Othello schreef:DesertRose schreef:God stelt de gedachte aan sex met je vriend gelijk aan sex met je vriend.
En hierin vergis jij je.
waarom?
Moderator: Moderafo's
DesertRose schreef:Voor God zijn gedachten, woorden en werken hetzelfde, als het gaat om zonde of geen zonde.
Dus, is de de gedachte aan moord, hetzelfde als moord zelf, en is de gedachte om vreemd te gaan hetzelfde als vreemd gaan zelf, en is de gedachte om sex te hebben met je vriend(in) hetzelfde als sex hebben met je vriend(in)
DesertRose schreef:en hoe mooi je het ook beschrijft, de begeerte is de daad.
Othello schreef:DesertRose schreef:en hoe mooi je het ook beschrijft, de begeerte is de daad.
Ik schreef al: binnen een liefdesrelatie spreek ik van verlangen. Voortkomend uit liefde. Ook daarin zijn grenzen, maar God verbiedt niemand elkaar lief te hebben. God geeft je de gelegenheid naar elkaar toe te groeien, en Hij begrijpt heel goed welk gevoel je daarbij hebt.
Lees het Hooglied eens. Daar druipt het (lichamelijke) verlangen van af, en toch waren die twee nog niet getrouwd.
DesertRose schreef:dat klopt. en de gedachte aan sex voor het huwelijk is ook getrouwd zijn voor God.
met het verschil dat de verkeringstijd een "proeftijd" is, een tijd om naar het huwelijk toe te werken. het kan uitgaan. en dat is ook niet erg, als je voor God maar niet " getrouwd" bent. anders is er voor God sprake van het breken van de "echt"
DesertRose schreef:dat klopt. en de gedachte aan sex voor het huwelijk is ook getrouwd zijn voor God.
met het verschil dat de verkeringstijd een "proeftijd" is, een tijd om naar het huwelijk toe te werken. het kan uitgaan. en dat is ook niet erg, als je voor God maar niet " getrouwd" bent. anders is er voor God sprake van het breken van de "echt"
Ik zit even te denken of 'proeftijd' wel voorkomt in de Bijbel. Was het daar niet meer zo, ik begeer jou: we gaan ervoor?DesertRose schreef:dat klopt. en de gedachte aan sex voor het huwelijk is ook getrouwd zijn voor God.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten