games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2009 14:54

Metroid prime voor de GameCube? Heb ik ook wel gespeeld, maar ik werd gek van het backtracken en steeds weer diezelfde kamers schoonvegen. Verder zijn er wel hele goeie first person shooters, en dan wen je er vanzelf aan.

Nu we toch nog nostalgisch zijn: als je de kans krijgt moet je echt de Prince of Persia reeks op de PS2 uitproberen. (Sands of time, Warrior Within en Two Thrones). Laat die op de PS3 maar zitten. Ziet er prachtig uit, maar is als game behoorlijk zwak. De oudere spellen op de PS2 echter, zijn geniaal.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 okt 2009 17:11

Mortlach schreef:Nu we toch nog nostalgisch zijn: als je de kans krijgt moet je echt de Prince of Persia reeks op de PS2 uitproberen. (Sands of time, Warrior Within en Two Thrones). Laat die op de PS3 maar zitten. Ziet er prachtig uit, maar is als game behoorlijk zwak. De oudere spellen op de PS2 echter, zijn geniaal.

Ik ken ze, zijn eveneens voor de Gamecube gereleased en vond ze beide ook zeer goed. Prince of Persia voor de PS3 krijgt inderdaad niet al te beste reviews, je kan ook niet dood heb ik begrepen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2009 17:21

mohamed schreef:Ik ken ze, zijn eveneens voor de Gamecube gereleased en vond ze beide ook zeer goed. Prince of Persia voor de PS3 krijgt inderdaad niet al te beste reviews, je kan ook niet dood heb ik begrepen.

Nee, nou ja, je wordt gered door je vrouwelijke "sidekick"; en geloof me, dat gebeurt vaak, heel vaak. Eigenlijk is het wel een goed systeem omdat je zo niet een half level opnieuw hoeft te doen.

Prince of Persia voor de game cube? Dan draaien ze ook op de Wii... hmm, toch maar eens naar kijken dan.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 okt 2009 17:49

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Ik ken ze, zijn eveneens voor de Gamecube gereleased en vond ze beide ook zeer goed. Prince of Persia voor de PS3 krijgt inderdaad niet al te beste reviews, je kan ook niet dood heb ik begrepen.

Nee, nou ja, je wordt gered door je vrouwelijke "sidekick"; en geloof me, dat gebeurt vaak, heel vaak. Eigenlijk is het wel een goed systeem omdat je zo niet een half level opnieuw hoeft te doen.

Prince of Persia voor de game cube? Dan draaien ze ook op de Wii... hmm, toch maar eens naar kijken dan.

Het voordeel van de Wii is dat je backups van je gekochte spellen kan spelen middels een softmod, zodat de originele discs niet beschadigen! ;)

mohamed

Super Mario Galaxy

Berichtdoor mohamed » 08 okt 2009 18:54

Afbeelding
Van de Wii wordt vaak gezegd dat de graphics slecht- of niet next-gen waardig zijn. Ik vind dat niet altijd terecht want Mario Galaxy ziet er schitterend uit, de gameplay is als vanouds fantastisch, de animaties subliem en de kleuren spatten van het scherm!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Let op de textures in de pluche vacht van de wesp.

Terwijl je je in rap tempo een weg baant door kleurrijke 3-d werelden en op en tegen switches springt, kan het zo maar zijn dat de zwaartekracht opeens verandert en boven onder wordt en onder boven.
Bij de beste spellen van Nintendo van alle tijden staat Mario Galaxy op de derde plaats, na respectievelijk Ocarina of Time en Super Mario Bros voor de nes. Naar mijn idee is Mario Galaxy qua tempo en opzet het nextgen antwoord op de allereerste 2d klassieker uit de begintijd van het gametijdperk.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2009 20:53

Maar dan noem je ook wel een titel, een van de uitzonderingen die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Daarover geen discussie. De rest echter... Om heel eerlijk te zijn is het overgrote deel van de Wii-spellen ongeïnspireerde, lelijke en doodsaaie verzamelingen mini-games, waarvan de bediening uiteindelijk neerkomt op zo hard mogelijk met je controller rammelen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 okt 2009 08:43

Mortlach schreef:Maar dan noem je ook wel een titel, een van de uitzonderingen die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Daarover geen discussie. De rest echter... Om heel eerlijk te zijn is het overgrote deel van de Wii-spellen ongeïnspireerde, lelijke en doodsaaie verzamelingen mini-games, waarvan de bediening uiteindelijk neerkomt op zo hard mogelijk met je controller rammelen.

Klopt, het merendeel van de spellen kan rechtstreeks in de prullenbak, maar er is een aantal titels die zeer de moeite waard zijn zoals Twilight Princess, Resident Evil 4, Metroid Prime Trilogy (voor de 1st person perspectief liefhebbers) en Mario Galaxy, wat inderdaad de beste is. In de nabije toekomst zullen Metroid Prime Other M (third person) en Mario Galaxy 2 daar nog aan toegevoegd worden. Ook Mario Smash Bros en Mario Kart krijgen goede reviews, maar die vind ik nogal tegenvallen.
De Wii zit boordevol nostalgie voor de liefhebbers van retro en is backwards compatible met alle spellen van voorgaande Nintendo consoles en zelfs nog wat titels van de c64.
Hoe dan ook, het merendeel van de spellen voor de Wii is niet gemaakt voor de core gamers en daarom heb ik er een Ps3 bij gekocht! ;)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 09 okt 2009 17:19

Mortlach schreef:Maar dan noem je ook wel een titel, een van de uitzonderingen die met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Daarover geen discussie. De rest echter... Om heel eerlijk te zijn is het overgrote deel van de Wii-spellen ongeïnspireerde, lelijke en doodsaaie verzamelingen mini-games, waarvan de bediening uiteindelijk neerkomt op zo hard mogelijk met je controller rammelen.

mario kart, Zelda ! eh een spel wat ik hier niet zal noemen maar wat nogal donker is ... waarin je moet schieten .. op ... er is nu een deel 5 van uit !

Wii Motion plus is ook gaaf, wii sports blijft leuk , Kororinpa ( een soort marble madness met een balletje ) geniaal om te doen en lastig.....

Ik heb ook een 360 , en het gaat mij om de gameplay niet om de graphics, Wat te denken van Pikmin (nu ook op de Wii ) echt super geniaal bedacht en zo leuk !
Super Paper mario 3d ook een pareltje (wel veel lees werk ) om maar eens wat te noemen !

Wii heeft totaal andere doelgroep , maar vult wel een mooi gat op !

Wii fitness is ook leuk m, en Joga is echt wel heavy :)

btw Modern Warfare online is ook zo gaaf ! en daar komt deeltje 2 volgende maand al van :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 okt 2009 21:22

Spons schreef:mario kart, Zelda ! eh een spel wat ik hier niet zal noemen maar wat nogal donker is ... waarin je moet schieten .. op ... er is nu een deel 5 van uit !

Resident Evil 4 schijnt inderdaad erg goed te zijn. Je noemt ook Pikmin, inderdaad geniaal maar oorspronkelijk een GameCube-spel.

Wii Motion plus is ook gaaf, wii sports blijft leuk , Kororinpa ( een soort marble madness met een balletje ) geniaal om te doen en lastig.....

Ik heb ook een 360 , en het gaat mij om de gameplay niet om de graphics, Wat te denken van Pikmin (nu ook op de Wii ) echt super geniaal bedacht en zo leuk !
Super Paper mario 3d ook een pareltje (wel veel lees werk ) om maar eens wat te noemen !

Wii heeft totaal andere doelgroep , maar vult wel een mooi gat op !

Wii fitness is ook leuk m, en Joga is echt wel heavy :)

btw Modern Warfare online is ook zo gaaf ! en daar komt deeltje 2 volgende maand al van :)

Ja, dat modern Warfare op de Wii, is dat nog wat? Ik geniet ervan op de playstation en kijk reikhalzend uit naar deel twee over een maandje.

Maar goed, niemand ontkent dat er geen goede spellen zijn voor de Wii, je hebt de meeste hier wel genoemd, naast Mario Kart en Super Smash Brawl, en De Blob (erg leuk en naar nederlands idee). Het is alleen zo jammer dat het slechts uitzonderingen zijn. Het meeste blijft wat wij in het vakgebied "shovelware" noemen; verzamelingen mini-spelletjes die binnen een paar maanden gemaakt en uigebracht kunnen worden, gericht op de jongere gamer en die door goedbedoelende en nietsvermoedende ouders toch wel gekocht worden (want die zoeken niet naar recensies maar beslissen in de speelgoedwinkel op basis van het frontje). Ik heb aan titels gewerkt die ik niemand zou aanbevelen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 okt 2009 12:03

Mortlach schreef:Maar goed, niemand ontkent dat er geen goede spellen zijn voor de Wii, je hebt de meeste hier wel genoemd, naast Mario Kart en Super Smash Brawl, en De Blob (erg leuk en naar nederlands idee). Het is alleen zo jammer dat het slechts uitzonderingen zijn. Het meeste blijft wat wij in het vakgebied "shovelware" noemen; verzamelingen mini-spelletjes die binnen een paar maanden gemaakt en uigebracht kunnen worden, gericht op de jongere gamer en die door goedbedoelende en nietsvermoedende ouders toch wel gekocht worden (want die zoeken niet naar recensies maar beslissen in de speelgoedwinkel op basis van het frontje). Ik heb aan titels gewerkt die ik niemand zou aanbevelen.

Ik vind de blob echt helemaal niks, begrijp de positieve recensies dan ook totaal niet. Voor mij blijft het een slechte rip-off van het mijns inziens onterecht de grond in geboorde Mario Sunshine voor de Gamecube.

Afbeelding

Akkoord, op de Wii zijn misschien welgeteld maar zeven of acht titels echt de moeite waard voor de core Gamer, maar hoeveel echt goede spellen zijn er op dit moment voor de Playstation 3?

Ninja Gaiden Sigma
Metal Gear Solid 4
...?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 okt 2009 12:44

mohamed schreef:Ik vind de blob echt helemaal niks, begrijp de positieve recensies dan ook totaal niet. Voor mij blijft het een slechte rip-off van het mijns inziens onterecht de grond in geboorde Mario Sunshine voor de Gamecube.

Huh, de Blob een rip-off van Super Mario Sunshine? Hoe kom je daar bij? Gameplay is heel anders, de visuals zijn heel anders en het concept is heel anders. Je zult me toch even de overeenkomsten moeten vertellen. Trouwens vond ik Sunshine wel erg leuk.

Akkoord, op de Wii zijn misschien welgeteld maar zeven of acht titels echt de moeite waard voor de core Gamer, maar hoeveel echt goede spellen zijn er op dit moment voor de Playstation 3?

Ninja Gaiden Sigma
Metal Gear Solid 4
...?

Oei, heb je even, want dat is nogal een lijst. Het hangt natuurlijk ook een beetje af van je smaak, en wanneer je echt iets "de moeite waard" vind, en of je alleen exclusieve ps3 games meetelt, maar dan nog:

Ik noem een GTA IV, Infamous, Prototype, UFC, FIFA, PES, Batman Arkham Asylum, Battlefield Bad Company, Killzone2, Street Fighter IV, Soul Calibur 4, NHL, Dirt2, Uncharted, Uncharted 2, Brutal Legend, Assassin's Creed, Assassin's Creed 2, en dat is dan wat me zonder al te veel moeite te binnen schiet.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 okt 2009 18:46

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Ik vind de blob echt helemaal niks, begrijp de positieve recensies dan ook totaal niet. Voor mij blijft het een slechte rip-off van het mijns inziens onterecht de grond in geboorde Mario Sunshine voor de Gamecube.

Huh, de Blob een rip-off van Super Mario Sunshine? Hoe kom je daar bij? Gameplay is heel anders, de visuals zijn heel anders en het concept is heel anders. Je zult me toch even de overeenkomsten moeten vertellen. Trouwens vond ik Sunshine wel erg leuk.

Bij Mario Sunshine moest je alles schoonspuiten en bij de blob alles opverven.
Oei, heb je even, want dat is nogal een lijst. Het hangt natuurlijk ook een beetje af van je smaak, en wanneer je echt iets "de moeite waard" vind, en of je alleen exclusieve ps3 games meetelt, maar dan nog:

Ik noem een GTA IV, Infamous, Prototype, UFC, FIFA, PES, Batman Arkham Asylum, Battlefield Bad Company, Killzone2, Street Fighter IV, Soul Calibur 4, NHL, Dirt2, Uncharted, Uncharted 2, Brutal Legend, Assassin's Creed, Assassin's Creed 2, en dat is dan wat me zonder al te veel moeite te binnen schiet.

Ja, dat is waar, het heeft zeker met smaak te maken en veel van de door jouw genoemde spellen worden vaak ontzettend gehyped en de recensies lijken haast afgesproken werk. Want waarom heeft Assassin's Creed ooit een 9 verdiend?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 okt 2009 18:53

mohamed schreef:Bij Mario Sunshine moest je alles schoonspuiten en bij de blob alles opverven.

Dat lijkt me eigenlijk het tegenovergestelde. Op die basis kun je ook zeggen: in allebei moet je met een mannetje/klodder verf door de spelwereld bewegen door middel van een Controller.

Ja, dat is waar, het heeft zeker met smaak te maken en veel van de door jouw genoemde spellen worden vaak ontzettend gehyped en de recensies lijken haast afgesproken werk. Want waarom heeft Assassin's Creed ooit een 9 verdiend?

Omdat het er geweldig uitziet, enorm veel sfeer ademt en pas op het laatst nogal repetitief wordt. Maar goed, er zijn spellen die 9's en 10en krijgen, die ik toch niet leuk vindt, sportspellen of race spellen bijvoorbeeld. Dat wil niet zeggen dat het geen goede spellen zijn, het is alleen mijn smaak niet. Je kunt de recensies zien als afgesproken werk, je kunt ook denken dat als alle recencenten een spel erg goed vinden, dat het dan ook gewoon een goed spel is. De sites die onrealistische recencies geven, vallen op een gegeven moment keihard door de mand en dan kunnen ze hun virtuele deuren wel sluiten.

Ik heb trouwens de Thief reeks werkend gekregen op mijn laptop... owww... nostalgie!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 okt 2009 20:29

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Bij Mario Sunshine moest je alles schoonspuiten en bij de blob alles opverven.

Dat lijkt me eigenlijk het tegenovergestelde. Op die basis kun je ook zeggen: in allebei moet je met een mannetje/klodder verf door de spelwereld bewegen door middel van een Controller.

Lol, tja ik kan me helaas niet aan die indruk onttrekken, het is een hunch wellicht, maar een hardnekkige!

Omdat het er geweldig uitziet, enorm veel sfeer ademt en pas op het laatst nogal repetitief wordt.

Dat het er schitterend uitziet en sfeer ademt zal ik absoluut niet bestrijden, maar dat zou op zijn best een zeer aangename bijkomstigheid moeten zijn. In mijn optiek heeft Assassin's Creed ontzettend potentie, maar is die met deel één niet waargemaakt. Feit is dat het een van de redenen was dat ik een Playstation 3 heb gekocht (en de prijsverlaging van de console) en dat ik me vaak lekker heb zitten maken met de prachtige filmpjes er van. Doch na het spel een aantal keren gespeeld te hebben is mij toch vies tegengevallen en heb ik het zelfs voortijdig aan de kant gelegd.
Maar goed, er zijn spellen die 9's en 10en krijgen, die ik toch niet leuk vindt, sportspellen of race spellen bijvoorbeeld. Dat wil niet zeggen dat het geen goede spellen zijn, het is alleen mijn smaak niet. Je kunt de recensies zien als afgesproken werk, je kunt ook denken dat als alle recencenten een spel erg goed vinden, dat het dan ook gewoon een goed spel is. De sites die onrealistische recencies geven, vallen op een gegeven moment keihard door de mand en dan kunnen ze hun virtuele deuren wel sluiten.

Vaak kan ik me wel vinden in recensies, maar bij Assassin's Creed heb ik ernstige twijfels. Het bevreemdde me ook dat het bij een spel wat terug gaat in de tijd geen nacht wordt, hoop dat ze hier in het tweede deel aan gedacht en gewerkt hebben.
Natuurlijk blijft het een kwestie van smaak en ik houd van action/adventures.
Ik heb trouwens de Thief reeks werkend gekregen op mijn laptop... owww... nostalgie!

:)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 okt 2009 13:05

mohamed schreef:

:)

Ook in 3e persoons perspectief trouwens, deel 3, Deadly Shadows tenminste wel.

Terug naar “Archief”