Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jun 2008 14:50

ik werd net door een manager van mijn werk gebeld. Ik ga wat extra diensten in Roosendaal werken. Ben echt heel erg benieuwd hoe ik het daar ga vinden.
Nu werk ik in kleine dorpjes en gehuchten en dan ga ik echt de stad in :mrgreen:
Ik moet echt extra uren gaan werken kom er in deze 6 maanden 70 tekort :shock: :( Maar goed nu heb ik al een stuk of 6 diensten extra en ik mag mijn reistijd ook mee gaan rekenen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jun 2008 15:25

ik kreeg vanmiddag bij een gezin een kadootje mee. Eigenlijk mag ik dit niet eens aannemen, maar ze is zo tevreden over mij dat ze een plant(je) heeft gegeven. Ze gaan di./wo. op vakantie voor 2,5 maand (naar het land waar ze vandaan komen). Ik durfde het bijna niet aan te pakken. Maar het doet je wel goed dat ze tevreden zijn. :oops:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 jun 2008 15:39

Zo'n gebaar kan je af en toe best wel is gebruiken. Gewoon aannemen en niets melden op je werk. Ik kreeg ook een bloemetje van het oppasadres en dat meld ik gewoon niet bij de instantie waarbij zij aangesloten zijn.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 12 jun 2008 18:20

Evelien schreef:ik kreeg vanmiddag bij een gezin een kadootje mee. Eigenlijk mag ik dit niet eens aannemen, maar ze is zo tevreden over mij dat ze een plant(je) heeft gegeven. Ze gaan di./wo. op vakantie voor 2,5 maand (naar het land waar ze vandaan komen). Ik durfde het bijna niet aan te pakken. Maar het doet je wel goed dat ze tevreden zijn. :oops:

@evelien
Wat leuk, en idd gewoon aannemen. =D>

Ik heb vandaag een gesprek gehad met de teamleidster, omdat ik na diplomering graag op deze afdeling wil blijven.
Gesprek was positief, ze wil graag dat ik blijf, nu nog uren, want we zitten boven begroting. Nog maar even afwachten dus het is nog geen febr.
Eigenlijk wil ik liever de opleiding in tot vp, maar er zijn weinig opleidingsplaatsen en ze hebben als voorwaarde dat je een jaar ervaring moet hebben als gediplomeerde.
Echt vaag als je de bbl opleiding doet, tenminste dat vind ik dan.

Vanmiddag met een bewoner groente zaden en plantjes wezen kopen.
Heb een aantal bakken voor op het balkon geregeld, en we hebben daar nu sla, andijvie, bloemkool rode kool en tomaten in geplant. Echt leuk en het geeft zo'n voldoening. Nu maar hopen dat er wat van terecht komt. :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 jun 2008 18:37

@Christien: als ik je een tip mag geven...
Als je door wilt gaan voor verpleegkundige, doe dan de opleiding intern in een ziekenhuis. Het is makkelijker om daarna dan weer richting verpleeghuis ofzo te gaan, dan je wanneer je tijdens de opleiding in een verpleeghuis blijft werken en dan in een zkh wil werken. (weet niet wat je toekomstplannen zijn...).
Ik heb momenteel een aantal collega's die eerst vigger waren, en echt blij zijn dat ze het nu doen. Zkh is leren op een heel ander gebied dan vph.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 12 jun 2008 19:35

mw schreef:@Christien: als ik je een tip mag geven...
Als je door wilt gaan voor verpleegkundige, doe dan de opleiding intern in een ziekenhuis. Het is makkelijker om daarna dan weer richting verpleeghuis ofzo te gaan, dan je wanneer je tijdens de opleiding in een verpleeghuis blijft werken en dan in een zkh wil werken. (weet niet wat je toekomstplannen zijn...).
Ik heb momenteel een aantal collega's die eerst vigger waren, en echt blij zijn dat ze het nu doen. Zkh is leren op een heel ander gebied dan vph.

Bedankt, waar ik werk is een vrij groote organisatie die ook een ziekenhuis heeft. Daar heb ik gesolliciteerd om vp in het ziekenhuis te gaan doen. Het kan idd wel in het vph evt ook op de afdeling waar ik nu werk, psychiatrie maar ik wil idd het ziekenhuis in om de opleiding te gaan doen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 jun 2008 07:11

En Daphne, is het allemaal gelukt? Zo'n situatie als bij jullie moet toch ook niet al te lang voortduren...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 jun 2008 08:19

LeChat schreef:En Daphne, is het allemaal gelukt? Zo'n situatie als bij jullie moet toch ook niet al te lang voortduren...

Nee, inderdaad!
Ja, het is allemaal gelukt! :) We hadden gelukkig makkelijk eten, dat scheelt veel, dus met koken was ik al niet zo druk.
Na het eten gelijk al een paar gedouched en in pyjama gehesen, hoefde ik dat na de koffie niet meer te doen. Het is flink doorpezen, maar het lukte me allemaal wel.
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 jun 2008 08:20

Gelukkig! :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 13 jun 2008 12:06

Heb vanavond late, heb begrepen dat nl moet voetballen dus dat word weer wat :lol: . Goede voornemen iedereen voor half negen in bed :mrgreen:

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 13 jun 2008 12:09

Ik heb vanavond ook een late dienst, vorige keer met voetbal ook.
Was echt enorm gezellig, patienten waren rustig en vonden het helemaal geweldig. Zelfs enkele diep depressieve patienten kwamen bij de tv zitten... :) Maarja als we opnames krijgen vanavond dan wordt het waarschijnlijk niet zo rustig....we zullen zien! 8)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 13 jun 2008 12:11

Ik heb zelf eigenlijk heel weinig met voetbal, daarom eigenlijk mn goede voornemen, geintje hoor.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 13 jun 2008 12:15

Ghehe ik heb vanav ook een late, officieel is die tot 11 uur....maar werd me gister al gevraagd of ik vandaag langer door wilde werken, tot ur of 12, omdat de bewoneres van het vz-gedeelte graag voetbal wilden kijken, dús laat naar bed gaan allemaal...Dus tja, denk dat ik zo veel mogelijk mensen in de rust maar ff in de pyjama help, scheelt weer na half 11!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 13 jun 2008 12:17

Dat is idd een idee, ik heb gewoon dienst tot 23.00 uur, en ga dan ook echt naar huis want ik heb morgen weer vroeg. Bij ons kan je dat dus weer niet doen, iemand halverwege in de pyjama helpen, dus ik kijk wel en dan moet de nachtdienst nog maar een of twee bewoners naar bed brengen. 24 uur zorg toch? Werkse allemaal

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 13 jun 2008 12:20

ah dat is dan weer t voordeel van opname waar jebijna niemand hoeft te helpen over t algemeen :wink: maar iedereen gaat wel wat later richting zn kamer ja...
Werkse mensen!!

Terug naar “Archief”