Michael... ik steun je vredelievendheid.
Ik ben echter ook een realist (zoals Wolfgang Schüssel, zie avatar)
En ik baal van de gestegen benzineprijs.
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Wat bedoel je met Khartoen, de hoofdstad van Soedan?
Hier bij deze moskee is ook duidelijk te zien dat er een tweede explosie is. Een bom ontploft niet spontaan nog een keer, dat wijst op meer wapens in dat gebouw.
Michael schreef:Maar als je een volk onderdrukt en dan verkiezingen geeft kiezen ze voor de partij die het hardst tegen de bezetters op zal treden... Dat is logisch... Dat gebruiken als argument dat de Palestijnen geen vrede willen is onzinnig. Natuurlijk willen ze vrede. Palestijnen zijn mensen, mensen genieten niet van het wonen in een bezettings situatie. Mensen genieten niet van te weinig eten of medicijnen. Misschien willen ze het niet onder de condities zoals Israel ze aanbiedt. Maar dat is een heel ander verhaal.
henkie schreef:Michael schreef:Maar als je een volk onderdrukt en dan verkiezingen geeft kiezen ze voor de partij die het hardst tegen de bezetters op zal treden... Dat is logisch... Dat gebruiken als argument dat de Palestijnen geen vrede willen is onzinnig. Natuurlijk willen ze vrede. Palestijnen zijn mensen, mensen genieten niet van het wonen in een bezettings situatie. Mensen genieten niet van te weinig eten of medicijnen. Misschien willen ze het niet onder de condities zoals Israel ze aanbiedt. Maar dat is een heel ander verhaal.
Waarom kiezen ze dan een partij waarin het handvest staat dat ze de vernietiging van Israel op het oog hebben? Dat klinkt weinig vredelievend.
Voor mij zijn de burgerslachtoffers ook indirect een gevolg van de weg die de bevolking zelf is ingeslagen. Ze willen geleid worden door een terreurbeweging en je hebt er geen glazen bol voor nodig wat dat voor een consequenties kan hebben.
Optimatus schreef:Israel heeft het anti-clusterbomverdrag niet ondertekend.
Michael schreef:Als er wapens in die moskee zitten. Waarom is israel daar dan niet gewoon met een kleine groep soldaten een paar VN waarnemers en video cameras heen gereden? Dan bombardeer je geen illegale doelen en toon je tegelijk aan dat je tegenstanders de regels breken. Het lijkt mij een gemiste kans.
Michael schreef:Wat zwartmaken betreft. Als Israel clustermunitie en fosfor wapens gebruikt in druk bevolkt gebied en dat is verifieerbaar dan maken ze lijkt mij vooral zichzelf zwart. Zouden de aanwezige mensen die pro israel zijn even die fosfor wapens goed willen praten? Of verklaren waarom het gebruik ervan in dit geval toegestaan is?
Michael schreef:Zoals Lovely zegt... Er waren inderdaad niet heel veel opties. Nou denk ik zelf dat de voorgaande periode de Palestijnen een soort van geleerd heeft dat ze een hekel aan Israel moeten hebben. Vanuit het zicht van de gemiddelde palestijn is Israel een moordenaar en een onderdrukker. En als ze dan mogen zeggen dat Israel dood moet, dan zullen ze dat doen. Hoeveel verkiezingen waren er eigenlijk in Palestina? Dat wil zeggen, hoe veel ervaring hebben de mensen eigenlijk met democratie? En hoeveel opleidingen en kansen hebben ze gehad die ervoor zouden zorgen dat ze de juiste beslissingen nemen?
Michael schreef:Het feit dat ze weigerden om dat verdrag te ondertekenen maakt het niet goed voor de gemiddelde wereld burger. Als ze het ondertekend hadden zou dat een positief signaal geweest zijn. Als ze geen cluster bommen zouden gebruiken dan zou dat niet als argument gebruikt worden in de discussie. Met andere woorden. Ze kiezen er zelf voor. Zijn ze gedwongen om clusterbommen te gebruiken? Nee? Dus was het hun keuze.
Op dezelfde manier is Israel in bezit van een chemisch biologisch en nucleair arsenaal. Allemaal dingen die Israel zwart maken en waar ze zelf voor kozen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 83 gasten