Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor JeeWee » 06 mar 2013 23:51

boer schreef:Maar wie biedt er nu zijn dochters aan, wanneer het om homosexuelen zou gaan?

Lot. Aan een totaal verdorven stad.
Het moet luilekkerland zijn voor de de 'homolobby' want ALLE mannen waren kennelijk homo...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 mar 2013 07:50

JeeWee schreef:wat een lariekoek. Alsof het veel grotere percentage zelfmoorden onder christelijke homo's ook maar iets met emotionele argumenten te maken heeft.
Het is de keiharde realiteit.
Het is toch bizar dat dit op het kerkelijk erf gebeurt
En daar doen we me elkaar veel te weinig aan!

Kom dan met cijfers, want die zijn er.
Laat het theatrale 'ik heb aan het graf gestaan' weg en beperk je tot de feiten.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 07 mar 2013 09:46

ja, onderbouw die keiharde realiteit maar eens.
En wat de titel ''christenen'' betreft, misschien moet je onderscheid maken tussen hen die een levend, belijdend geloof praktiseren , en hen die de traditie maar volgen, maar eigenlijk gewoon wettisch zijn, en daarmee afvallen van de genade.
En als je dan toch bezig gaat met statistieken, is het misschien interessant om te zien hoeveel christenen en welke christenen hun leven wél zien zitten in verwachting van het eeuwige leven, nadat zij zich bekeerd hebben en zich verheugen in het doen van de goede werken hen toebereid...
en hoeveel christenen die in depressies zijn beland en vervolgens wegkwijnen in inrichtingen, vanwege een (dubbele?) predestinatieleer, die ze op zichzelf gaan betrekken.

En zeg nu niet weer ''off topic'', want natuurlijk ligt er een verband.
Je wordt homo geboren, dus zo ben je dus voorbestemd, volgens de leer, toch?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 07 mar 2013 10:07

In dit onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau kun je lezen dat homo's veel meer plannen maken of pogingen doen om een eind aan hun leven te maken.

Overigens is het opmerkelijk dat uit dit onderzoek niet blijkt dat religie hier iets mee te maken heeft. Wellicht zegt een ander onderzoek weer iets anders, maar ik heb geen tijd om dat nu op te zoeken.

Je wordt homo geboren, dus zo ben je dus voorbestemd, volgens de leer, toch?

Nee, volgens een diaken uit de kerk zet mijn lichaam niet aan tot het tegennatuurlijke. :roll:

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 07 mar 2013 10:12

Boer: en daarmee afvallen van de genade.

Niemand valt toch uit Zijn hand!
Volgens mij maak je er nu toch echt een karikatuur van.
Wat is er mis met het volgen en beleven van de Christelijke traditie en van Jezus de Naamgever van deze traditie?
Je wordt inderdaad als mens (=homo) geboren. Later merk je vanzelf je identiteit en seksualiteit. Dat is voor ieder mens een ingewikkeld proces. Voor een homoseksueel die nauwelijks of niet getolereerd (laat staan geaccepteerd) wordt in refo (en de meeste andere kerken) is het nog veel moeilijker.
Zelfmoord komt al veel voor onder pubers, maar onder homoseksuelen ligt dit percentage significant hoger.
Daarom is het zo belangrijk begrip te tonen voor deze jongeren en ze echt te helpen. Dat kan door goede voorlichting op school bv, maar ook in de preek.
Een laat Feike lekker gaarkoken in zijn mening. Ik geloof van de rest van zijn verhaal ook niet veel meer. Zo weinig Jezus, zoveel oordeel.
Echt een gemiste kans.

Terug naar “Archief”