Belijdenis topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2006 18:29

Smurffie schreef:Jawel..maar op een gegeven moment was het geen discussie meer, maar bekvechten om het hardst. :)

En dat maak jij even voor ons uit?

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 21 apr 2006 18:32

Smurff, wat leuk dat je je ook weer hier waagt 8)

Btw, de ene Ger.Gem. is de ander niet, om nog even op die verschillen in te gaan. Bij ons in de kerk word ik aangekeken op het feit dat ik minder/niet trouw kom, naar méér muziek dan psalmen luister, kort haar heb, bladiebla, kortom, de grote heiden. Ga ik een keer naar een andere Ger.Gem, is het daar: haha kom jij in een rok? Maar wel goed dat je ook eens in Gods huis komt.

Stond ik toch wel even raar te kijken, maar het ging er wel stúkken hartelijker aan toe dan bij ons eigen cluppie.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 apr 2006 18:42

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:Jawel..maar op een gegeven moment was het geen discussie meer, maar bekvechten om het hardst. :)

En dat maak jij even voor ons uit?

Nee, dat hoor je mij niet zeggen vriend. Dat is mijn mening.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 21 apr 2006 20:36

Debor@ schreef:Smurff, wat leuk dat je je ook weer hier waagt 8)

Btw, de ene Ger.Gem. is de ander niet, om nog even op die verschillen in te gaan. Bij ons in de kerk word ik aangekeken op het feit dat ik minder/niet trouw kom, naar méér muziek dan psalmen luister, kort haar heb, bladiebla, kortom, de grote heiden. Ga ik een keer naar een andere Ger.Gem, is het daar: haha kom jij in een rok? Maar wel goed dat je ook eens in Gods huis komt.

Stond ik toch wel even raar te kijken, maar het ging er wel stúkken hartelijker aan toe dan bij ons eigen cluppie.

Huh? In een GerGem jou uitlachen omdat je in een rok kwam? Of begrijp ik het even verkeerd? :shock:
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 21 apr 2006 20:38

rafaell schreef:Die dominees in de GerGem zijn een halstarrig volk 8)

wat bedoel je daarmee?
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 apr 2006 22:45

Ik denk dat hij bedoelt: ze zijn bang voor veranderingen.
Zo heb ik hem iig opgevat en ben het dan ook met Rafaell eens.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 22 apr 2006 10:09

Dippie schreef:
rafaell schreef:Die dominees in de GerGem zijn een halstarrig volk 8)

wat bedoel je daarmee?

Dat was meer een uitstapje naar een cabaretstuk dat sommigen hier wel kennen :wink: en ik bedoel idd ook dat men in de gergem een ongezonde angst heeft voor alles wat nieuw is.

Mijn moeder zat gisteren aan tafel weer heerlijk alle christelijk gereformeerde, evangelische voorgangers en gospelzangers af te kraken, hierbij niet gehinderd door enige kennis van zaken. Dat vond ik nog al storend dus merkte ik maar op dat Ds. Kersten mijns inziens ook dwalingen verkondigde, ze ontstak direct in een toorn hoe ik dat van een kind van God durfde te zeggen. Ik heb toen maar even fijnzinnig opgemerkt dat ze daar anders zelf ook heerlijk mee bezig was, maarja ze bleef er maar bij dat die evangelischen gospelzangers Gods kinderen niet kunnen wezen :wink: Dit is iets wat ik vaak opmerk in de zwaar gereformeerde kring: wel alles wat anders is verketteren maar niet kritisch naar zichzelf kunnen kijken! Nu mag men best kritisch zijn tov andersdenkenden, als men dat maar weet te onderbouwen en ook open staat voor kritiek van die andersdenkenden op hun :wink:

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2006 12:34

EENSCH, Rafaell!!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 22 apr 2006 12:38

Dippie schreef:
Debor@ schreef:Smurff, wat leuk dat je je ook weer hier waagt 8)

Huh? In een GerGem jou uitlachen omdat je in een rok kwam? Of begrijp ik het even verkeerd? :shock:
Neenee, je begrijpt het goed!

En raaf, ik ben het helemaal met je eens. Alles wat niet 't gereformeerde straatje past, is per definitie fout en iedereen mag dat horen. Maar komt er andersom kritiek, dan is het zuchtend: jaja wat heeft die duivel toch een macht. Dat is iets wat ik nooit heb begrepen.

Zelfde verhaal als je in de kerk zit en je hoort de vrouw achter je tegen dr buurvrouw fluisteren dat ze de kleren van mevrouw x niet bij het hoedje vindt passen. En dat ze niet begrijpt waarom x haar kleren bij de C&A haalt en niet bij de College Style, want dat is tenslotte van kerkmensen en niet van heidenen... Ongelofelijk!

*heeft zich een keer woest omgedraaid en gezegd dat dat het hart onder de C&A-kleding misschien wel dichterbij God is dan het koude, veroordelende hart onder die Gereformeerde lompen, die nog eens onwijs duur zijn ook*

Werd me niet in dank afgenomen, maar het luchtte flink op. Ik was overigens na dezen natuurlijk een kind van den duivel, maar het mocht wat. Een waar kind van God vindt 't m.i. geen punt als een medekerkganger C&A-kleding aanheeft en zo denk ik er nog steeds over.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2006 12:41

en terecht!!

Maarre die GerGem waar je uitgelachen werd voor je rok, dat snap ik ook niet. Dat moet dan een heeeel erg andere kerk zijn dan de andere GerGem's.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 22 apr 2006 12:44

Tante Pollewop schreef:en terecht!!

Maarre die GerGem waar je uitgelachen werd voor je rok, dat snap ik ook niet. Dat moet dan een heeeel erg andere kerk zijn dan de andere GerGem's.
Klopt, als er 'evangelisch' op het bordje naast de deur had gestaan, had het beter geklopt dan GerGem. Ik stond best gek te kijken, maar ik vond het eigenlijk ook best wel grappig om mee te maken :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 apr 2006 12:51

Zelfde verhaal als je in de kerk zit en je hoort de vrouw achter je tegen dr buurvrouw fluisteren dat ze de kleren van mevrouw x niet bij het hoedje vindt passen. En dat ze niet begrijpt waarom x haar kleren bij de C&A haalt en niet bij de College Style, want dat is tenslotte van kerkmensen en niet van heidenen... Ongelofelijk!

Het wordt warmer..dan begint de zomerhoedenparade weer! 8)

De Gergem staat trouwens wel bekend als een 'rijke' gemeente. Bij ons in de ogg valt het met dure kleding e.d. wel mee opzich :)

En ach..ze doen maar :)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 apr 2006 12:54

:shock: ook wel grappig om te horen dat het in een andere ogg niet zo is...
ik kan met vermaak naar de kerkgangers kijken in onze ogg... :wink:
die is nog erger dan de gergem hier :| (maar ja, dan noem ik er ook een paar)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 22 apr 2006 12:59

Volgens mij gaan we nu ook weer erg off-topic... :mrgreen:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 apr 2006 13:27

..en het is ook wel weer erg makkelijk bekritiseren op deze manier, een thuiswedstrijd.

Terug naar “Archief”