Vakantie 2010

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor kwebbel » 31 jul 2010 10:31

Fijn dat je het tuigje niet nodig had! Mijn schoonmoeder had m wel gebruikt voor haar oudste dochter maar ze kreeg reacties als "ach wat zielig!" terwijl ze het verhaal erachter niet eens kennen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 31 jul 2010 17:11

Zijn we na al dat gezeur met m'n vriend z'n werk, ruim 1.5 dag later vertrokken naar Tsjechie...
Hadden we gisteren alle spullen ingepakt, nog even wat boodschapjes doen van onze laatste kronen...Ik stap in m'n vriend z'n auto, hij bedenkt op 't laatste moment dat ie ook nog mee wil, dus hij stapt oko in, in draai de sleutel om, koppeling ging al 'apart' naar beneden, maar toen ik m losliet, bleef ie hangen!

1 of andere cilinder van de koppeling dwars door midden...Staan we nu dus nog in Tsjechie, gezien de slechte verhalen over autopech in Tsjechie, en spullen moeten bestellen, besloten we om een half uurtje verderop in Duitsland het onderdeel te bestellen (m'n vriend kan 't zelf monteren)...Zou vandaag binnnen zijn, bellen we vanmorgen; de koerier is niet gekomen, waarschijnlijk maandag...Of anders dinsdag!

Zucht...Eerst lijken we niet heen te mogen, nu lijken we niet terug te mogen...Gister zag ik het nog behoorlijk 'positief' in, maar de moed begint toch wel een beetje te zakken :( Op zich is het geen ramp, we hebben van de beheerder zolang een blokhut toegewezen gekregen, want m'n schoonouders waar we bij waren, daar sliepen we bij in de voortent, maar hun moesten naar huis i.v.m. werk enzo...Maar het schijnt dat ze 500 p.w. vragen per week voor deze blokhut+70 per week p.p. Dat gaat dus nog een duur 'grapje' worden...Hopelijk is het onderdeel maandag wél binnen en kunnen we gauw vertrekken...

En ja; ANWB wel gebeld, maar ze konden me niet helpen, achteraf maar goed ook; een vriend avn de campingbaas heeft 3 weken (!!!) moeten wachten tot z'n auto weer klaar was...dankzij de ANWB!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 jul 2010 19:10

MissF schreef:Zo, wij zijn weer lekker bruinverkleurd en half uitgeslapen terug in Nederland :) Manlief is de auto aan het zuigen, en dan is ook zo'n beetje alles al uitgeruimd en op de was na alles schoongespoten.
En het was heerlijk :D De eerste week Frankrijk, de 2e Italie. We hebben 4 x de tent afgebroken en op een andere camping weer opgezet, wat geweldig was. Wij zijn niet zo van het hetzelfde plekje, en zo hebben we onwijs veel gezien en ons niet verveeld.
Kamperen met een peuter gaat ook prima. Hij vond alles best. We hadden zo'n zielig tuigje, maar het was totaal niet nodig. Hij scharrelde wel wat rond, en zat als wij de tent opzetten of afbraken gewoon in de auto of in zijn campingbedje. Hij vond alles best en genoot met volle teugen van het buitenleven. Enige nadeel is dat echt bijslapen niet lukte. Hij stond vaak 's morgens om 6 uur al te springen in zijn bed. We lagen in 1 slaaptent met hem, en dan sprong hij op om 6 uur en riep: heee papa, heee mama! En tja, dan kun je natuurlijk moeilijk doorslapen ;) Maar het was het proberen waard, zelfs al dat getrek met de tent vond hij best. Ideale vakantie met kind :D
En nu wel weer lekker thuis, genieten van onze ruimte en ons eigen bed en douche, dat heeft ook wel wat, al hadden we makkelijk nog een week daar kunnen blijven, maar helaas kon dat niet

Toen Michael 16 mnd was, gingen wij ook kamperen in Frankrijk (2 weken) en dat ging ook prima. Nu weer 2 weken in Frankrijk geweest en we hebben een toptijd gehad :) Wij hebben overigens een rugzakje met een riem eraan. Niet vaak gebruikt maar hij weet de 'regels' wel als we met het rugzakje aan komen lopen. Liever aangekeken worden door mensen dan een kind dat de straat oprent en onder een auto komt hoor.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 jul 2010 19:12

Gisteren terug uit Otterlo. Wat een geweldig vakantiepark voor kinderen http://www.deroek.nl. Maar je moet wel voor lief nemen dat niet alles helemaal nieuw is... (Voor onze kinderen is dat alleen maar een pré, want na een week is er niet veel nieuw meer bij hen.)

Aanraders:
- Stoomtrein van de VSM (Apeldoorn, Beekbergen, Loenen, Eerbeek, Dieren)
- Maisdoolhof in Voorthuizen, een leuke speeltuin voor kinderen tot een jaar of 10 en daarbij een doolhof door het maisveld.

Met onze kinderen zijn wij nog nooit ver weg geweest, ze houden niet zo van autorijden en dan is één a anderhalf uur wel genoeg.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 31 jul 2010 22:10

Maandag hopen wij een midweekje aan de Moezel te zitten. :D
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 aug 2010 07:44

Je hebt groot gelijk thekeimpe. Wij gingen vroeger standaard in de meivakantie en in de herfstvakantie een week in een huisje van Landal op de Veluwe (toen woonden we nog niet bijna op de Veluwe hoor ;) ), maar dat waren fantastische weken. We hoefden niet zo nodig naar het buitenland. 1 keer naar Oostenrijk geweest, pff, met zijn zessen in de auto. Dan waren die korte ritjes naar Landal toch wel beter :D
Nu ben ik het gewend, en gaat het prima. Mijn ouders gaan nu ook wel weer verder, Engeland bijvoorbeeld, maar da's ook nog wel te doen, als je niet te ver in Engeland gaat zitten. Jurian vindt het tot nu toe prima allemaal, dus voorlopig blijven we het zeker doen, zeker met het oog op een camper die we ooit aan willen schaffen. Maar als het echt drama gaat worden, zou ik ook zeker voor dichterbij kiezen!

En dat tuigje, Laura en Kwebbel, kan idd superhandig zijn, hoor. Ik vind er weinig zieligs aan, als je kind steeds wegloopt doe je dat liever dan dat het onder een auto holt. Nu zit Jurian nog graag in de buggy, dus die gebruiken wij vaak als we ergens heen gaan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 aug 2010 12:15

MissF schreef:En dat tuigje, Laura en Kwebbel, kan idd superhandig zijn, hoor. Ik vind er weinig zieligs aan, als je kind steeds wegloopt doe je dat liever dan dat het onder een auto holt. Nu zit Jurian nog graag in de buggy, dus die gebruiken wij vaak als we ergens heen gaan.
Mee eens.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 aug 2010 15:16

Zou nog wel eens een campervakantie willen doen en dan per camper het einddoel Israel ofzo. Maar dan moeten de kids of volwassen zijn om mee te gaan of als ze het huis uit zijn

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 03 aug 2010 13:26

Zo, de stakingen in griekenland zijn weer voorbij.. M'n vakantie is weer veilig gesteld :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 03 aug 2010 18:18

jaccootje85 schreef:
Marnix schreef:Inderdaad. Kan je bij de Oostenrijkse VVV kopen, heet een "Kärnten-card".

Nog een paar ervaringstips:

- Als je gaat rodelen, vergeet dan niet af en toe te remmen :D
- Als je richting de Grossglockner gaat, vergeet dan niet te kijken hoe laat de kabelbaan sluit
- Bedenk bij het parkeren dat je er ook weer uit moet kunnen

:D

We zijn vorig jaar naar de Grossglockner geweest. Een prachtige omgeving! kHeb er goede herinneringen aan :wink: Dat parkeren is tot nu toe nog nooit een probleem geweest. Steven (mn verloofde) kijkt bij het parkeren namelijk altijd of hij er nog uit kan. Dit doet hij in NL ook altijd omdatie bij de brandweer/Rode Kruis/Sigma zit en er snel uit moet kunnen. Enne... wij zijn niet zo van t rodelen... we wandelen liever. Die Kärntencard halen we dus ook niet. Mn a.s. schoonouders halen die wel, omdat zij (+de broers van steven met hun aanhang) meer van musea en stedentrips houden. Wij zijn daar absoluut niet van, maar zoeken juist de natuur op. Over het algemeen hoef je daar geen entree te betalen. Volgend jaar hopen we een trektocht door de bergen te kunnen doen. Lijkt ons ook errug mooi en fantastisch!

@ Jo'tje: het is gelukkig nix ernstigs maar het zit op een heel vervelende plaats waardoor lopen/zitten moeilijk gaat. Het is dus daarom even afwachten hoe het gaat na de operatie.

Helaas... dit jaar gaat de vakantie niet door... Door alle omstandigheden binnen de familie (sinds de afgelopen anderhalve week) zouden we allemaal thuisblijven, maar uiteindelijk zijn Steven en ik thuis gebleven... Steven omdatie ook geopereerd was en t toch niet zo snel genezen bleek dan gedacht (hij kan nog steeds heel moeilijk lopen/zitten); ik om Steven gezelschap te houden :wink: Ik ben nog wel een paar dagen bij mn ouders op Flakkee, maar morgenavond hoop k weer terug te gaan naar Ede.
Als alles goed mag gaan hopen we nu op wintersport te gaan... Voor mij de eerste keer, dus dat wordt nog wat :mrgreen: (reken maar op een gipsvlucht, haha :lol: )
Szent az Úr

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 aug 2010 22:09

MissF, je vakantie klinkt geslaagd, idem voor TK. Vakantie met kids is een kunst apart ;-)
En -Judith-, hoe is het afgelopen?
Daphne: veel plezier (al zul je dit pas achteraf lezen waarschijnlijk).
Jaccootje: hopelijk valt het t.z.t. mee met de valpartijen :wink:

Wij hadden afgelopen weekend familieweekend in Drenthe. Weer 'ns een keer naar Orvelte geweest, leuk hoor, dit keer met speurtocht. Officieel voor kinderen, maar voor volwassenen al lastig (lang leve m'n web-'n-walk 8)). Het was weer ff wennen toen we weer met z'n 2-en waren, want wat een drukte is dat met de hele club bij elkaar zeg! Wel enorm gezellig.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 aug 2010 07:28

nou Jans1 als je binnenkort gaat naar Griekenland heb je plaatselijk 36 graden was vanmorgen in het nieuws!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 04 aug 2010 09:43

Nog twee dagen werken... =D> . Dinsdagochtend om 04.00 uur gaat het vliegtuig de lucht in. Beetje vervelende tijd, maar goed. Mijn man wil mij naar Schiphol brengen midden in de nacht :8> .

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 aug 2010 09:57

gaat je man niet mee dan?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 aug 2010 10:15

Daatje123 schreef:Nog twee dagen werken... =D> . Dinsdagochtend om 04.00 uur gaat het vliegtuig de lucht in. Beetje vervelende tijd, maar goed. Mijn man wil mij naar Schiphol brengen midden in de nacht :8> .

Gelijk heeft ie. Het kost wat moeite maar dan heb je ook een poosje rust :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”