Het weer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 jul 2006 15:57

Marnix, wat ben je toch heerlijk positief! |:)|

Ik had net gedouched en besloot even wat betaalopdrachten bij de bank te brengen, dus stapte ik met een paar druppels regen op de fiets. Ik dacht; zo hard zal het wel niet gaan. nog geen halve minuut later bleken druppels te veranderen in emmers (eh, inhoudelijk dan) 8) Ik was zeiknat nog voor ik de straat uit was :mrgreen: Maar goed, ik ben blij voor de boeren, die het land nauwelijks meer konden nat houden met een paar armzalige sproeiers :)

Inmiddels schijnt de zon weer, maar het is toch even lekker afgekoelt :wink:

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 22 jul 2006 16:05

Ik ben boos, want in Dordrecht heeft het nauwelijks geregend, moet ik vanavond toch weer de tuin sproeien :( En de hitte schijnt aan te houden komende week :(

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jul 2006 16:21

het is alweer droog en warm.... je moet er wat voor over hebben om in het mooiste deel van Nederland te wonen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 22 jul 2006 16:22

het regent hier nu alweer. Fris buiten, geen idee of het benauwd is trouwens, ik heb niet zo'n goed gevoel voor smaak, reuk en dingen als benauwdheid.

Van tijd tot tijd even een vlaag regen. Bewolkt, wat donderslagen.

Ik houd van deze afwisseling :)

maar het zal in de komende week inderdaad wel weer warmer worden.
what the soul hides, blood tells

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 22 jul 2006 16:36

de volgende bui is hier ook al in aantocht, et is nog wel een btje benauwd maar al een stuk minder, verder is het heerlijk fris buiten. :)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Gian
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Gian » 22 jul 2006 16:43

koekie schreef:de volgende bui is hier ook al in aantocht, et is nog wel een btje benauwd maar al een stuk minder, verder is het heerlijk fris buiten. :)

beetje heerlijk benauwd fris dus... :lol:

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 22 jul 2006 17:50

Gian schreef:
koekie schreef:de volgende bui is hier ook al in aantocht, et is nog wel een btje benauwd maar al een stuk minder, verder is het heerlijk fris buiten. :)

beetje heerlijk benauwd fris dus... :lol:

zoiets :mrgreen:

*hoort onweer* :)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 22 jul 2006 18:40

Hier heeft het vanmorgen gestort (*jubel*) en nu weer wolkenloos, een schroeiende zon, te heet en wat dies meer zij. Maar vanochtend was het echt heerlijk! :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 22 jul 2006 19:24

het heeft hier net geonweert, en gestort. nu is dr een heel flauw zonnetje en het waait nu lekker.. tis gewoon 'koud' als je bij t open raam zit 8) :D
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

cornelis
Kapitein
Kapitein

Het weer.

Berichtdoor cornelis » 22 jul 2006 19:41

Hallo allemaal.

Ik heb grote moeite,om te klagen over deze tropische temperaturen.
Want mijn overleden schoonmoeder zei vaak:Wie moppert op het weer,die moppert op de HEER.
En natuurlijk al in het voorjaar zien met verlangen uit naar de zomer,maar als het wat te warm uitvalt,dan klagen er velen.
Eerlijksheidshalve,moet ik wel vermelden,dat ik er goed tegen kan.
En ook deze ,als we er toch problemen mee hebben,kunnen we terecht in het gebed bij de Gever van alle goeds.
Met de zon ziet alles er een stuk vriendelijker uit dan bij regenachtig weer.
En als we dan nog kunnen genieten van het hete zomerweer,laten we ook dan God beslist niet vergeten,om Hem er voor te danken.
Want alles wat we ontvangen,ontvangen we uit pure genade.
Zon,maar ook regen.
Dit wil ik even kwijt,met een vr gr Cornelis.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 jul 2006 19:51

Vandaag vond ik het nog aardig meevallen. Er is hier wat verfrissende regen geweest.

Afgelopen woensdag was het islamitisch weer. Dat zal toch verheugend geweest moeten zijn voor islamisten: in dat opzicht toch een heel klein begin van een pan-islamitisch rijk, waarin alles koekoek eenzang en overal hetzelfde is. :mrgreen:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 jul 2006 12:51

Zouden ze het warme weer met zich meegenomen hebben? :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Rainbowgirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rainbowgirl » 23 jul 2006 14:58

Hahahaha ik zie nu opeens dit topic en de 28 pagina's die gewijd zijn aan het weer een bijkomende zaken, bewijzen weer eens waar ik het onlangs met mijn Franse schoonzus over had; dat praten over het weer typisch Nederlands is. Ze vertelde dat in Frankrijk praten over het weer als regelrechte onzin en prietpraat beschouwd wordt, als een 'ik leid je om de tuin praatje'. Maar hier is het best een serieus gespreksonderwerp, al is het niet over de diepste dingen des levens.

:lol:

Vind het wel grappig.

Trouwens, c'est chaud, ce n'est pas?

André

Berichtdoor André » 23 jul 2006 15:10

Rainbowgirl schreef:c'est chaud, ce n'est pas?
You could say so 8)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 jul 2006 17:12

Het is idd warm en heet en droog, maar wat hebben we het goed! Als je kijkt in arme landen waar het heet en droog is, geen drinken geen eten en hier zakken we in de schaduw met een lekker ijsje, koel drinken onder handbereik..... dan mogen we absoluut niet mopperen.
Als het nu gaat regenen is iedereen blij, maar duurt die bui tot volgende week dan murmureren we weer.

Voor zieken en ouderen is het inderdaad pittig, daar ben ik het ook mee eens, maar dan moet je maar denken aan de afrikaanse landen waar ook zieken enzo zijn

Terug naar “Archief”