kleding enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 mei 2008 09:57

Dat is natuurlijk een kul argument......als je van deze redenatie uitgaat zou jij met een baard tot op je knieen lopen en haar tot op je billen

Ik onthaar zoveel mogelijk...vind het frisser en mooier staan. Het maakt mij niet uit of het zomer of winter is. Mijn wenkbrouwen epileer ik ook. Verder heb je er in de zomer bijna een dagtaak aan....epileren, ontharen, scrubben, insmeren, teennagels lakken etc :mrgreen: Gewoon geen tijd meer om te werken!

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 27 mei 2008 10:03

ajl schreef:Dat is natuurlijk een kul argument......als je van deze redenatie uitgaat zou jij met een baard tot op je knieen lopen en haar tot op je billen

Wel een verzorgde lengte natuurlijk!! Dat is wat anders dan geheel verwijderen.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 27 mei 2008 10:09

Nou, ik vind het er niet zo verzorgd uitzien als je haar onder je oksels hebt, veel beenhaar en een niet bijgehouden bikinilijn. Verzorgd is dus een redelijk subjectief begrip, lang haar tot op de billen kan juist ook weer wel verzorgd zijn.

Ik zwem in de winter meestal wekelijks dus ook in de winter houd ik alles wel bij. Het scheelt wel dat ik superblond ben ook de haartjes op mn benen, dus als ik het een keertje vergeet is het niet heel problematisch.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mei 2008 10:11

Alphonsus: ik zeg juist dat ik het eigenlijk onzin vind om je benen te ontharen. Ik ga gerust met behaarde benen zwemmen. Het scheren van oksels en incidenteel van benen doe ik enkel en alleen omdat dat tegenwoordig van vrouwen verwacht wordt. Als ik mocht kiezen zouden we er vandaag nog mee stoppen...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 mei 2008 10:16

verzorgde lengte is subjectief. De een vind alles verwijderen pas verzorgd terwijl de ander hier een andere normstelling voor heeft.

Hiermee wil ik beargumenteren dat jij aan de hand van de bijbel stelt dat mensen zich niet mogen/moeten ontharen, omdat alles een functie heeft en de mens geschapen is naar de beeltenis van God. ik ben van mening dat je op deze wijze te ver gaat in het interpretie van de bijbel.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 mei 2008 10:35

Alphonsus schreef:Je zult wel gelijk hebben. Doch het verwijderen van lichaamsbeharing, waar dan ook, vind ik onnatuurlijk.

Dus jij knipt je hoofdhaar niet, en scheert je baard en snor niet af/bij?

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 27 mei 2008 10:35

ajl schreef:verzorgde lengte is subjectief. De een vind alles verwijderen pas verzorgd terwijl de ander hier een andere normstelling voor heeft.

Hiermee wil ik beargumenteren dat jij aan de hand van de bijbel stelt dat mensen zich niet mogen/moeten ontharen, omdat alles een functie heeft en de mens geschapen is naar de beeltenis van God. ik ben van mening dat je op deze wijze te ver gaat in het interpretie van de bijbel.

Op de schrift kan ik dat niet baseren en doe ik dan ook niet.
Wel, dat wij naar Gods beeltenis geschapen zijn met alles erop en eraan.

Ik ageer eigenlijk tegen de heersende cultuur om niet met je lichaam tevreden te zijn en er dus maar van alles aan te (laten) doen.

Ja, ik weet het de mens ziet het uiterlijk aan, doch God het innerlijke.
Deze hoeven niet te conflicteren wanneer alles in het eenvoudige blijft.

Doch we zijn geneigd om het schepsel meer aan te zien dan de schepper.
Het schepsel in zijn algemeenheid zal zich terwille van andere schepselen zo "mooi" mogelijk willen presenteren.

Het gaat er niet om dat ik e.e.a. niet zou begrijpen. Doch de overdreven aandacht en zorg voor het lichaam drijft elkaar voort. Men denkt: niet meer achter te kunnen blijven. Hoe gekker we het met elkaar maken hoe gekker de meeste er weer achter aanlopen.

De "wereldsen" beginnen vaak eerst en dan volgen op afstand in de tijd de "kerkelijken"

Pak je mijn punt?

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 27 mei 2008 10:37

rosalie83 schreef:
Alphonsus schreef:Je zult wel gelijk hebben. Doch het verwijderen van lichaamsbeharing, waar dan ook, vind ik onnatuurlijk.

Afscheren niet, bijwerken wel.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 mei 2008 10:38

Alphonsus schreef:
rosalie83 schreef:

Afscheren niet, bijwerken wel.

Ah okay, nou geinig voor je. Maar laat iedereen die wel scheert, of wat dan ook, gewoon zijn/haar ding doen, goed?

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 27 mei 2008 11:21

In de geschiedenis zie je allerlei 'golfbewegingen' wat haarlengtes betreft. De Romeinen hier introduceerden de korte kapsels. Sowieso waren die totaal tegengesteld aan germanen in hun 'haarbeleving'. Romeinen schoren vrijwel alles. Reacties en tegenreacties daarop zie je steeds terugkeren. Tot in de 18e eeuw was lang haar voor mannen sjiek, in de negentiende eeuw werd dat juist heel kort, tot bijna eind 20e eeuw. Nu is halflang haar dat, hoewel bestaand naast kort kapsels.
De discussie of je nou het "natuurlijke" zou moeten volgen of niet, bestaat al sinds Paulus :wink: De associatie van kort of lang haar met mannelijkheid/vrouwelijkheid, rangen of standen is er mijns inziens één van cultuur en niet van natuur.

Echt natuurlijk is lang haar voor mannen en vrouwen en de rest van het lichaam ook ongeschoren - het hippieideaal ... Zelf ben ik in veel dingen ook wel van het navolgen van het 'natuurlijke', maar stellen dat vrouwen hun benen niet mogen scheren gaat mij toch wat te ver :P . De drang naar versiering van het lichaam en het benadrukken van schoonheid is een net zo natuurlijk menselijk verlangen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2008 11:41

ik laat me zeker niet beinvloeden door mijn omgeving wat hij of zij zegt over uiterlijke verzorging.

Heel wat mensen denken dat ik mijn haren verf, waar ik niet echt een voorstander van ben.

Ik ben zo blij dat ik straks in de winter ga trouwen, niks geen blotigheid rondom m'n trouwjurk. Lekker gesloten (tot aan m'n hals toe natuurlijk) ;-):D

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 27 mei 2008 11:54

Wie heeft hier trouwens net als mij een ontzettende pesthekel aan zichtbare merkjes op zijn/haar kleren?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 mei 2008 11:55

Giovannino schreef:Wie heeft hier trouwens net als mij een ontzettende pesthekel aan zichtbare merkjes op zijn/haar kleren?

Ikke!!!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2008 11:56

Giovannino schreef:Wie heeft hier trouwens net als mij een ontzettende pesthekel aan zichtbare merkjes op zijn/haar kleren?

*steekt vingertje omhoog* (al heb ik wel wat t shirts waar je een merkje ziet zitten, maar niet zo groot als GAASTRA bijv.)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 27 mei 2008 11:57

Ligt eraan hoe groot dat merkje is. Als je hele overhemd er vol mee gekladderd is, vind ik het heel lelijk en showerig.
(Sommige Gaastra overhemden, verder is er niets aan te merken op Gaastra behalve de prijs dan).
Maar klein merkje maakt me niet zoveel uit.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Terug naar “Archief”