Joran van der Sloot, schuldig of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor henkie » 19 jun 2010 11:48

Graag terug naar het onderwerp. Alles wat off topic is, wordt verwijderd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 19 jun 2010 13:06

Vanmorgen stond er in de Telegraaf een indrukwekkend interview met de moeder van Joran van der Sloot. 'Mijn zoon is ziek in zijn hoofd' zegt deze moeder. Ze verbreekt na jaren het stilzwijgen. Ze zegt dat haar zoon psychisch zwaar in de war geraakt.

Ze zegt dat ze kort voor de dood van de Peruaanse Stefanie en tijdens zijn vlucht contact had met Joran, waarbij hij zeer paranoïde klonk. Hij voelde zich „gevolgd en bekeken”. Volgens haar verkeerde Joran na de dood van zijn vader in zware psychische nood. Ze stelt dat hij zichzelf de schuld gaf van diens vroegtijdig overlijden. In dit interview met De Telegraaf vertelt zij verder dat Joran vertrok naar Peru, om te ontkomen aan een opname op een gesloten afdeling van een psychiatrische kliniek. Hij had met die opname ingestemd, maar voor hij zou vertrekken naar Nederland, verliet hij het huis, met achterlating van slechts een briefje waarin stond dat ze zich geen zorgen moest maken.

Moeder Van der Sloot laat een stukje van haar pijn zien, die elke moeder zou hebben als ze haar zoon de vernieling in zou zien gaan.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 19 jun 2010 13:22

Ik zie een moeder die het tegen beter weten in opneemt voor haar zoon en de waarheid niet wil horen. Die ziekte in zijn hoofd zat er 5 jaar geleden ook al en komt door van media of politie. En de manier waarop de ouders zich gedroegen rond de verdwijning van Holloway verdiende ook niet bepaald de schoonheidsprijs.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 19 jun 2010 13:33

Of een moeder die nu bewust de aandacht op zoekt, om te laten zien hoe ontzettend zielig ze is, daar ze echt het beste vor haar zoon heeft willen zoeken en gedaan?

Volgens mij zit echte pijn van iemand binnen in zijn/haar hart, die komt er zeker niet uit via de telegraaf om zo bewust de wereld in te worden bazuind.
Moederlief schuwt de media niet, dat hebben we al eerder gemerkt.
Het had meer op zijn plaats geweest te blijven zwijgen, zeker tot na zijn rechtzaak.

Eerlijk gezegd kan ik hier geen greintje gevoel voor opbrengen.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 19 jun 2010 14:22

toppie schreef:Of een moeder die nu bewust de aandacht op zoekt, om te laten zien hoe ontzettend zielig ze is, daar ze echt het beste vor haar zoon heeft willen zoeken en gedaan?

Volgens mij zit echte pijn van iemand binnen in zijn/haar hart, die komt er zeker niet uit via de telegraaf om zo bewust de wereld in te worden bazuind.
Moederlief schuwt de media niet, dat hebben we al eerder gemerkt.
Het had meer op zijn plaats geweest te blijven zwijgen, zeker tot na zijn rechtzaak.

Eerlijk gezegd kan ik hier geen greintje gevoel voor opbrengen.

ik zou niet mijn "pijn"in de Telegraaf zetten
Ik heb daar mijn twijfels over.
Ik zou mijn zoon WEL tenalle tijden steunen, maar recht is recht en niet zeggen dattie ziek is, dat istie inderdaad, maar dat was tie ws al veel en veel langer

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 jun 2010 15:04

Ik heb het interview ook gelezen. Met een foto erbij ! Ze is wel opeens oud geworden.
Ik zie meer een moeder die zichzelf schoon wil praten.
Zij hadden als ouders er alles aan gedaan ? Dacht het niet. Dan ga je bijv niet tegen betaling ! bij P & W zitten, zoontjelief smeet een glas in het gezicht van Peter R de V. Nu praat ze dat nog goed ook, PRdV had hem zitten treiteren !
Hij is ziek in zijn hoofd tjoh, dat wisten wij nog niet zeker.
Ook gaat ze hem niet bezoeken in de gevangenis ? Dat moet ik nog zien.
Zeg nooit nooit. Zeker als het je kind betreft. Hij blijkt nog 2 broers te hebben.
Zij hebben hun moeder aangeraden afstand te nemen.
Joran had over de kist van zijn vader gehangen, huilend, het was zijn schuld dat pa dood was.
Het zal je kind maar wezen, het was altijd zo'n lief kind.
Wanneer veranderde dat lieve kind dan opeens in een manipulerend monster ?
Opmerkelijk vond ik wel dat zij de datum aanhaalde, precies 5 jaar erna ! Geen toeval dus.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 19 jun 2010 15:07

Au!
Ik merk dat iedereen al een oordeel klaar heeft...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 jun 2010 15:17

JeeWee schreef:Au!

Nee JeeWee, dat doet moeder v.d. S zelf ! Zij zegt deze dingen.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 19 jun 2010 15:37

schelpje3 schreef:

Nee JeeWee, dat doet moeder v.d. S zelf ! Zij zegt deze dingen.

Nou, ik lees toch wel oordelen hoor. Dingen als dat was hij al veel langer is echt geen citaat van de moeder.
henkie schreef:... Die ziekte in zijn hoofd zat er 5 jaar geleden ook al en komt door van media of politie...

toppie schreef:...Eerlijk gezegd kan ik hier geen greintje gevoel voor opbrengen.

Samanthi schreef:... dat istie inderdaad, maar dat was tie ws al veel en veel langer

schelpje3 schreef:...Hij is ziek in zijn hoofd tjoh, dat wisten wij nog niet zeker...

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 19 jun 2010 16:27

schelpje3 schreef:Ik heb het interview ook gelezen. Met een foto erbij ! Ze is wel opeens oud geworden.
Ik zie meer een moeder die zichzelf schoon wil praten.
Zij hadden als ouders er alles aan gedaan ? Dacht het niet. Dan ga je bijv niet tegen betaling ! bij P & W zitten, zoontjelief smeet een glas in het gezicht van Peter R de V. Nu praat ze dat nog goed ook, PRdV had hem zitten treiteren !
Hij is ziek in zijn hoofd tjoh, dat wisten wij nog niet zeker.
Ook gaat ze hem niet bezoeken in de gevangenis ? Dat moet ik nog zien.
Zeg nooit nooit. Zeker als het je kind betreft. Hij blijkt nog 2 broers te hebben.
Zij hebben hun moeder aangeraden afstand te nemen.
Joran had over de kist van zijn vader gehangen, huilend, het was zijn schuld dat pa dood was.
Het zal je kind maar wezen, het was altijd zo'n lief kind.
Wanneer veranderde dat lieve kind dan opeens in een manipulerend monster ?
Opmerkelijk vond ik wel dat zij de datum aanhaalde, precies 5 jaar erna ! Geen toeval dus.

Probleemkind of niet, feit blijft wel dat hier een moeder praat die de hele wereldpers over haar heen heeft gehad en zichzelf zelfs toen nog staande wist te houden.
Dat getuigt van ontzettend veel moed, daadkracht en doorzettingsvermogen!

In plaats van ons oordeel over haar uit te spreken, kunnen we óók voor haar bidden!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 19 jun 2010 16:45

Annet76 schreef: In plaats van ons oordeel over haar uit te spreken, kunnen we óók voor haar bidden!

He gelukkig, eindelijk wat betrokkenheid.

Deze moeder is net zo goed slachtoffer. Ze zegt zelf dat als hij het gedaan heeft, ze niet naar Peru zal gaan om hem te omarmen. Ze kan dat niet.
Wat er ook van die jongen geworden is: zij heeft hem ter wereld gebracht, het is haar vlees en bloed en dan doet dat pin als je ziet dat je kind zich zo in de vernieling werkt en anderen meesleept.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 19 jun 2010 17:03

Jip_86,

Als ik zeg dat ik geen greintje gevoel kan opbrengen als moeder via de telegraaf haar gevoelens de wereld inbazuind, dan wordt dat weggezet als oordeel...?!

Het is mijn mening, ik doe een uitspraak over mijn gevoelens, dat is geen oordeel vellen over moeder vdS !!!!

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 19 jun 2010 21:18

Ik heb er grote moeite mee dat een dader als slachtoffer wordt weggezet, een dader die bovendien manipuleerd en de pijn van Holoways ouders nog eens extra zwaar maakt door a. eerst voor geld de plaats aan wil wijzen, b. de plaats voor een betere gevangenis wil aan wijzen.
Ik zeg niet dat Joran alles onthouden moet worden hij moet ook menswaardig behandeld worden. Maar verder wordt ik moe van de Joran Hype.
De mediaaandacht en alles er omheen.
Deze jongen heeft een misdaad begaan op zo'n manier dat ouders het niet kunnen afsluiten.
Ziek of niet ziek hij is schuldig!
laten we bidden voor de nabestaande en ook voor de dader.
'Maar niet alles recht maken wat krom is daar hebbie nix aan.
Wat ik nog aan wil vullen is dat Ieder mens geneigd is tot alle kwaad, dat geloven we niet echt. nee ook in ons zit een Joran van der sloot.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 19 jun 2010 21:21

JeeWee schreef:
Annet76 schreef: In plaats van ons oordeel over haar uit te spreken, kunnen we óók voor haar bidden!

He gelukkig, eindelijk wat betrokkenheid.

Deze moeder is net zo goed slachtoffer. Ze zegt zelf dat als hij het gedaan heeft, ze niet naar Peru zal gaan om hem te omarmen. Ze kan dat niet.
Wat er ook van die jongen geworden is: zij heeft hem ter wereld gebracht, het is haar vlees en bloed en dan doet dat pin als je ziet dat je kind zich zo in de vernieling werkt en anderen meesleept.

Ja en dat probeer ik nou de hele tijd duidelijk te maken, maar het gekke is dat uitgerekend díe berichten hier worden verwijderd.
We mogen hier te pas en te onpas afgeven op Joran én zijn moeder, het kan niet gek genoeg, maar als iemand eens opstaat en zegt stop....nou ja dan ben je ongewenst. Dat is toch bizar?

Dus nogmaals: het is voor een Christen zeer ongepast om te reageren op onze medemensen zoals het hier in het forum wordt gedaan en dáár val ik over en ja, dan word ik ook wel eens wat persoonlijk, maar ik kan het niet hebben dat mensen zo ontzettend kortzichtig zijn.
Al dat oordelen, het is werkelijk nergens voor nodig. Laten we dat oordelen maar aan God overlaten. Ik denk dat we het druk genoeg met onszelf hebben.

En ach...als we de problemen en eigenaardigheden van een ander kunnen spuien, hoeven we niet aan onze eigen tekortkomingen denken. Wel zo fijn!

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 19 jun 2010 21:30

Jajaja, alleen een ander oordeel dan jij bij je bericht aangaf. ;-)
Maar ik vertel overigens geen oud nieuws. Zie hier het oordeel van iemand die niet helemaal onbekend is met de zaak.

http://www.peterrdevries.nl/geen-catego ... ns-ouders/

Terug naar “Archief”