Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mei 2007 18:42

rosalie83 schreef:
Lalage schreef:Sjonge, dus van begin tot eind duurt het jaaaren voordat je eindelijk een kind hebt? Kan dat niet sneller ofzo...

Zie bovenstaande post!
En daarbij, we hebben ook niet het gevoel volgende week een kindje te 'willen'. Dus het is goed zo. Alleen hoop ik dat het geen 7 jaar duurt of zo, dat lijkt me wel heel lang. Maargoed, het komt voor, dus we bereiden ons voor op het ergste!

Ja, die wachttijden... maar alles op zijn tijd! God weet al welk kindje jullie kindje zal worden. Gelukkig maar!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 18:42

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Nieuws: we hebben ons officieel aangemeld voor adoptie!

Wauw! Super! Bevrijdend gevoel he? Niet meer er over denken, maar echt die stap gezet hebben!

Hebben jullie de formulieren opgestuurd of ook al een nummer gekregen?

Helemaal gaaf! :mrgreen:

Precies, we bleven maar malen, terwijl we al lang zeker wisten dat dit is wat we willen :mrgreen:

We hebben de formulieren opgestuurd en nog niets gehoord. Dus nu afwachten!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 18:43

Galateia schreef:
rosalie83 schreef:
Lalage schreef:Sjonge, dus van begin tot eind duurt het jaaaren voordat je eindelijk een kind hebt? Kan dat niet sneller ofzo...

Zie bovenstaande post!
En daarbij, we hebben ook niet het gevoel volgende week een kindje te 'willen'. Dus het is goed zo. Alleen hoop ik dat het geen 7 jaar duurt of zo, dat lijkt me wel heel lang. Maargoed, het komt voor, dus we bereiden ons voor op het ergste!

Ja, die wachttijden... maar alles op zijn tijd! God weet al welk kindje jullie kindje zal worden. Gelukkig maar!

Precies. En dat terwijl dat kindje hoogst waarschijnlijk nog niet eens is geboren!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mei 2007 18:44

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:
rosalie83 schreef:Nieuws: we hebben ons officieel aangemeld voor adoptie!

Wauw! Super! Bevrijdend gevoel he? Niet meer er over denken, maar echt die stap gezet hebben!

Hebben jullie de formulieren opgestuurd of ook al een nummer gekregen?

Helemaal gaaf! :mrgreen:

Precies, we bleven maar malen, terwijl we al lang zeker wisten dat dit is wat we willen :mrgreen:

We hebben de formulieren opgestuurd en nog niets gehoord. Dus nu afwachten!

Gelukkig duurt het niet lang voordat je de bevestigingsbrief en je nummer hebt! Dat is pas een raar gevoel... niet meer dan een stukje papier met een bla-bla-verhaal en een o zo belangrijk nummer...
Wij hebben er wel een half uur naar gestaard, haha... en zijn toen uit eten gegaan om ons nummer te vieren!

:mrgreen:

Spannend hoor!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 18:45

Haha lachen! Nou ik ben benieuwd!

Waar zitten jullie nu precies in de procedure?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mei 2007 18:46

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:
rosalie83 schreef:

Zie bovenstaande post!

Precies. En dat terwijl dat kindje hoogst waarschijnlijk nog niet eens is geboren!

Nee, maar in de komende jaren van wachten zal het kindje een keer geboren worden!

Gelukkig kent God het kindje al voordat het uberhaupt maar verwerkt is :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 18:47

Galateia schreef:Gelukkig kent God het kindje al voordat het uberhaupt maar verwerkt is :mrgreen:

Ja exact, dat bedoel ik, dat vind ik zo supergaaf en wonderlijk! :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mei 2007 18:47

rosalie83 schreef:Haha lachen! Nou ik ben benieuwd!

We staan komende zomer een jaar ingesschreven. Dus we zijn nog in het eerste stadium van wachten... en toch gaat die tijd sneller dan we hadden gedacht!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 18:48

Galateia schreef:

We staan komende zomer een jaar ingesschreven. Dus we zijn nog in het eerste stadium van wachten... en toch gaat die tijd sneller dan we hadden gedacht!

Okay, en hebben jullie al voorlichtingsbijeenkomsten gehad? En gesprekken met de kinderbescherming?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mei 2007 18:49

rosalie83 schreef:
Galateia schreef:

Okay, en hebben jullie al voorlichtingsbijeenkomsten gehad? En gesprekken met de kinderbescherming?

Nee, niets van dat alles. We weten alleen dat de wachttijd voor de voorlichtingsbijeenkomsten op dat moment (maar dat fluctueert) 1,5 tot 2 jaar was. Maar ook dat is geen garantie. Op zn vroegst zullen we dus aan het einde van dit jaar aan de beurt zijn, maar het kan ook pas over een jaar zijn...

Maar toch. Dalijk hebben we het eerste jaar gehad!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 18:51

Galateia schreef:Nee, niets van dat alles. We weten alleen dat de wachttijd voor de voorlichtingsbijeenkomsten op dat moment (maar dat fluctueert) 1,5 tot 2 jaar was. Maar ook dat is geen garantie. Op zn vroegst zullen we dus aan het einde van dit jaar aan de beurt zijn, maar het kan ook pas over een jaar zijn...

Maar toch. Dalijk hebben we het eerste jaar gehad!

Ja joh! De tijd is voorbij voordat je er erg in hebt! Als je maar niet echt gaat zitten wachten, als je snapt wat ik bedoel. Dat willen wij niet gaan doen in elk geval. Anders word je echt gefrustreerd en dat is helemaal niet de bedoeling. We staan nu juist heerlijk open en positief erin, en dat willen we zo houden!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mei 2007 18:55

Natuurlijk! We zijn nog jong... we staan al ingeschreven, hebben ons eerste jaar gehad... we zien het allemaal wel! We genieten enorm van ons leven en echt wachten doen we er niet op. Alhoewel er de laatste tijd regelmatig een moeder met een geadopteerd meisje trots voorbij loopt... dan gaat het toch wel kriebelen.

In die wachttijd hebben we wel al bepaald uit welk land we willen adopteren enzo... we hebben informatie, ervaringen etc verzameld. Gewoon op een leuke manier!

Verder hebben we het maar aan God overgegeven :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mei 2007 19:52

Aragorn schreef:

Als je Madonna of Angelina Jolie heet wel. :roll:

Wellicht dat ook zij gewoon netjes op wachtlijsten hebben gestaan, maar dat hoor je natuurlijk niet: het is pas duidelijk dat er geadopteerd wordt als ze naar het land afreizen om het kindje te halen. Dus wat daar achter zit of wat daar aan vooraf gegaan is, blijft gissen...

In sommige landen loopt de hele voorbereidingsprocedure nu eenmaal een stuk soepeler. Een collega van mijn man uit Denemarken heeft zich ongeveer ingeschreven tegelijk met ons. Wij wachten nu inmiddels een jaar en zij hebben de toestemming al en staan nu al ingeschreven bij een bemiddelaar... dus tja... het verschilt ook per land.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 mei 2007 20:24

Ook hier nieuws! Wij hebben vandaag een brief gekregen, waarin staat dat de maatschappelijk werkster volgende week woensdag langs komt voor een eerste gesprek! Ik kijk er echt naar uit! Eindelijk schot in de zaak :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 mei 2007 22:13

Wat een leuke berichten!

Gefeliciteerd!

Terug naar “Archief”