Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Saskia » 09 feb 2011 15:11

@Allen: dank! Wel jammer dat het eind augustus geboren zal worden, anderhalve maand na m'n verlof... Dus dan zal het al wel een paar maanden zijn voor ik hem/haar kan zien en da's minder leuk :(

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 feb 2011 15:58

Gefeli, Saskia!

Laura, hoe is het met jouw zus?!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 feb 2011 16:48

Gefeliciteerd Saskia! balen zeg, dat het dan na je verlof is, gelukkig zijn er foto's en internet enzo :D
Liefie, het kamertje blijft gewoon taupe met wit hoor. En de accessiores zoals het waskussen en lakentjes worden blauw of roze. Maar die doe ik er gewoon nog niet op voor het kindje geboren is.
Hoe is het met jullie kamertje? Zit het behang er al op? Heb je al foto's?
En de commode schilderen viel eigenlijk wel mee, 3 x geschilderd, en in anderhalf uur had ik steeds wel alles gehad, en dat is eigenlijk zo gedaan, elke avond een keer.

Ik ben net op behang uitgeweest, maar pff, wat lastig zeg. Ik zocht gewoon iets met taupe/wit, maar bijna alles is dan al snel taupe/creme. Bij Praxis, Kwantum, Karwei, Dekocay, allemaal niks.
Uiteindelijk liep ik net maar even de Fixet hier in de stad in, en het eerste boek dat ik open sloeg, was meteen goed :D Het is nu taupe/wit gespikkeld, precies de goede kleuren. Volgende week is het binnen, maar de muur is nog niet glad, dus het kan er dan denk ik nog niet op, maargoed, dat geeft ook niks, komt wel. Ben al blij dat ik het gevonden heb. Het behang voor Jurians kamer toen was ook al zo lastig, maarja, daar wilde ik perse grijs/zwart en geel in, dat is ook moeilijker.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 feb 2011 16:49

AikonGirl schreef:Gefeli, Saskia!

Laura, hoe is het met jouw zus?!

Ze wordt 2 maart opgenomen en dan mag ze maximaal tot 34 weken (31 maart) door. Het wordt sowieso een keizersnede. Naar omstandigheden gaat het goed met de pukkies. Had ik al verteld dat het jongetjes zijn?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 feb 2011 19:46

Spannend Laura! jullie zitten zeker wel in spanning? Wat is de prognose voor beide ventjes? ( ik vind een jongetjestweeling altijd zo leuk!)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 feb 2011 19:52

liefie schreef:
ajl schreef:Lijkt mij eigenlijk wel makkelijk :oops: . Geen getob met slechte persweeën en infusen en artsen die in consult geroepen moeten worden en lekker een snelle bevalling. Je hoort het eigenlijk nog best wel regelmatig.

Ik dacht eigenlijk precies hetzelfde :oops: Maar echt heel comfortabel is het niet :wink:

Het lijkt mij anders een behoorlijk stressvolle situatie, in de auto, zet het opeens door, weet jij dan of de ambulance en politie op tijd zijn?...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 feb 2011 19:55

ajl schreef:Spannend Laura! jullie zitten zeker wel in spanning? Wat is de prognose voor beide ventjes? ( ik vind een jongetjestweeling altijd zo leuk!)

Ja, 't is spannend. Komt natuurlijk bij dat bij geen van hun dochters (mijn zus of mij) op een makkelijke manier een kindje komt zo. Bij ons dan omdat we geen kinderen kunnen krijgen en bij mijn zus nu door deze problematische zwangerschap.
Een kindje is nog steeds 'niet operabel' en de prognose is dat dit jongetje kort na of tijdens de bevalling zal overlijden. Het andere kindje is naar medisch inzien gezond maar doordat het zieke kindje natuurlijk een risicofactor is, is er kans dat het andere kindje ook kan overlijden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 feb 2011 20:05

Vreselijk Laura! Wat hadden de jochies ook alweer? Er is bij mij alleen blijven hangen dat 1 kindje erg ziek was :oops: Waarom kan het zieke kindje niet geopereerd worden?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 feb 2011 20:18

ajl schreef:Vreselijk Laura! Wat hadden de jochies ook alweer? Er is bij mij alleen blijven hangen dat 1 kindje erg ziek was :oops: Waarom kan het zieke kindje niet geopereerd worden?

Hij heeft een 'open buikje', maar dermate erg dat het op het moment niet operabel lijkt. Misschien dat het meevalt als het eenmaal geboren is, maar zoals ik heb begrepen hangen in principe alle ingewanden (van borstbeen tot 'schaambeen') eruit en zijn de hersentjes ook niet goed.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 feb 2011 20:20

Wat vreselijk als je gelijk na de geboorte menselijk gesproken alweer afscheid zal moeten nemen. Veel sterkte voor jou en je familie!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 09 feb 2011 21:11

Heftig Laura C, heel veel sterkte toegewenst voor jou en je familie!

Nu ik dit allemaal lees, schiet me de stichting Make a Memory te binnen.
Misschien heel erg confronterend, als dit het is pb dan gerust dan haal ik het weg!

Stichting Make a Memory maakt professionele foto's van ernstig zieke, stervende of overleden
baby's vanaf 24 weken zwangerschap en kinderen tot 16 jaar. De stichting is 24 uur per dag bereikbaar.
Het doel is het maken van foto's die recht doen aan de baby / het kind. Om zo een
waardige en mooie herinnering te hebben die helpt bij de verwerking.

Verdere info www.makeamemory.nl

Ik hoop dat niemand het hier nodig heeft, maar mocht je mensen kennen dan hoop ik dat zij hier gebruik van maken!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 09 feb 2011 21:32

Hmmm, bevallen op de snelweg, liever niet! Doe mij maar een vlotte bevalling in mijn eigen bed, nog beter!

MissF, leuk dat jullie zelf de commode hebben opgeknapt. Foto? Leuk dat je ook het behang gevonden hebt, je bent wel kieskeurig zo te lezen :mrgreen: , maar gelijk heb je, dan ben je er straks tenminste echt blij mee!

Laura, wat een spannende tijden voor je zus en de hele familie!

Vandaag ben ik naar de verloskundige geweest, beebje ligt in stuit [-( . Ik had het vermoeden al, omdat de kleine ineens heel anders bewoog (t voelt minder heftig - ook wel prettig op zich). Gelukkig heeft de kleine nog wel de tijd om te draaien, dus daar gaan we maar voor...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 feb 2011 22:13

MissF schreef:Gefeliciteerd Saskia! balen zeg, dat het dan na je verlof is, gelukkig zijn er foto's en internet enzo :D
Liefie, het kamertje blijft gewoon taupe met wit hoor. En de accessiores zoals het waskussen en lakentjes worden blauw of roze. Maar die doe ik er gewoon nog niet op voor het kindje geboren is.
Hoe is het met jullie kamertje? Zit het behang er al op? Heb je al foto's?
En de commode schilderen viel eigenlijk wel mee, 3 x geschilderd, en in anderhalf uur had ik steeds wel alles gehad, en dat is eigenlijk zo gedaan, elke avond een keer.

Ik ben net op behang uitgeweest, maar pff, wat lastig zeg. Ik zocht gewoon iets met taupe/wit, maar bijna alles is dan al snel taupe/creme. Bij Praxis, Kwantum, Karwei, Dekocay, allemaal niks.
Uiteindelijk liep ik net maar even de Fixet hier in de stad in, en het eerste boek dat ik open sloeg, was meteen goed :D Het is nu taupe/wit gespikkeld, precies de goede kleuren. Volgende week is het binnen, maar de muur is nog niet glad, dus het kan er dan denk ik nog niet op, maargoed, dat geeft ook niks, komt wel. Ben al blij dat ik het gevonden heb. Het behang voor Jurians kamer toen was ook al zo lastig, maarja, daar wilde ik perse grijs/zwart en geel in, dat is ook moeilijker.

Is er bij jullie in de buurt niet gewoon een behangspeciaalzaak ??
Mijn zoon wilde ook speciaal behang, nergens te krijgen, dus bij zo'n zaak hebben ze heel ander soort boeken, uit Amerika, Engeland e.d.
Daar lukte het gelukkig wel :D
Bij de bouwmarkten, sorry, maar is het een beetje dertien in een dozijn, wat toevallig mode is. Wil je iets speciaals, vind je het daar niet.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 feb 2011 22:15

@LauraC: sjonge, wat een verschrikking. Dat gaat elk voorstellingsvermogen te boven. Wat een verdriet en onzekerheid. Hoe gaat het nu met je zus en haar man, je familie, met jullie? Dit moet toch iets zijn wat elke dag weer zorgt voor veel zorgen en verdriet?

Toen wij aan het wachten waren om af te reizen naar onze zoon, wisten we alleen maar, dat hij erg ziek was. We wisten niet hoe of wat. Dat vreet, dat vreet zo erg. Een hele andere situatie dan zo'n zwangerschap, maar het 'onbekende' kindje en de zorgen die je dan direct hebt, sjonge. Mijn kindje leeft nog en groeit en bloeit, maar het heeft toch best wel iets met me gedaan. En dat dan in duizendvoud ofzo voor jullie familie, want dit zijn twee kindjes en nog zo klein...

Ik vind het echt zo erg!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 feb 2011 22:30

Ik wilde eigenlijk helemaal niks speciaals, Schelpje, heel simpel behang met wit/taupe. Strepen, stippen, vierkantjes, maakte me niet eens uit. En het duizend in een dozijn behang vind ik ook allemaal leuk. Bij Jurian had ik iets in mijn hoofd, wat heel apart was, toen was het sowieso lastig. Maar dit leek me zo simpel. Maar toch niet, haha. En behangspeciaalzaken zijn weer zo duur, dat vind ik het niet waard, omdat alle muren boven toch nog een keer gestuct moeten worden. Voordeel is wel, dat dit kamertje niet door een eventuele ander ingepikt hoeft te worden, omdat mij over een poosje naar de zolder verhuizen, en we sowieso nu ook nog een kamer over hebben. Dus het is niet erg als er eventueel ooit een derde komt, die krijgt dan gewoon de andere overgebleven kamer :D
Niet dat ik daar nu aan moet denken hoor, aan een derde, maar bij wijze van he ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”