die VK bezoeken. 't Is bij mij meestal allemaal prima, ff bloeddruk meten, hartje luisteren en wegwezen maar weer. Dit was de eerste keer dat ik echt ergens nieuwsgierig naar was (de ligging dus).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”