Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Em.
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Em. » 17 apr 2011 18:26

MissF schreef:Een beetje een dubbele vraag, hij kan nl ook bij refowebkids.
Maar hebben jullie op de babykamer een stoel staan? Op Jurians oude kamer hadden we een schommelstoel, die was erg handig met het geven van de fles 's nachts. Maarja, als de bv lukt, dan zal dat waarschijnlijk op onze kamer zijn, niet op de babykamer.
Daarnaast staat de schommelstoel nu op Jurians kamer, en zit ik er altijd in als ik hem voorlees 's avonds.
Nu kan de schommelstoel wel naar de babykamer, maar dan zou ik een andere stoel 'moeten' kopen voor Jurians kamer. Of vast een bureautje en een stoel voor de toekomst, al vraag ik me af of dat wel gaat passen in zijn kamer, naast zijn commode en kasten. Wat doen jullie op de babykamer?

Ik heb trouwens gisteravond het broekje voor de baby in elkaar genaaid. Zo lief geworden, en klein, pff, ongelooflijk. Ik heb maar even een broekje maat 56 erbij gepakt die ik al had, want dit moest eigenlijk maat 50 worden, maar ze zijn even groot geworden, dus maat 50 is gewoon nog kleiner :mrgreen:

Bij ons staat er gewoon een houten stoel op de babykamer, die ik overigens zelden gebruik met voeden. Snachts voed ik altijd liggend in bed, dan blijf ik zelf ook nog een beetje slaperig (al moet ik er wel uit om hem te verschonen en terug in bed te leggen (dat doen m'n man en ik om de beurt)). Overdag altijd in de woonkamer op de bank, dus stoel heb ik eigenlijk niet nodig. Maar ja, bij ons is alles op één verdieping, dat maakt het wel anders...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 apr 2011 18:32

Hier ook geen stoel op de babykamer gehad. Voeden deed ik in bed of in de kamer. Mijn man slaapt nogal slecht en werd er altijd wakker van. Dat was op zich het punt niet, maar ik lag allang weer te ronken en hij was uren wakker....en dat is ook niet echt de bedoeling.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 apr 2011 19:30

Hier geen (ruimte voor een) stoel. Vergelijkbare situatie als bij Em.
Verwacht dus ook niet al te veel problemen.
Als blijkt dat m'n man slecht slaapt door het voeden kan ik prima in de woonkamer gaan zitten o.i.d.
Maar dan moet z'n slaapgedrag wel erg veranderen ten opzichte van hoe het nu is ;-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 apr 2011 19:57

Hier wel ruimte voor een stoel maar ik heb geen idee of het handig is. Wacht gewoon even af tot Las er is en dan kunnen we die altijd nog aanschaffen.

Hoe is het met alle zwangeren?

@Jannoek moet je binnenkort weer naar het ziekenhuis? Laten ze jou ook tot 42 weken doorlopen of wordt je wel ingeleid omdat jullie een groot kindje verwachten?

Dinsdag mogen wij weer op controle ben benieuwd wat ze van de groei echo zegt en of we nog een keer moeten. Voor de rest gaat alles nog steeds super hier werken gaat ook nog goed nog 4 dienstjes deze week en dan is het klaar.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 apr 2011 20:17

Heerlijk joh dat je verlof zo dichtbij is!

Wij moeten donderdag weer naar 't ziekenhuis, ben benieuwd!
Ze hebben het wel over inleiden gehad, maar eigenlijk nog helemaal niet concreet ofzo, dus ik hou er gewoon nog rekening mee dat het tussen de 1 en 6 weken kan duren ;-).
Vorige keer ben ik het vergeten te vragen; toen was het allemaal heel vaag. Ik werd toen niet lekker toen de echo werd gemaakt, omdat ukkie erg rot lag voor de echo duurde het wat langer, en toen begon ik enorm te zweten en me rot te voelen.
Vervolgens hoge bloeddruk, bloedprikken etc. en toen ik thuis was bedacht ik me dat ik van alles vergeten was te vragen...
Weet dus ook niet hoe groot ukkie toen was, alleen dat het precies boven de lijn bleef groeien, dus groot zal het nog steeds wel zijn ;-)

Voelde me vandaag weer niet zo lekker; bloeddruk gemeten was het weer hoog. Beetje vreemd, omdat ze zeggen dat je normaal gesproken niks voelt van een hoge bloeddruk, maar steeds als ik me niet zo lekker voel en de bloeddruk check is 'ie hoog... :-k Nu voel ik me weer helemaal top en is het weer oké, maar misschien moet ik dat ook maar even vragen van de week. 't Schommelt gewoon steeds.

Heb jij nog niks gehoord over de groeiecho? Ook niet over de grootte van het buikje?

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 17 apr 2011 20:56

Jannoek schreef:Heerlijk joh dat je verlof zo dichtbij is!

Wij moeten donderdag weer naar 't ziekenhuis, ben benieuwd!
Ze hebben het wel over inleiden gehad, maar eigenlijk nog helemaal niet concreet ofzo, dus ik hou er gewoon nog rekening mee dat het tussen de 1 en 6 weken kan duren ;-).
Vorige keer ben ik het vergeten te vragen; toen was het allemaal heel vaag. Ik werd toen niet lekker toen de echo werd gemaakt, omdat ukkie erg rot lag voor de echo duurde het wat langer, en toen begon ik enorm te zweten en me rot te voelen.
Vervolgens hoge bloeddruk, bloedprikken etc. en toen ik thuis was bedacht ik me dat ik van alles vergeten was te vragen...
Weet dus ook niet hoe groot ukkie toen was, alleen dat het precies boven de lijn bleef groeien, dus groot zal het nog steeds wel zijn ;-)

Voelde me vandaag weer niet zo lekker; bloeddruk gemeten was het weer hoog. Beetje vreemd, omdat ze zeggen dat je normaal gesproken niks voelt van een hoge bloeddruk, maar steeds als ik me niet zo lekker voel en de bloeddruk check is 'ie hoog... :-k Nu voel ik me weer helemaal top en is het weer oké, maar misschien moet ik dat ook maar even vragen van de week. 't Schommelt gewoon steeds.

Heb jij nog niks gehoord over de groeiecho? Ook niet over de grootte van het buikje?

Misschien(ik zeg misschien.. ;) ) gaat je bloeddruk omhoog door het feit dat je je niet lekker voelt. En ligt de oorzaak ergens anders??
(het is maar een idee...)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 17 apr 2011 22:36

Gefeliciteerd met Femke, wat een dropje! :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2011 06:43

@Jannoek Spannend allemaal voor jullie! Ik verwacht ons kindje pas over 8 weken zodat we over 3 weken nog een weekje weg kunnen :oops: De echo uitslag zouden ze naar de verloskundige sturen en daar zou ik dan meer over horen tijdens de volgende controle en dat is morgen. Maar ik denk niet dat ze er veel mee gaan doen want alleen het buikje liep een aantal weken voor en voor de rest viel alles netjes binnen de lijnen.
Ik dacht ook niet dat je zou voelen als je een hoge bloeddruk zou hebben ik dacht juist dat hij van mij nog lager geworden was omdat ik me zo vaag en duizelig voelde.
Hopelijk ga je er niet teveel last van krijgen!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 apr 2011 07:10

je voelt je normaal gesproken juist niet lekker als je een hoge bloeddruk hebt, misselijk, vage hoofdpijnklachten en gewoon niet lekker in je vel. Iedereen heeft dat normaal gesproken.... ALleeen.... sommige niet. ik had een onderdrk van 125 maar had geen enkele klacht en dat is best vreemd. Dus als jij je niet fit voelt met een wat hogere bloeddruk, is dat vrij logisch. Hou jezelf wel goed in de gaten hoor!! Anders bij de controle donderdag even flink overdrijven! als je het niet meer ziet zitten om tot 42 weken te lopen.

spannend verder hoor!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 18 apr 2011 08:04

Mijn bloeddruk is ook hoog, maar ik voel me prima. Wellicht heb ik altijd al een hogere bloeddruk gehad.
Wij gaan vandaag naar onze uk kijken... 20-wekenecho. Ik moet zeggen dat ik nu toch wel heel spannend ga vinden.
Het zou zo bijzonder zijn als alles goed is!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2011 08:26

@PPM ik heb dezelfde klachten met een te lage bloeddruk vandaar dat ik daar van uit ging :wink: Ik heb altijd een vrij lage bloeddruk en als ik bloed gaf ging hij nog lager en dan werd ik ook vaag in mijn hoofd en duizelig.

@NDW Spannende dag voor jullie! Hopelijk mag alles goed zijn en dat is zeker een WONDER. Willen jullie weten of het een jongen of meisje is?
Voel je je goed?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 apr 2011 08:46

Hier begint m'n buik echt te groeien, het begint nu echt zichtbaar te worden voor de buitenwereld (nou ja voor de mensen die het weten natuurlijk). En ik merk het ook wel aan m'n lichaam nu.

Hier gaat het verder goed, al merk ik wel dat ik nog niet echt zoveel energie heb. Afgelopen twee dagen visite gehad. Gelukkig konden we buiten zitten, scheelt heel wat schoonmaak werkzaamheden. :wink:

Even een vraagje wat zijn de symptomen van een blaasontsteking? En is het raar als ik de huisarts bel? Want ik heb het vermoeden dat ik een blaasontsteking heb.

@NdW, Spannende dag vandaag. Hoelaat heb je de echo?

@Liefie, schiet dus oook op voor jullie. Een heerlijk vooruitzicht.

@Jannoek, spannende tijd ook voor jullie. Ik hoop dat er snel wat duidelijkheid komt over het wel of niet inleiden.

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 18 apr 2011 08:49

Evelien, het is echt niet raar om je huisarts even te bellen.
Waarschijnlijk kun je je urine brengen, dat wordt dan even nagekeken, en dan heb je zekerheid :wink:

Ndw, spannend, hoor.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 apr 2011 08:55

Ik kreeg een hele grote zak positiekleding van m'n zusje. Echt ideaal zeg. Dat wordt morgen passen. :lol:
Krijg allemaal super gave dingen om te lenen voor mezelf en voor de baby. Echt heerlijk.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 apr 2011 09:47

Heerlijk Evelien, dat is lekker 'shoppen' :lol:
Ik zou gewoon de huisarts even bellen. Ze vragen je dan om even wat urine langs te brengen. Ik heb dat een aantal weken terug ook gedaan, dan weet je gewoon zeker of het iets is, of niet!

@NdW spannend vandaag! Heel veel succes en ik hoop dat jullie er ondanks de spanning toch ook van kunnen genieten! Toen bij ons de belangrijkste dingen gezien waren kon ik echt wel genieten van het zien van het wonder in m'n buik!

@PPM het is schijnbaar toch vreemd als je met een hoge bloeddruk klachten hebt... Ik kaartte het de vorige keer aan in het ziekenhuis, maar toen zeiden ze dat dat meestal duidde op een lage bloeddruk en dat de meeste mensen met een hoge bloeddruk daar juist niets van voelen. :-k
't zou ook nog van m'n hb kunnen komen wellicht, want die was niet bar hoog de vorige keer.

Ach ja, ik wacht het maar weer af donderdag. Hoop wel dat het wat meer duidelijk wordt allemaal, toch wel prettig als je een beetje weet waar je aan toe bent...

Terug naar “Archief”