Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 20 feb 2012 14:46

Wat een liefje, jeepeecee! En dat haar, geweldig.
Lidia, nog gefeliciteerd, wat heb je ook een schattig meisje zeg!
ajl, boos worden kan ik me goed voorstellen. Ik word zeker wel boos als hij iets kapot maakt. Echt mijn stem verheffen gebeurt soms in een reflex ofzo, als ik moe ben, en Frederiek ook aan het jammeren is. Ik probeer het wel te voorkomen. We zitten nu echt een fase met Jurian dat hij niet luistert. Nu hebben we ons er een tijdje over gefrustreerd, maar nu afgesproken dat we dat niet meer doen. Als we hem iets zeggen wat hij moet doen, krijgt hij even de tijd om eraan te beginnen, dan een waarschuwing, en daarna op zijn stoeltje voor 3 minuten. Het werkte prima. We worden er zelf gezelliger van, en voor Jurian is het ook duidelijker. Maar soms schiet ik ook uit mijn slof, zeker als ik eens haast heb ofzo, of als hij voor de tigste keer op een dag Frederiek dwars zit door al haar speelgoed steeds weg te trekken. Is ze er net heen gekropen, legt hij het snel in de keuken ofzo. En dan mijn geduld bewaren, al die keren...pff ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 feb 2012 14:54

MissF schreef:Wat een liefje, jeepeecee! En dat haar, geweldig.
Lidia, nog gefeliciteerd, wat heb je ook een schattig meisje zeg!
ajl, boos worden kan ik me goed voorstellen. Ik word zeker wel boos als hij iets kapot maakt. Echt mijn stem verheffen gebeurt soms in een reflex ofzo, als ik moe ben, en Frederiek ook aan het jammeren is. Ik probeer het wel te voorkomen. We zitten nu echt een fase met Jurian dat hij niet luistert. Nu hebben we ons er een tijdje over gefrustreerd, maar nu afgesproken dat we dat niet meer doen. Als we hem iets zeggen wat hij moet doen, krijgt hij even de tijd om eraan te beginnen, dan een waarschuwing, en daarna op zijn stoeltje voor 3 minuten. Het werkte prima. We worden er zelf gezelliger van, en voor Jurian is het ook duidelijker. Maar soms schiet ik ook uit mijn slof, zeker als ik eens haast heb ofzo, of als hij voor de tigste keer op een dag Frederiek dwars zit door al haar speelgoed steeds weg te trekken. Is ze er net heen gekropen, legt hij het snel in de keuken ofzo. En dan mijn geduld bewaren, al die keren...pff ;)

Oef, gemeen kunnen ze al zijn soms, die kleintjes :( Hier ook. Speeltje geven, ze pakt het, en dan snel weer wegtrekken. Maar ze doet ook mij helemaal na tegen haar zusje, dat is toch wel superlief om te zien.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 feb 2012 15:05

Oh ja, daarnaast is hij zo lief, hij helpt me altijd met alles pakken voor haar, en zij is helemaal gek van haar broer, ze hoeft hem maar te horen of ze gaat giechelen en hardop lachen en hem zoeken. Dan straalt ze helemaal als ze hem ziet :D Wat is die broer/zus liefde toch geweldig om te zien :D

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 feb 2012 15:57

Wat een lieve foto's zijn er geplaatst!

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die weleens haar geduld verliest... Ik heb altijd een enorme hekel aan mezelf als ik me zo hoor mopperen, maar soms gebeurt het gewoon. Tegenwoordig pikt Timon het gelukkig erg goed op als ik zeg 'moet ik gaan tellen?' Als ik tot 3 heb geteld en hij luistert nog niet, moet hij even op de trap nadenken. Vaak is dat eerste signaaltje al genoeg om hem weer even in het gareel te krijgen.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 feb 2012 16:02

Lidia, gefeliciteerd! Is ze vandaag jarig? Ik dacht wat kindjes in je huis te zien? :wink:

@Schipje, ik zal het toch weer eens proberen, vind het best zonde! Vanaf wanneer morgen ze in de andere houding? Zodat de beentje los bengelen? Ik dacht vanaf 3 maanden ivm de heupjes, maar omdat ik nog niet zeker weer of Vianne een afwijking heeft, durf ik het nog niet eigenlijk, ze is nu ruim 10 weken....
Afbeelding

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 20 feb 2012 16:09

LauraC schreef:Ik weet niet hoe goed jouw Engels is Merisja, maar ik lees deze blog en net vandaag zag ik het nieuwste stukje.

Ik ga het mijn man laten lezen...die kan iets beter Engels dan ik 8) Ziet er op het eerste gezicht wel heel mooi uit! Bedankt!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 feb 2012 16:18

Haai schreef:Wat een lieve foto's zijn er geplaatst!

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die weleens haar geduld verliest... Ik heb altijd een enorme hekel aan mezelf als ik me zo hoor mopperen, maar soms gebeurt het gewoon. Tegenwoordig pikt Timon het gelukkig erg goed op als ik zeg 'moet ik gaan tellen?' Als ik tot 3 heb geteld en hij luistert nog niet, moet hij even op de trap nadenken. Vaak is dat eerste signaaltje al genoeg om hem weer even in het gareel te krijgen.

Hier telt M graag mee...en verder dan 3. Dan zit hij dus geheid in de hoek :oops: Soms heb ik echt dagen dat ik naar bed ga en denk: ik heb alleen maar gemopperd op hem vandaag :cry:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 feb 2012 19:27

Hier zijn vast wel moeders met kinderen van 15 kilo of meer :)
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een vervolgstoel voor Jurian. Hij is ein-de-lijk 15 kilo, dus dat probleem hebben we gelukkig niet meer als Frederiek te groot wordt voor de maxicosi. Nu zal dat laatste voorlopig nog niet zo zijn, denk ik, want ze is gelukkig niet al te groot, maar over een poosje zal zij toch over gaan op de stoel tot 18 kilo van Jurian. We hebben nu 2 Maxi Cosi Priori's. in beide auto's 1, want we brengen en halen allebei de kids naar en van de gastouder.
Straks kan Frederiek dus gewoon in die stoelen, maar wat doe je dan voor de ander? We kunnen 2 vervolgstoelen kopen. Maar in mijn mans auto is dat eigenlijk overdreven, omdat hij met zijn auto echt alleen de kids ophaalt en wegbrengt van en naar de gastouder (dat is amper 1 minuut rijden). Nu zijn gewone zitverhogers ook vanaf 15 kilo. is dat ook een mogelijkheid in de auto van mijn man? Wat zijn de nadelen/voordelen? iemand ervaring?
Dan kopen we voor in mijn auto sowieso wel een echte stoel, omdat we daar ook verder mee rijden, en dan lijkt een rugsteun en zijsteun wel handig voor als hij in slaap valt. En zijn die stoelen er ook dat je ze achterover kunt kantelen? Want Jurian slaapt nu best wel eens in zijn stoel, en die is dus wel achterover te kantelen. Of bestaan die niet in de 15 kilo+ stoel?

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 20 feb 2012 19:44

Wij hebben een Römer als opvolgstoel. Ze zit er nu sinds een week in (is 15 kg;-))
Bevalt goed qua model, iets slaapstand en iso fix. Ik geloof €189.
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 feb 2012 19:51

Wij hebben voor Timon zoiets, werkt prima. Hij kan wel iets gekanteld worden, maar dat doen we eigenlijk nooit. Hij slaapt ook wel als ie gewoon rechtop zit ;) Als hij eens met mijn ouders meerijdt zit hij op een gewone zitverhoger, maar ik vind het voor bij ons in de auto toch wel prettig als hij ook wat meer van opzij beschermd is.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 feb 2012 20:38

Wij hebben deze. Dat tuigje is hier nog broodnodig :oops: Hij kan niet gekanteld worden maar slapen doet hij toch wel (maar heeel soms dus daarom vond ik het ook niet zo erg dat het niet gekanteld kan worden).

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 feb 2012 20:44

Dippie schreef:Lidia, gefeliciteerd! Is ze vandaag jarig? Ik dacht wat kindjes in je huis te zien? :wink:

@Schipje, ik zal het toch weer eens proberen, vind het best zonde! Vanaf wanneer morgen ze in de andere houding? Zodat de beentje los bengelen? Ik dacht vanaf 3 maanden ivm de heupjes, maar omdat ik nog niet zeker weer of Vianne een afwijking heeft, durf ik het nog niet eigenlijk, ze is nu ruim 10 weken....

Ik zou even googelen als ik jou was. Draagdoek schijnt supergoed te zijn met heupafwijkingen. Maar weet niet of ze dan juist de benen los moeten hebben of niet.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 20 feb 2012 21:27

Dippie schreef:Lidia, gefeliciteerd! Is ze vandaag jarig? Ik dacht wat kindjes in je huis te zien? :wink:

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Nee, ze was vorige week woensdag jarig en donderdag hebben we het gevierd... Er was vanmiddag wel iemand ja... goed gezien :D

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 20 feb 2012 23:21

Jannoek schreef:
Iets anders: heeft iemand ervaring met de maxi cosi axiss? Wij zijn ons aan het orienteren op een autostoel, en omdat ik best wel last van m'n bekken heb, lijkt ons dit ideaal, omdat de stoel naar je toe kan draaien.

wij hebben 'm. ideaal!!! vond ik al, maar zeker toen ik zwanger was van 2e. ze kan er makkelijk in klimmen, omdat ze eerst de treeplank van de auto heeft en dan door kan klimmen. echt super stoel
Afbeelding

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 21 feb 2012 08:45

Wij hebben voor zoonlief de Romer (isofix) en voor dochterlief zoiets als LauraC. Eerst een stoelverhoger gekocht, omdat ik dacht dat dat wel voldoende zou zijn, maar ze zit er niet lekker op, heeft geen steun in de rug. Nu is het voor jullie maar voor een minuutje, dus kun je dat wel overwegen.

Oja, en Jannoek: ik zou ook zo'n stoel nemen als je last hebt van je rug/bekken, want het is toch een heel getil als je F. iedere dag in de stoel moet tillen in een onmogelijke houding.

Terug naar “Archief”