Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 03 jul 2010 22:39

jeepeecee schreef:pfff, waar je zin in hebt, maar idd als het huis koel is. hier ben ik het maar niet gaan proberen, 't was 31 graden in huis. dus heb ik mezelf maar een vrije dag gegeven 8)

Hier 24 in huis. Onze woning is een gedeelte van de schuur. Ons huis zit op de noorder kant. Nu wel handig. Lekker koel. In het voorjaar en in de herfst is het balen. in mei sloeg hier de verwarming nog aan, het werd kouder dan 18 gr in huis.
Meestal probeerde ik s morgens wat te doen, en s middags een beetje rustig aan. ff buiten in de tuin of zo.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 jul 2010 09:44

Wij kregen afgelopen zondag logé's, dus zaterdag toch maar weer 'ns flink aan de slag gegaan samen, zodat alles spic en span was toen ze kwamen. Was best gezellig om samen op blote voeten de badkamer te doen :).
Wel elke keer even een break genomen tussen de klussen door hoor, om ff bij te komen en wat te drinken, want warm was het wel. Enfin, voorlopig hoeft 't van ons nu weer niet meer allemaal :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jul 2010 11:23

Lekker dit weer, precies goed om flink te poetsen :)
2 wasjes hangen al buiten, ik voel wel af en toe een spettertje regen, maar daar kan die was vast tegen.
Vanmorgen alles beneden gedaan, boodschappen voor vandaag en morgen zijn binnen, nu Jurian op bed ligt even pc'en en dan boven alles doen.
En dan later vanmiddag nog op zoek naar een korte broek, ik liep vanmorgen al in de stad, maar de meeste winkels waar ze leuke kleding verkopen waren nog dicht natuurlijk. Maar eerst hier alles af :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 jul 2010 12:33

Haha! Ik ben zaterdag ook met manlief aan de slag gegaan. Hij heeft gras gemaaid en nog wat in de tuin, en ik heb ramen gelapt en de woonkamer gestoft. Samen is echt veel gezelliger, ik heb dan ook veel meer motivatie om wat te doen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 jul 2010 12:43

Als je iig de keuken, dus aanrecht en gootsteen maar goed schoon en droog houdt, want dit is ideaal weer voor de kwaaie beessies (en dan bedoel ik niet die van AH :wink:
Ook het toilet probeer ik dagelijks even een beurtje te geven.
Ik vind strijken met dit weer een ramp, dus doe dat maar smorgens vroeg.
En met dit weer is het juist allemaal katoen en linnen, want dan draagt het prettigst bij deze hitte.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jul 2010 12:51

Elke dag de wc? Pfff, dat doe ik echt niet. Heel af en toe tussendoor nog even snel een doekje erover, en anders gewoon eens per week.
Hebben jullie ook last van mieren? Buiten vind ik het geen probleem, maar ik ontdekte er net ook een paar in de keuken, bah. Wat doe ik ertegen?
En ook nog iemand een tip voor vieze voegen? We hebben een lichte keukenvloer, plavuizen, en ik vind dan donkere voegen echt niet mooi, dus ik heb gekozen voor ivoorkleurige, maar nooit gedacht aan de viezigheid. Heb het net met een harde borstel gedaan, maar dat helpt maar minimaal. Iemand de gouden tip? :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 jul 2010 13:26

Acire schreef:Haha! Ik ben zaterdag ook met manlief aan de slag gegaan. Hij heeft gras gemaaid en nog wat in de tuin, en ik heb ramen gelapt en de woonkamer gestoft. Samen is echt veel gezelliger, ik heb dan ook veel meer motivatie om wat te doen.

Hier werkt dat inderdaad ook zo, en 'n beetje extra motivatie kan ik wel gebruiken als 't om huishoudelijk werk gaat... 8)

@schelpje3: ik had vorige week 'n enorme strijk (veel wasjes kort achter elkaar gedraaid) en heb elke keer een uurtje gestreken, 's avonds als het wat afgekoeld was. Maar een pretje is het idd niet...

@MissF: hier gelukkig amper mieren, maar mierenlokdozen op strategische plekken (de looproute zien te ontdekken) werken meestal wel.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 jul 2010 14:29

MissF schreef:En ook nog iemand een tip voor vieze voegen? We hebben een lichte keukenvloer, plavuizen, en ik vind dan donkere voegen echt niet mooi, dus ik heb gekozen voor ivoorkleurige, maar nooit gedacht aan de viezigheid. Heb het net met een harde borstel gedaan, maar dat helpt maar minimaal. Iemand de gouden tip? :D

tja, dat probleem hebben wij in de douchehoek... eens in de zoveel tijd ga ik er met een tandenborstel over met ossengalzeep (of cif oid werkt ook wel). dan zijn ze weer mooi licht.
Een vreselijk karwei, maar ze zijn wel weer mooi schoon.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 jul 2010 14:54

ik doe echt wel elke dag het toilet hoor, vind ik gewoon fris. Zeker met de hitte. Wij zweten nog al gauw dus wij gaan met plakbillen op de toilet zitten :lol: 8) grote beurt 2x per week.
Verder heb ik net het bed verschoond, gestofzuigd in de slaapkamer. Zo nog even stoffen in de slaapkamer en een was in de droger doen. Verder hopen we samen nog even de woonkamer en de keuken op te ruimen want manlief is bijna klaar met schilderen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 06 jul 2010 09:49

Er hangen al 3 wassen buiten, de eerste is bijna droog! De vierde zit in de wasmachine en er ligt er nog 1 (en gisteren heb ik ook al 4 wassen gedraaid :mrgreen: ).

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 06 jul 2010 20:22

voor voegen heb ik een spuitfles van hg : voegenwit. vind wel dat dat helpt. moeten ze nog wel netjes aangesloten zitten, want als ze eenmaal gaan wijken dan helpt dat ook niet meer.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jul 2010 20:37

Acire schreef:Haha! Ik ben zaterdag ook met manlief aan de slag gegaan. Hij heeft gras gemaaid en nog wat in de tuin, en ik heb ramen gelapt en de woonkamer gestoft. Samen is echt veel gezelliger, ik heb dan ook veel meer motivatie om wat te doen.

hier hebben wij samen de tuin gedaan, bijna alle struiken zijn weg aan de zijkant. Wat een klus zeg. Vrijdag of zaterdag het andere gedeelte.

Morgenochtend ga ik nog even wat huishouden denk ik.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 jul 2010 20:49

ik heb afgelopen week de voortuin gedaan.. bosjes bij gesnoeid.. gras gemaaid en onkruid gewied.. op een gegeven moment kwam buurman naar buiten.. hij zei; wel een beetje rustig aan doen he :mrgreen: :lol: :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jul 2010 20:52

:mrgreen: je wordt aardig goed in de gaten gehouden. Maar goed ook.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 jul 2010 07:24

jeepeecee schreef:voor voegen heb ik een spuitfles van hg : voegenwit. vind wel dat dat helpt. moeten ze nog wel netjes aangesloten zitten, want als ze eenmaal gaan wijken dan helpt dat ook niet meer.

moet je dat dan ook nog nadoen met een borsteltje ofzo? of kun je dat gewoon afspoelen? want dan lijkt het me wel een stuk handiger dan met de tandenborstel alle voegen bijlangs...
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”