Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mormeltje
Mineur
Mineur

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor mormeltje » 29 nov 2009 14:46

Ik ben (vergelijkbaar met mijn mederefo's) best laat aan de man gekomen. Ik heb nu 4 jaar een vaste relatie en ben nog niet getrouwd.
Maar ik werd gekoppeld aan mijn vriendje, we gingen heel gearrangeerd een avondje uit met de vriendengroep. Ik had hem nog nooit gezien. De vriendengroep was helaas ook gescheurd door de kerkscheuring.
Ik was meteen zo weg van hem, dat ik via mijn zwager zijn mobiele nummer heb gevraagd, en zelf smste. Ik deed dat eigenlijk nooit, dat was tegen mijn principes. Gelukkig smste hij terug: nu hoef ik niet meer achter jouw nummer aan ;)
Zo brutaal en ongeduldig moet je af en toe zijn.
What goes around, comes around

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 29 nov 2009 17:52

meisje20 schreef:in het boek :het gevecht van iedere jonge vrouw beschrijven ze dat ook. dat het goed is om minimaal een jaar contact te hebben met een jongen voordat je aan verkering begint. (een jaar is misschien wat overdreven, maar je snapt em :wink: )
echt een aanrader!

Wat een onzin zeg. Ik snap dat het voor sommige mensen handig is om zich niet impulsief in elke mogelijke relatie te storten, maar ik heb eerder het idee dat mensen te voorzichtig om elkaar heendraaien waardoor het een slopend gebeuren wordt met allerlei twijfels voordat er een keer een relatie is.

Voor mij werkte het ook wel prima om me onbezonnen in een relatie te storten (ik kende hem 3 dagen ;) )

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 nov 2009 18:58

Ik wist een jaar van zijn bestaan, dus in dat opzicht voldoen wij er aan, maar het echte persoonlijke contact was er pas een paar maanden.

je kan beter naar je eigen gevoel en verstand luisteren dan naar een boekje.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Nanoe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Nanoe » 29 nov 2009 20:50

Een jaar vind ik behoorlijk overdreven.

Ik kende hem al veel langer, maar hij was toen verloofd, ik had een vriend.
Maar hij wilde niet echt contact, dus meer dan heel oppervlakkig contact was er niet bij.
Na een jaar (hij was niet meer verloofd, ik had geen vriend meer) gesmst en toen veel gesprekken met hem gehad.
Na een tijdje kwam hij weer bij zn ouders een weekend (die wonen in dit dorp) en zijn toen een rondje gaan lopen.
Na een paar maanden (verder niet meer gezien) vonden we elkaar toch wel leuk, af en toe afgesproken en na een maand hadden we verkering (wat nu ook weer uit is)
Maar toen we verkering kregen had ik hem 3 keer gezien en de vierde keer was op mijn verjaardag en toen hij dus ook verkering vroeg....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 nov 2009 20:58

mijn man en ik hadden elkaar 2x gezien en hadden al verkering dus wat dat betreft heb ik me niet echt aan het boekje gehouden :? :wink:
het zegt ook niet alles want m'n ex-vriend kende ik al een paar maanden met intensief contact en na 6 maanden hadden we in totaal anderhalf jaar verkering (met 1x uit en weer aan) zegt niets :) puur op je gevoel afgaan
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 nov 2009 23:19

Ik vind het woord `verkering` zó verschrikkelijk erg... echt vreselijk. Je hebt geen verkering, niet als je ouder bent dan pak-'m-beet 16 jaar. Je hebt een RELATIE!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gretchen

Berichtdoor Gretchen » 30 nov 2009 09:22

@ Mortlach: vanwaar die felheid?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 30 nov 2009 09:23

VanDale schreef:ver·ke·ring de; -en 1 v regelmatige omgang, relatie, verhouding tussen (jonge) personen: ~ hebben 2 m,v degene met wie men verkering heeft

Wat is daar zo raar aan?
pobody's nerfect

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 nov 2009 10:29

Jo'tje schreef:
VanDale schreef:ver·ke·ring de; -en 1 v regelmatige omgang, relatie, verhouding tussen (jonge) personen: ~ hebben 2 m,v degene met wie men verkering heeft

Wat is daar zo raar aan?

omdat ik regelmatig mensen van dik in de twintig nog hoor praten over "verkering"; en zoals gezegd houdt voor mij verkering op bij +/- 16. Waarom zo fel? Geen idee, er zijn wel meer woorden waar ik zo op reageer. Misschien is het in dit geval zo dat ik het een verholen denigrerende term vind, alsof je de relatie niet helemaal serieus neemt omdat het "maar" verkering is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 nov 2009 11:20

Net als mensen van in de 20 die het hebben over 'mijn vriendje'. Brr.
Ik kende mijn man een jaar of 3, en zijn eerst goed bevriend geweest. Ik vind het wel veel voordelen hebben, en zou dat idee van een jaar echt niet meteen als 'onzin' afdoen. Ik wist al wel heel erg snel dat ik 'hem wilde hebben', alleen kwam dat besef andersom bij hem pas na 3 jaar ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 30 nov 2009 11:44

MissF schreef:Net als mensen van in de 20 die het hebben over 'mijn vriendje'. Brr.
Ik kende mijn man een jaar of 3, en zijn eerst goed bevriend geweest. Ik vind het wel veel voordelen hebben, en zou dat idee van een jaar echt niet meteen als 'onzin' afdoen. Ik wist al wel heel erg snel dat ik 'hem wilde hebben', alleen kwam dat besef andersom bij hem pas na 3 jaar ;)

Bij mijn ex-vriend, waar ik op mijn 25ste ruim een maand een relatie mee heb gehad, was het juist de omgekeerde wereld. Ik moest het eerst allemaal wel even zien...
Was min of meer het fenomeen verkering en het wezen 'man' aan het onderzoeken :mrgreen:
Maar dat had er misschien ook een beetje mee te maken dat dit mijn eerste echte relatie was (bij hem was dit niet het geval).
Uiteindelijk is het toch uitgegaan, omdat hij erg hard van stapel wilde lopen op div. terreinen en ik hem geregeld af moest afremmen [-X

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 nov 2009 12:02

Het nadeel van elkaar eerst goed kennen voordat de relatie begint is dat je toch een risico loopt dat het heel broer/zus achtig kan zijn en de spanning ook een beetje weg is.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 30 nov 2009 13:43

We hebben ons nou niet bepaald aan de regel 'een jaar kennen' gehouden...We hadden na 1,5/2 weken verkering ehhhh pardon: een relatie!!
En kan nou niet zeggen dat ik zo veel spijt van heb (gehad) we hebben wel heel snel verkering gekregen, maar als 't aan hem gelegen had nóg sneller, maar toen heb ik even aan de rem getrokken ;-)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 30 nov 2009 14:13

ajl schreef:Het nadeel van elkaar eerst goed kennen voordat de relatie begint is dat je toch een risico loopt dat het heel broer/zus achtig kan zijn en de spanning ook een beetje weg is.

Haha, dat vind ik dan weer totáál niet herkenbaar. Wij kenden elkaar ook al een jaar vrij goed voor we verkering kregen. Of een relatie. Net hoe je het wilt noemen :mrgreen:
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 nov 2009 17:46

Dat herken ik ook niet idd. Het was juist zo enorm spannend om hem veel te zien en te spreken, en zo gruwelijk verliefd te zijn, en steeds maar af te moeten wachten. niet altijd leuk, maar wel spannend.
En ach, na 2 jaar huwelijk (totaal 4 jaar een relatie), is bijna elke dag nog spannend :oops: Dat heb je zelf toch echt wel in de hand hoor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”