Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2008 17:18

je kunt ook bepaalde artikelen bij de aldi/liddl halen! En bij de AH heb je ook vaak/veel aanbiedingen!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 mei 2008 17:24

Ja, dat weet ik wel, maar als ik eten koop (ik noem maar wat) koop ik diepvries (ik ben gek op diepvries) standaard van Iglo, melk van Campina, yoghurt van Campina, Qrueslivan een merk, etc. Dus als ik naar de AH ga voor een aanbieding kom ik met een winkelwagen vol te dure boodschappen terug... :oops:

Oh, enne, @MissF, als jij je mascara een jaar gebruikt, vind je dat niet onfris en droogt hij niet uit? Ik gebruik Masterpiece van Maxfactor, en om de drie maanden komt er een nieuwe. Zodra hij bijna op is zegmaar.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 06 mei 2008 17:31

Ik woon (ga wonen, oke) in Alphen aan den Rijn. Loop zomaar even Funda langs en bekijk de huizenprijzen. Ja, je hebt echt wel iets van rond de 150.000 maar zonder lift en een gebouw uit 1960. Of bepaalde straten waar enorm veel te koop staat voor weinig maar daar komt een doorgaande weg langs. Als je 175.000 hebt kom je wel al een heel eind verder. Ik had het ietwat grof geschat, sorry. In Ter Aar, waar ik nu woon, nog geen stipje op de kaart, zijn de eensgezinswoningen rond de 3, 3,5 ton en de appartamenten die er te koop staan minstens 165.000, bij mij in de buurt zelfs 217.000. En dan praat ik over 60m2. Ga je in Leiden kijken, schrik je je helemaal lam.

Tja, Leiden, Utrecht... Daar moet je niet naar toe gaan wil je iets betaalbaars.

Wij waren pas voor alleen het weekend al 22 euro kwijt. Maar ja, wat wil je, luxe-eten... Ik moet echt wennen dnek ik om bij de Aldi te shoppen, geen wereldgerechten meer, geen (gezonde) karvan cevitam meer...

Nee, Lidl en Aldi zijn ook niets voor mij. Ik ga altijd boodschappen doen als ik zin heb, en bepaal per dag in de winkel wat ik ga eten. En eerlijk gezegd kijk ik ook nooit echt naar de prijzen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mei 2008 17:32

Nou, ik ging net mee naar de supermarkt en heb eens opgelet: een kar vol, allemaal toch echt dingen die we gebruiken. En hij let goed op: de goedkope ontbijtkoek, de goedkope wc-papier, noem maar op. Heel veel groenten en fruit. Niks geen gekke dingen. We waren 60 euro kwijt. En daarna nog naar de drogist geweest, maar daar stond ik te dromen en weet niet meer wat we kwijt waren.

Heb gevraagd wat hij per maand aan boodschappen doet: hij gokt rond de 300-350 euro. Zonder kleding dan. En wisselt per maand, want soms is er iets in de aanbieding, dan koopt hij groot in. Toen zei ik dat sommigen het van 40 euro per week doen. Hij moest hard lachen, aaide over mijn wang, gaf me een kusje, trok aan mijn haar, kneep in mijn billen, reed me aan met de boodschappenkar en zei: "maak je niet druk, poepie"

Dus dat was het weer. Het zal allemaal wel :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 mei 2008 17:38

Ik zal s gaan opletten en bonnetjes sparen. Vanaf volgende week gaan we even helemaal op de gezonde toer dus maar even zien wat we dan kwijt zijn aan boodschappen en drogisterij artikelen. Wasmiddel moet ik ook allemaal ff kopen, dus dat tikt ook wel weer even aan.
Ik verwacht dat 200e per maand toch wel 't maximaalste is wat we halen.
Hoop ik tenminste... anders wordt 't bezuinigen. Jammer dat je niet op benzine kunt bezuinigen, dat tikt er altijd zo in! Fietsen is hier geen optie en voor m'n werk al helemaal niet. Ach ja... dan weet je waar je voor werkt :mrgreen:

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 06 mei 2008 17:39

Hij moest hard lachen, aaide over mijn wang, gaf me een kusje, trok aan mijn haar, kneep in mijn billen, reed me aan met de boodschappenkar en zei: "maak je niet druk, poepie"

Hm, dat klinkt als een gezellige middag 8) .

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mei 2008 17:40

L'être extraterrestre schreef:Ja, dat weet ik wel, maar als ik eten koop (ik noem maar wat) koop ik diepvries (ik ben gek op diepvries) standaard van Iglo, melk van Campina, yoghurt van Campina, Qrueslivan een merk, etc. Dus als ik naar de AH ga voor een aanbieding kom ik met een winkelwagen vol te dure boodschappen terug... :oops:

Oh, enne, @MissF, als jij je mascara een jaar gebruikt, vind je dat niet onfris en droogt hij niet uit? Ik gebruik Masterpiece van Maxfactor, en om de drie maanden komt er een nieuwe. Zodra hij bijna op is zegmaar.

Welnee. Ik gebruik hem eens per week ofzo. Soms meer, soms minder. Vies, hoezo vies? Mascara is niet vies. (nouja....). En als je niet 'pompt' en gewoon dichtdraait droogt een beetje mascara echt niet zomaar uit.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 mei 2008 17:41

MissF schreef:
L'être extraterrestre schreef:Ja, dat weet ik wel, maar als ik eten koop (ik noem maar wat) koop ik diepvries (ik ben gek op diepvries) standaard van Iglo, melk van Campina, yoghurt van Campina, Qrueslivan een merk, etc. Dus als ik naar de AH ga voor een aanbieding kom ik met een winkelwagen vol te dure boodschappen terug... :oops:

Welnee. Ik gebruik hem eens per week ofzo. Soms meer, soms minder. Vies, hoezo vies? Mascara is niet vies. (nouja....). En als je niet 'pompt' en gewoon dichtdraait droogt een beetje mascara echt niet zomaar uit.

Vandaar dat je er zo lang mee doet!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 mei 2008 17:49

MissF schreef:

Ik 'pomp' ook niet hoor, maar ik gebruik het dagelijks, en dan ook echt dagelijks, en soms meerdere malen per dag.

Maar als er nou vuil op jouw wimpers zit (ja, ik begrijp dat je je gezicht eerst wast voordat je hem gebruikt :wink: ) en dat zit een jaar in je mascara. Ik moet er niet aan denken...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 mei 2008 17:55

dan wil je vast niet weten hoe lang ik mijn mascara al in huis heb en em eens per weet ik hoe weinig gebruik.... :)

Riool en afval scheelt wel heel veel per gemeente hoor! Hier betaal je écht veel, maar dit jaar hebben we het er wel uit denk. Tijdens de verbouwing komt er heel wat troep uit het huis en dat brengen we zelf weg, is alleen wel veel werk, maar scheelt je behoorlijk wat...

En waterschapbelasting is volgens mij ook per gemeente verschillend, hier bijna 300 euro :shock: Die was ik even vergeten, helaas.

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 06 mei 2008 18:03

Waterschapsbelasting verschilt niet per gemeente, maar per waterschap of hoogheemraadschap. :wink:

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 mei 2008 18:13

Waterschap is hier bijna 400 euro. Weet niet wat wij allemaal al betaald hebben aan gemeentelijke heffingen enzo, maar heel wat. Wij wonen in een van de duurste gemeenten van NL in elk geval.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mei 2008 18:16

Galiteia: het maakt wel uit of je kleding en huishouddingen meerekent of niet... Ik heb in m'n kasboek (Excelsheet) een regel '(super)markt' en daar gaat nu iets van 250 euro per maand naar toe. Ik heb ook een regel 'huishouden' en daar is de afgelopen maanden ook wel veel naartoe gegaan, maar dat zijn wel dingen zoals een huishoudtrap die je de komende 10 jaar niet meer hoeft te kopen. Dus ik hoop dat daar in de komende tijd toch minder geld naartoe hoeft.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 mei 2008 18:20

waterschap wordt hier verrekend met het waterverbruik volgens mij!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mei 2008 18:30

Huishouden zit vast ook wel in dat geld. Of niet. Hm. Cadeautjes niet. Ach, geen idee, als ik het nu manlief ga vragen (wij houden geen kasboek of wat dan ook bij), dan weet hij het zelf denk ik niet eens :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”