Donor worden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 23 mei 2007 18:13

rosalie83 schreef:
Leej schreef:Zou een familielid van mij een donor nodig hebben, dan twijfel ik absoluut niet.

Begrijp ik nou goed dat je wel organen wilt afstaan aan familie, maar niet aan anderen?

Ja...ik bedoel als er een familielid bijv. een nier nodig heeft, wil ik wel een nier afstaan.

Jo'tje schreef:Je krijgt toch ook iedere keer zo'n irritant prikje in je vingertop??

Ja klopt. De 1e keer toen ik echt bloed mocht geven, was mijn HB niet echt goed. Dus moest ik als nog 3 buisjes en toen mocht ik net. Maar ja wat maakt zo'n prikje in je vinger nou uit, als je bedenkt dat je er een leven mee kunt redden? Die prik voor de naald bij de halve liter bloed is vrij dik, dus je kunt beter even andere kant opkijken als je denkt dat je er niet tegen kunt. Ik hoop niet dat ik jullie bang heb gemaakt, maar het valt echt alles mee. Je wordt lekker verwend, ze vliegen voor je om drinken en koek ofzow. De eerste keer moet je zelfs nog even blijven liggen. De zustertjes zijn voor mij heel aardig hoor!! Tja soms moet je wel wachten jah. Je kan beter overdag gaan dan 's avonds!! En als je een 'donorjubileum' heb krijg je een presentje. De 1e keer kreeg ik een mok. Nou...als je nu nog niet bloed wilt gaan prikken!!
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 mei 2007 18:24

Leej schreef:
rosalie83 schreef:
Leej schreef:Zou een familielid van mij een donor nodig hebben, dan twijfel ik absoluut niet.

Begrijp ik nou goed dat je wel organen wilt afstaan aan familie, maar niet aan anderen?

Ja...ik bedoel als er een familielid bijv. een nier nodig heeft, wil ik wel een nier afstaan.

en stel dat jij nu eens heel voor dat jij ernstig ziek ben en je heb een donor nier nodig en je familieleden kunnen je er niet aan helpen omdat het niet past zeg je dan ook ik hoef van niemand anders een nier?
of neem je dat dan wel?

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 23 mei 2007 18:25

Iets wat ik heeeeel moeilijk vind. Denk maar niet dat ik zomaar 'nee' heb ingevuld op het donorformulier!! Ik zou het mis. heel aso wél nemen
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 mei 2007 18:28

ik vind dat je daar dan geen recht op heb want je gun een ander geen leven en als je het zelf wel nodig heb dan kan het ineens wel!
dat vind ik eigenlijk niet kunnen!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 mei 2007 18:44

Ik heb verschillende keren bloed gegeven. Toen ik zwanger werd ging het even niet meer en toen werd ik al snel weer zwanger. Nu zou ik in principe wel weer kunnen gaan. *gaat meteen even regelen*

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 23 mei 2007 18:44

Gelijk heb je......Maarr hier heb ik zelf al over nagedacht hoor. Hier voor heb ik al gezegd dat ik een persoonlijke/privé reden heb waarom ik geen donor ben.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2007 18:51

Hmmz ik heb in drie plaatsen gegeven en heb overal goede ervaringen, jammer dat dat niet altijd zo is.

Over die blauwe plek: als de naald eruit gaat en je krijgt een gaasje op het wondje, moet je dat even goed aandrukken (1 minuut ofzo) en dan heb je veel minder kans op een blauwe plek.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 mei 2007 18:54

ik geef bloed in bergen op zoom ben erg tevreden alleen af en toe vind ik het vervelend dat je met zijn 6en in een grote ruimte lig want bij mij moeten er allemaal mensen aan mijn bed komen staan omdat ik bijna van mijn stokje ga.
als er een halve liter uit is maar ik wil gewoon blijven geven.
En ik wordt altijd weer goed verzorgt

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mei 2007 19:05

Ik geef bloedplasma! Dan heb je geen last van duizeligheid omdat je je eigen bloed weer terug krijgt!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 mei 2007 08:59

Leej schreef:Gelijk heb je......Maarr hier heb ik zelf al over nagedacht hoor. Hier voor heb ik al gezegd dat ik een persoonlijke/privé reden heb waarom ik geen donor ben.

Ookal heb je een persoonlijke/privéreden dat je zelf geen donor wilt zijn, om eerlijk te zijn vind ik dan nog dat je dan ook geen recht hebt op een donororgaan als je het zelf nodig hebt!

Misschien te persoonlijk, als je geen antwoord wilt geven ook goed, maar wat is je reden?

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 24 mei 2007 09:07

Wanneer de regering gaat invoeren dat wanneer je géén donor bent je ook geen donororganen krijgt, ga ik er wel over twijfelen om wel donor te worden...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 mei 2007 09:08

Evelien schreef:Ik geef bloedplasma! Dan heb je geen last van duizeligheid omdat je je eigen bloed weer terug krijgt!

Haha nou dat gaat echt niet voor iedereen op hoor. Je bent wel weer eerder hersteld omdat je die rode bloedcellen terug krijgt, maar vlak na het bloedplasma geven kun je echt nog wel last hebben.
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mei 2007 12:33

Jo'tje schreef:
Evelien schreef:Ik geef bloedplasma! Dan heb je geen last van duizeligheid omdat je je eigen bloed weer terug krijgt!

Haha nou dat gaat echt niet voor iedereen op hoor. Je bent wel weer eerder hersteld omdat je die rode bloedcellen terug krijgt, maar vlak na het bloedplasma geven kun je echt nog wel last hebben.

wel minder dan wanneer je bloed geeft!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 mei 2007 13:05

Woei, 14 juni word ik voor het eerst gekeurd :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 mei 2007 15:51

Smurffie schreef:Woei, 14 juni word ik voor het eerst gekeurd :)

hou je hart maar vast. :wink:

Terug naar “Archief”