rosalie83 schreef:Leej schreef:Zou een familielid van mij een donor nodig hebben, dan twijfel ik absoluut niet.
Begrijp ik nou goed dat je wel organen wilt afstaan aan familie, maar niet aan anderen?
Ja...ik bedoel als er een familielid bijv. een nier nodig heeft, wil ik wel een nier afstaan.
Jo'tje schreef:Je krijgt toch ook iedere keer zo'n irritant prikje in je vingertop??
Ja klopt. De 1e keer toen ik echt bloed mocht geven, was mijn HB niet echt goed. Dus moest ik als nog 3 buisjes en toen mocht ik net. Maar ja wat maakt zo'n prikje in je vinger nou uit, als je bedenkt dat je er een leven mee kunt redden? Die prik voor de naald bij de halve liter bloed is vrij dik, dus je kunt beter even andere kant opkijken als je denkt dat je er niet tegen kunt. Ik hoop niet dat ik jullie bang heb gemaakt, maar het valt echt alles mee. Je wordt lekker verwend, ze vliegen voor je om drinken en koek ofzow. De eerste keer moet je zelfs nog even blijven liggen. De zustertjes zijn voor mij heel aardig hoor!! Tja soms moet je wel wachten jah. Je kan beter overdag gaan dan 's avonds!! En als je een 'donorjubileum' heb krijg je een presentje. De 1e keer kreeg ik een mok. Nou...als je nu nog niet bloed wilt gaan prikken!!