Floppie schreef:Het gaat me eigenlijk niet eens zozeer om het specifieke geval oorspier. Het gaat me veel meer om de ontwikkeling in de loop van de geschiedenis. Het wil niet zeggen dat we nu denken wat de uitloper is van de oorspier van het zoogdier, dat er dus geen andere reden is waarom er nog een oorspier is.
Het gaat inderdaad niet alleen om een oorspier. Het gaat erom dat de wereld vol is van bewijzen voor evolutie. Alles is de natuur wijst dezelfde kant op.
-geografische verspreiding van diersoorten. (kijk naar madagascar/australie) waar unieke dier en plantensoorten leven)
-atavismen (sommige mensen krijgen nog een echte staart)
-Genetische
veranderingen-Verwantschap tussen soorten.
-paleontologie(overgansvormen)
(overgangsvorm richting schildpad)
http://scienceblogs.com/pharyngula/2008 ... tional-tu/-Embryologie (Embryo' s krijgen nog kieuwen)
-Broccoli en bloemkool komen van hetzelfde plantje.
-het ontstaan van soorten (bijv ringsoorten)
-nylon verterende bacterien.. (sorry, mijn puntjes doen het niet)
Etc etc etc.
Dus ZELFS als we erachter komen dat er een reden is dat we die oorspieren nog hebben, of een reden dat de meeste mensen nog verstandskiezen hebben, of wat dan ook, Dan nog wijst alles op aarde naar evolutie. Het gaat dus om een hele wereld, en niet alleen om een oorspier.
En zelfs als evolutie niet bestaat, dan nog is dat geen bewijs voor de waarheid van het bijbelse verslag. Dat is namelijk niet te geven. Het is zelfs onmogelijk dat 2 zeerobben,2 pinguins, 2 lemuren, 2 koala' s (vul maar in) naar hun specifieke plek op de wereld liepen op een totaal verwoeste aarde vanaf de berg Ararat.
Ook een plotselinge schepping is erg onbiologisch, zeker gezien de volgorde van de scheppingsdagen. Planten hebben vruchtbare aarde nodig, en dat bestaat uit zand (geerodeerde bergen) en veel organisch, dood materiaal) en is dus een onbewijsbaar wonder.
Ook gif is geschapen.