ajl schreef:verzorgde lengte is subjectief. De een vind alles verwijderen pas verzorgd terwijl de ander hier een andere normstelling voor heeft.
Hiermee wil ik beargumenteren dat jij aan de hand van de bijbel stelt dat mensen zich niet mogen/moeten ontharen, omdat alles een functie heeft en de mens geschapen is naar de beeltenis van God. ik ben van mening dat je op deze wijze te ver gaat in het interpretie van de bijbel.
Op de schrift kan ik dat niet baseren en doe ik dan ook niet.
Wel, dat wij naar Gods beeltenis geschapen zijn met alles erop en eraan.
Ik ageer eigenlijk tegen de heersende cultuur om niet met je lichaam tevreden te zijn en er dus maar van alles aan te (laten) doen.
Ja, ik weet het de mens ziet het uiterlijk aan, doch God het innerlijke.
Deze hoeven niet te conflicteren wanneer alles in het eenvoudige blijft.
Doch we zijn geneigd om het schepsel meer aan te zien dan de schepper.
Het schepsel in zijn algemeenheid zal zich terwille van andere schepselen zo "mooi" mogelijk willen presenteren.
Het gaat er niet om dat ik e.e.a. niet zou begrijpen. Doch de overdreven aandacht en zorg voor het lichaam drijft elkaar voort. Men denkt: niet meer achter te kunnen blijven. Hoe gekker we het met elkaar maken hoe gekker de meeste er weer achter aanlopen.
De "wereldsen" beginnen vaak eerst en dan volgen op afstand in de tijd de "kerkelijken"
Pak je mijn punt?