huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 jun 2008 23:36

*Annet* schreef:
jamillah schreef:Wij hebben een houten vloer, die lag er al in overigens. Ik zou nooit geen vloerbedekking meer willen. De pup heeft nog regelmatig een ongelukje en er gaat nog wel eens een een beker over.

Offtopic, Annet, je mag je schoenen wel eens poetsen 8) :mrgreen:

nooit geen?

Wij hebben de eerste 1.5 jaar van ons trouwen in een huur(boven)woning met vloerbedekking geleefd vandaar.

En die schoenenpoetsen dat was een geintje natuurlijk. Wat denk je nou, dat ik mezelf daar druk over zou maken... Je kent me toch :mrgreen:
En wat betreft energie, we gingen even los, mag het na 6 weken buffelen en mekaar amper zien 8) En we zijn gezegend met een heerlijk krakend bed :mrgreen:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 07 jun 2008 10:18

Harm-J schreef:Klopt (3 jaar oud)

Hoe krijg jij de geraniums zo snel alweer in de bloei? Vorig jaar ging er hier al ff overheen voordat ze begonnen te bloeien, maar nu is er nog geen blaadje of wat ook te zien, denk dat ze overleden zijn :? :P. De fuctia's beginnen in blad te komen. Gaat maar erg langzaam dit jaar :?. En vind het zulke mooie bloemen (fuctia's) :8>.

Galateia post ns ff foto's van jou onwijs leuke huis :lol:!
Wat de toekomst brengen moge........

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 jun 2008 13:38

jamillah schreef:
*Annet* schreef:
jamillah schreef:Wij hebben een houten vloer, die lag er al in overigens. Ik zou nooit geen vloerbedekking meer willen. De pup heeft nog regelmatig een ongelukje en er gaat nog wel eens een een beker over.

Offtopic, Annet, je mag je schoenen wel eens poetsen 8) :mrgreen:

nooit geen?

Wij hebben de eerste 1.5 jaar van ons trouwen in een huur(boven)woning met vloerbedekking geleefd vandaar.

En die schoenenpoetsen dat was een geintje natuurlijk. Wat denk je nou, dat ik mezelf daar druk over zou maken... Je kent me toch :mrgreen:
En wat betreft energie, we gingen even los, mag het na 6 weken buffelen en mekaar amper zien 8) En we zijn gezegend met een heerlijk krakend bed :mrgreen:

sweety, je weet toch dat je je voor mij nooit hoeft te verontschuldigen! Ons bed kraakte ook, maar sinds de verhuizing niet meer. Hij stond denk te vast in elkaar geschroefd of zo denk ik.

HJ, wat doe ik tegen slakken in de tuinplanten?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 jun 2008 18:53

@Annet,
Wij hadden ook slakken in de planten buiten, hebben er speciale slakkenkorels gestrooid. weg slakken.
Verkopen ze bij bloemenwinkels en de kruitvat enz.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 jun 2008 21:28

Potjes met een klein beetje bier ingraven :lol:
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 07 jun 2008 21:36

Vandaag maar even een nieuwe lamp geshopt in Beverwijk. Eerst gezien bij Praxis a raison 199 euro, in geen 199 jaar... Nu dezelfde lamp voor 79 eurie gekocht. :mrgreen:

Afbeelding
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 jun 2008 22:47

parkiet schreef:Potjes met een klein beetje bier ingraven :lol:

als mijn dierbare dat maar niet "sund" :mrgreen: van zijn bier vind!

Hippe lamp HJ, leuk.
Ben je op de zwarte markt geweest?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 07 jun 2008 23:51

*Annet* schreef:Hippe lamp HJ, leuk.
Ben je op de zwarte markt geweest?

Goed gezien Annet, al noemen ze het tegenwoordig de Grandbazaar. Als ik normaliter iets leuk zie, maar te duur vind, ga ik daar meestal heen. De kans dat je daar goedkoper slaagt is groot, tot zeer groot. 8)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jun 2008 00:23

maar dan denk ik altijd: hoe komen die lui eraan, is het niet gejat enzo. Ik ben toch een heler als ik dat koop???

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 jun 2008 01:38

Dat denken veel mensen ja, dit omdat het ook wel de zwarte markt wordt genoemd in de volksmond. Het is m.i. een gewone overdekte markt waar iedereen een standplaats moet huren als iemand iets wil verkopen. Ik ga er voorals nog vanuit dat gezien de grote van de organisatie er ook controle is op de goederen die er verkocht worden.

Er zullen hier en daar best wel eens goederen tussen zitten waarvan de herkomst vaag is, merendeels bevinden deze goederen zich op de rommelmarkt (dus niet in de hallen of andere markten aldaar) denk ik.... Dit kan net zo goed gebeuren op een andere rommelmarkt, als je zo strak zou kijken zou iemand eigenlijk op geen enkele markt meer iets kunnen kopen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jun 2008 11:37

Pas hoorde ik op het nieuws dat er in winkels ook zoveel gestolen wordt. Als je dan kijkt hoevaak er op MP iets met labels er nog aan te koop staat aangeboden (als bewijs dat het nog nieuw is) dan denk ik ook wel eens: hoe kan dit???

Maar ja, dan kan je op een gegeven moment niets meer kopen.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 jun 2008 12:10

*Annet* schreef:Maar ja, dan kan je op een gegeven moment niets meer kopen.

Inderdaad, als ik echt twijfel over een product dan koop ik het niet. Aan de andere kant kunnen mensen ook doorslaan, dan zou iemand bijvoorbeeld alleen nog artikelen kunnen kopen waar een certificaat aanhangt. Dan nog is het de vraag, hoe betrouwbaar is het certificaat. :mrgreen:

Zo zijn er bijvoorbeeld ook mensen die alleen fairtrade artikelen (willen) kopen, goed bedoeld waarschijnlijk, maar vaak niet te betalen. Persoonlijk denk ik dat een ieder met een beetje gezond verstand wel weet wanneer iets dubieus is of niet.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jun 2008 12:16

ik was gisteren samen met een vriendin op marktplaatst aan het zoeken voor de kinderwagen. Staan er 5 dure kinderwagens die 1 iemand voor prive gebruik gebruikt heeft. En ze zijn van begin 2008? Ik kan er echt niet bij hou dat kan.

Ik zoek nog een leuk teakhout kastje voor in de huiskamer. Bij loods 5 niks kunnen vinden vond de winkel ook erg tegenvallen.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 08 jun 2008 12:36

Loods5 vond ik ook wat tegenvallen, maar het aanbod wisselt daar steeds. Dat is dan wel weer leuk.

Bij Trendhopper en plaatselijke meubelzaakjes kom je ook regelmatig leuke teakhouten meubels tegen.
En anders via internet: topteak.nl, teakpaleis.nl, karman.be. En in Brielle zit ook een grote toko.

Over die kinderwagens: die kunnen toch ook uit een failissement ofzo zijn overgenomen?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 jun 2008 13:27

Harm-J schreef:
Smurffie schreef:morgen samen met Arjen naar de stad om een waterpijp te kopen, want dat is het enige waar meneer momenteel nog aan denkt :mrgreen:

:mrgreen:

Nou, het heeft ons bloed zweet en tranen gekost, maar we hebben een waterpijp! 8)

Ons koerdische buurman heeft ons verteld dat we in Dordrecht bij een zaakje wel een waterpijp konden kopen, alleen wist hij de naam van de zaak niet meer. Maargoed, het zat bij de Its en de Hema in de buurt, dus ik zou het wel kunnen vinden dacht ik. Afijn, wij daar ergens de auto geparkeerd, maximaal 28 minuten parkeren. ''Schat, heb jij nog kleingeld?'' Nee scheet, ik niet. ''Oke, blijf jij even bij de auto, ga ik wisselen bij de snackbar''
Komt Arjen terug met een heerlijk ijsje. ''Aaah, wat lief dat je dat doet scheet!'' ''Hmpf..ik moest een ijsje kopen anders mocht ik niet wisselen''
:mrgreen:
Goed, dat hadden we gehad, toen nog zoeken naar de winkel. Na 20 minuten nog steeds geen waterpijpenwinkel. De tijd begon te dringen..Arjen terug naar de auto om nog een keer geld in de automaat te mikken (wisselgeld genoeg nu). Uiteindelijk in een coffeeshop beland, allicht wisten ze daar waar je die dingen kon kopen. Een aardige meneer met een zakje weed in de handen heeft uitgelegd waar het was. Weer vijf minuten lopen en uiteindelijk: ja hoor! Maar..2 waterpijpen allebei zagen ze er niet uit. ''Bij onze andere winkel hebben ze er misschien nog meer'' Wij naar de andere winkel, en waarempel! Alleen..geen kooltjes :? ''Eh..die hebben ze waarschijnlijk wel bij onze andere winkel, zal ik even voor u bellen?'' Doe dat ja! :mrgreen: Arjen zegt: Loop jij vast naar de auto, ga ik die kooltjes halen, anders zijn we weer te laat..
Maar..met mijn gevoel voor richting kan die auto 100 meter verderop staat en nog zou ik verdwalen, wat ik dan ook spontaan deed. Toen ik uiteindelijk weer in de hoofdstraat van winkels was, bedacht ik me dat ik waarschijnlijk toch al te laat was, dus kon ik net zo goed even nog paar potjes patina kopen bij de hobbywinkel die ik had gezien. Eenmaal terug bij de auto stond Arjen bij de auto al te wachten.. 8)

Maar we hebben een waterpijp en al geprobeerd, het is heerlijk! Aardbei en druiventabak, de appel was helaas op.

Owja..verder heb ik Arjen bijna overgehaald voor een houten vloer :D

Terug naar “Archief”