Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jul 2008 11:17

Acire schreef:Trouwens, in hoeverre maken de trouwende mensen zich druk over wensen en gewoontes van de familie?

uhm als we daar mee beginnen is het einde zoek. Het is ons feest (klinkt heel egoistisch) en je trouwt als het goed is maar 1 keer. Ik weet zeker dat er heel wat familie niet naar de dienst komen omdat zij niet met ons eens zijn. Prima, best. En wat ik dan wel weer heel erg mooi vindt is dat er juist mensen nieuwsgierig zijn naar de dienst. :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 jul 2008 11:26

Acire schreef:Trouwens, in hoeverre maken de trouwende mensen zich druk over wensen en gewoontes van de familie?

Bij ons ging dat eigenlijk vanzelf... Mijn ouders en schoonouders hadden ongeveer dezelfde kerkelijke achtergrond. Er is voor niemand iets 'schokkends' gebeurd.
Afbeelding

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 01 jul 2008 11:33

Klopt Evelien, het is jullie dag hoor!

Er zullen altijd dingen zijn waardoor je het niet iedereen naar de zin kan maken, daar moet je niet te lang over na gaan denken.

Op zich waren er bij ons ook geen byzondere dingen ofzo..wel wat kleine dingetjes.....so let it be :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jul 2008 11:42

Ik weet zeker dat mensen iets van de zaal gaan zeggen, iets van de dienst gaan zeggen, iets van gaan zeggen over ringen (die wij niet gaan doen, maar hebben daar iets anders voor)..... Ik vertelde het m'n moeder, ik kon aan haar reactie horen dat ze het wel heel vreemd/appart vondt.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 01 jul 2008 11:49

Het is juist leuk als je het anders doet dan zoals iedereen het altijd doet...!!
Dus laat de mensen maar lekker overal van opkijken, daar heb je juist lol van denk ik :D

Maarja...het is ook weleens niet leuk als mensen je apart vinden..zeker als het je moeder is. Ik herken dat ook wel.
Ach...later zijn ze het toch weer vergeten joh!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 jul 2008 14:20

Ik heb meer zoiets van: als ze het er niet mee eens zijn dan gaan ze maar. Heb liever dat ze dan naar huis gaan, dan dat ze op mijn bruiloft laten merken dat ze het er niet mee eens zijn. Dat zou echt mijn humeur verpesten als ik van die sombere gezichten zou zien.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jul 2008 14:47

Ik vond het wel belangrijk dat mijn en zijn ouders het ermee eens waren.
Wij wilden erg graag stijldansen op onze bruiloft, en kunnen dat samen ook, maar mijn ouders en zijn vader vonden dat niet zo prettig, ze zouden zich dan niet prettig voelen.
Daarom hebben wij het niet gedaan.
Ik vind het egoistisch om het allemaal niet te laten boeien. Mijn ouders hebben mij opgevoed, 21 jaar lang, zijn ouders hem 25 jaar lang, en dan kunnen wij best de moeite nemen om iets in te leveren, vind ik! Als dankbaarheid naar hen!
Ik heb dan weer geen rekening gehouden met mijn ene oma. In de eerste plaats omdat ik totaal geen band met haar heb, en in de tweede plaats omdat het toch niet goed zal zijn. Zij zou mijn jurk te bloot vinden, tja, ik wil niets iets tot onder de kin en met lange mouwen.
maar iemand waar ik respect voor heb en waar ik een goede band mee heb zoals mijn ouders, die wil ik wél tegemoet komen! En als we dan niet dansen, jammer dan. mijn ouders zijn 100 x belangrijker dan het dansen.

Nu hebben wij wel makkelijke ouders, niet extreem ofzo, dus het is al snel wel goed, maar ik denk dat het jujist wel goed is om naar de mensen te kijken die komen. Je nodigt ze niet voor niets uit. En ze respecteren jou ook, waarom wij hen dan niet?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jul 2008 18:30

Ik heb bij het voorbereiden van de trouwdag wel zitten denken hoe het zo leuk mogelijk kon worden voor iedereen. Daarom wilde ik de kerkdienst na het eten en meteen na de dienst het feest, zodat mensen geen 'gat' hadden waarin ze zichzelf moesten vermaken. Verder kon je op het feest verschillende dingen doen in verschillende ruimtes, zodat mensen een beetje keus hadden (muziek luisteren, biertje drinken of tentoonstelling bekijken).

Op sommige bruiloften heb je de hele avond keiharde muziek en dat vind ik vreselijk, dat je niet eens een fatsoenlijk gesprek met iemand kan voeren. En je hebt ook bruiloften waar je een hele tijd met dezelfde mensen aan tafel zit (bij het diner bijvoorbeeld) en als je dan net bij saaie mensen beland dan zit je daar maar te zitten.
Verder word je soms uitgenodigd voor een dienst of plechtigheid in de middag en moet je daarna zelf ergens gaan eten, waarna je een paar uur later naar het feest mag komen. Dat is heel gezellig als je met een groep bekenden bent, maar vooral als je alleen komt dan heb je toch de neiging om dan of 's middags of 's avonds te komen en niet allebei.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 jul 2008 19:07

@ Lalage en anderen: hoe zag jullie dagindeling er uit, qua tijden?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2008 19:13

05.45 ging mijn wekker
06.00 met mijn zusje naar de kapper gelopen
09.10 was ik klaar heeft mijn ma me gehaald
09.30 kwam mijn man mij ophalen
10.00 naar foto locaties geweest
11.30 bij mijn man thuis even naar wc geweest en gewacht tot 12.00
12.00 aangekomen op feestlocatie daar waren de daggasten toen al daar hebben we broodjes gegeten+wat gedronken
13.00 naar gemeentehuis
13.30 trouwen in gemeentehuis
14.10 waren we daar klaar
14.30 trouwdienst in de kerk
16.15 waren we weer op de feestlocatie bruidstaart enz
18.00 eten
20.00 begon de receptie en kwamen de avondgasten ook gelijk
21.30 receptie afgelopen
feestavond was denk ik rond 02.00 afgelopen of zo en wij waren om 02.45 thuis! heerlijke dag zonder maar iets van stress gehad te hebben en overal 100% van kunnen genieten

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 01 jul 2008 19:18

Wij hadden 's middags gemeentehuis en daarna koffiedrinken met onze daggasten en ook aansluitend broodmaaltijd. 's Avonds kerk en daarna feest.
Wij hebben een jongen uit de kerk gevraagd die geregeld of feestjes muziek draait, om dat bij ons feest ook te doen. Het was leuke muziek, veel nederlandstalig en mensen konden zelf ook om nummers vragen.
Jong en oud hadden plezier en wij ook. Aan het begin van de avond tijdens het koffiedrinken enzo hadden we de muziek wat zachter zodat je met elkaar kunt praten, later op de avond wel wat harder maar ook niet té hard.

Ik snap missF wel, maar het ligt er denk ik aan hoe je band met ze is en in hoeverre het dan ook jouw dag is.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 jul 2008 19:57

05.45 ging mijn wekker
07.00 de kapster kwam mijn haar doen
09:15 mijn man zou me komen halen, was door de fotograaf vertraagd.
10.00 mijn man kwam, gelijk daarna naar fotolocatie gereden.
13.00 bij man thuis broodjes gegeten, enz.
13.45 naar gemeentehuis
14.00 trouwen in gemeentehuis
14.45 naar de kerk gereden
15.00 trouwdienst in de kerk
17.15 naar feestlocatie
18.00 eten
20.00 begon de receptie en kwamen de avondgasten ook gelijk
23.30 receptie afgelopen
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jul 2008 20:17

*even zoeken*
Het hele draaiboek wil je denk ik niet zien, mijn zusje was cm en die liep toen net stage in de televisiewereld. Dus dat zat perfect in elkaar ;) In het kort:

7.30 opstaan
8.00 bloemen voor in mijn haar ophalen bij de bloemiste
8.30 naar de kapper, daarna weer terug naar mijn ouders om mijn jurk aan te trekken
11.00 aankomst van de bruidegom
11.30-12.45 fotoreportage
13.00 lunch
14.15 varen door de grachten :)
15.00 gemeentehuis, daarna was er een verrassing: een echte trouwauto waarmee we nog wat foto's zijn gaan maken (maar dat stond dus oorspronkelijk niet in mijn planning hihi)
17.00 Chinees eten
18.30 kerkdienst
aansluitend feest op een andere lokatie

nog wat tips die zo bij me opborrelen:
* als je eerst naar de kapper gaat en daarna je jurk aantrekt -> doe dan een truitje met een rits aan, zodat je dat niet over je hoofd hoeft uit te trekken
* laat iemand een vaasje meenemen om je bloemen in te zetten op moment dat je het boeket niet bij je hebt, dit hoeft natuurlijk alleen als je niet zo'n houdertje om de stelen hebt
* bedenk wie je op groepsfoto's wilt hebben en op welk tijdstip die foto's gemaakt worden
* bedenk hoe je start met het diner, bijvoorbeeld door je (schoon)vader te laten voorgaan in gebed en vraag hem dat dan tevoren
* neem een schort mee om je jurk te beschermen tijdens het eten, het is zo jammer als je de hele avond met een vlek op je jurk loopt...
* geef de mensen die alleen naar de kerkdienst en niet naar receptie/feest komen de gelegenheid om je na de kerkdienst te feliciteren
* geef je zusje of een vriendin je make-up mee, zodat dat bijvoorbeeld vlak voor de kerkdienst even bijgewerkt kan worden

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2008 20:20

haha goede tip voor bij de kapper. Ik had nog maar 1 stelletje kleding thuis dus wij hebben mijn shirt gewoon kapot geknipt :lol:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 jul 2008 20:38

Inderdaad een goeie tip, alleen komt de kapster bij mij als 't goed is thuis. :)

Tot nu toe niemand die 's morgens naar 't gemeentehuis gaat hè? In het gemeentehuis zeiden ze al dat dat niet zo vaak voorkomt...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”