Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 11 jun 2008 18:52

Bij ons is het ziekte verzuim vrij hoog, collega´s melden zich ook elke keer ziek enz. Terwijl vervanging zoeken erg moeilijk is.
Bij ons is er geen regel dat na vier keer ziekmelden je een gesprek krijgt, ik vind het eigenlijk wel een goed idee.
Ze hebben me een keer naar huis gestuurd om dat ik idd echt ziek was, maar ik heb me verder ook nog niet hoeven ziek te melden, gelukkig maar :mrgreen:

Wel krijg je bij ons een bon als je een jaar niet ziek ben geweest, echt onzin. Ben je b.v 1 keer ziek door buikgriep en verder nooit! Echt slecht geregeld.

@Jael: Ik vind het een slechte reden om je ziek te melden als je kat is overleden. En dat heeft niks te maken met wel of niet een liefhebber van dieren te zijn. Dan meld ik me ook af omdat m´n guppy is overleden enz :roll:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 jun 2008 19:06

Gerdien B. schreef:Dat denk ik ook niet angezien ik mij dan ook elke ochtend ziek kan gaan melden :mrgreen:

Inschattende hoe ik dan zal zijn, zal ik mij denk ik niet ziek melden omdat een poes overlijd.

Zo hebben we een keer een collega gehad die zich ziekmelde 's ochtends omdat haar zoontje haar uit haar slaap had gehouden snachts. :shock: :roll: Dat vind ik dus echt niet kunnen! Met een beetje slaap minder kom je ook echt je dienst wel door. Zeker als je het gelijk meld dan houd de andere collega er echt wel rekening mee.

Precies, je kunt ook voor élk wissewasje thuis blijven.
Ik heb ook twee katten en ik zou het gruwelijk erg vinden als ze dood zouden gaan, maar om me daar nou ziek voor te melden... :roll: Zou ik niet eens kunnen, want dan zou ik me heel schuldig voelen dat een ander voor mij moet invallen terwijl ik niet eens ziek ben!
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 jun 2008 19:30

Al ga ik om 19 uur naar bed, ik kan gewoon slecht opstaan. Heel vervelend als je dochter het niet belangrijk vind.
Maar dat wil toch ook niet zeggen dat je niet productief kunt zijn, na een paar uur is het 'bijgetrokken' hoor en daarnaast werk ik niet voor niets nachtdiensten 8)

Enne Gerdien: ik heb me nog nooit ziek gemeldt omdat Sarah me snachts bezig hield, helaas deed ze dit (doet ze dit) iedere nacht!! Vind het een slechte reden, sorry maar dan moet je niet gaan werken als je kinderen hebt...

Ziekmelden, vooral in de zorg, moet gewoon uitzonderlijk zijn. Je werk kan niet blijven liggen zoals op kantoor, in het weekend valt er vaak weinig of geen regeling te treffen. Ik heb onlangs op advies van de verloskundige mezelf ziek moeten melden. Maar toen ze dit om 22 uur zei savonds ben ik toch echt de nacht nog gaan werken en me de volgende ochtend pas ziek gaan melden. Ik had overigens wel een collega gevonden al die voor mij kon werken dus dat scheelde ook. Ik ga me niet 1 uur voor tijd op zaterdagavond ziekmelden, dan ga ik liever op mn werk even liggen in de nacht (zijn met 2 collega's)...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jun 2008 19:34

Ben ik dus helemaal met je eens Lammetje! Ze heeft ook een flinke vermaning daarna gehad van onze coordinator.

We hebben er nu ook 1 die neemt haar telefoon dan niet op. Meld zich ziek. gooit hem er op zonder iets af te spreken en als wij bellen om te vragen, hoe het gaat en of ze al weer komt werken, dan neemt ze neit op. Ze kwamen we er pas 2 uur voor haar dienst er achter dat ze toch nog niet kwam werken :x
Ze heeft zich pas ook om 8:45 uur op een andere groep ziek gemeld terwijl ze om7:30 uur moest beginnen op onze groep.

Dit zijn kuren waar ik heel slecht tegen kan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 jun 2008 19:43

christien schreef:@Jael: Ik vind het een slechte reden om je ziek te melden als je kat is overleden. En dat heeft niks te maken met wel of niet een liefhebber van dieren te zijn. Dan meld ik me ook af omdat m´n guppy is overleden enz :roll:

Jij vind het een slechte reden, maar je kunt niet voor een ander uitmaken hoe die er onder is als zijn huisdier doodgaat. En met je kat heb je een andere band dan met je guppie lijkt mij. Persoonlijk zou ik me niet ziekmelden als mijn kat doodging, maar ik kan wel begrijpen als een ander dat zou doen.

En over vroeg op moeten staan, ik sta vrijwel elke ochtend vroeg op (voor zessen), vandaar dat ik de tip gaf van op tijd naar bed gaan, omdat, dat zeker helpt. Maar ik begrijp dat Lammetje een dochter heeft die haar uit haar slaap haalt. 8)
Dat doet mijn kat dan weer mij voor 5 uur wekken. :mrgreen: :mrgreen:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 11 jun 2008 19:46

Yael schreef:
christien schreef:@Jael: Ik vind het een slechte reden om je ziek te melden als je kat is overleden. En dat heeft niks te maken met wel of niet een liefhebber van dieren te zijn. Dan meld ik me ook af omdat m´n guppy is overleden enz :roll:

Jij vind het een slechte reden, maar je kunt niet voor een ander uitmaken hoe die er onder is als zijn huisdier doodgaat. En met je kat heb je een andere band dan met je guppie lijkt mij. Persoonlijk zou ik me niet ziekmelden als mijn kat doodging, maar ik kan wel begrijpen als een ander dat zou doen.

En over vroeg op moeten staan, ik sta vrijwel elke ochtend vroeg op (voor zessen), vandaar dat ik de tip gaf van op tijd naar bed gaan, omdat, dat zeker helpt. Maar ik begrijp dat Lammetje een dochter heeft die haar uit haar slaap haalt. 8)
Dat doet mijn kat dan weer mij voor 5 uur wekken. :mrgreen: :mrgreen:

Oke, je kan nog zo gehecht zijn aan je kat, maar je werk gaat toch echt voor hoor. Als je je kat zo belangrijk vind, dat als hij overlijd je thuis blijft.
Dan moet je ook niet gaan werken, want dan is het zielig als je kat alleen is, omdat je naar je werk moet. Sorry hoor! :? .
En een ander mag daar voor opdraaien.

Ik heb geen guppy en wil er ook geen :mrgreen:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 jun 2008 19:47

Je moet natuurlijk ook meer dan 1 kat hebben. :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2008 20:16

misschien ben ik dan wel een mega kinderachtig... maar als ik s'nachts een maagaanval heb gehad (eigenlijk gelijkbaar met een migraine aanval) dan kan ik de volgende ochtend echt niet werken. Ik lig dan meestal nog heel de dag op bed. Is zo vervelend... gelukkig heb ik er de laatste weken geen last meer van. Maar ik moet me wel ziek melden. Wat ik heel vervelend vindt.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 11 jun 2008 20:19

Nee ik vind dat niet kinderachtig
Jij voelt je lichaam en de pijn op zo´n moment en niet ik
Wie ben ik dan om te zeggen dat ik het kinderachtig vind.
Het is gewoon vervelend voor je, je kan je beter op tijd ziek melden als je het van te voren voelt aankomen.

Hopen dat je er minder last van krijgt

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2008 21:19

ik krijg er pas s'nachts last van en dan kan ik ook niet meer slapen na een uurtje of 5 dan is het zeg maar gezakt en val ik als een blok in slaap zoveel energie vreet dat zeg. Alsof je uit een epileptische aanval komt.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 12 jun 2008 12:02

CaptainCaveman schreef:Mijn vriendin (kraamverzorgster in spé) zit momenteel in haar laatste jaar. Zij is nu bezig met haar scriptie, waarbij ze een veldonderzoek moet doen. Hiervoor heeft ze een online enquête gemaakt.

Ik weet niet of er überhaupt kraamverzorgsters op dit forum zijn, maar je zou mijn vriendin er een groot plezier mee doen als je deze in wilt vullen.

De enquête is hier! te vinden.

'k Heb 'm ingevuld :wink:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 jun 2008 12:47

Ik werd net gebeld door mijn werk; er is een collega ziek, of ik de dienst van half 3 tot 10 vanmiddag/vanavond alleen wil draaien. (Zij had van 4 tot 9 gemoeten). Tja, er is geen andere oplossing, dus ik moet wel!
Behoorlijk pittig, 5 bewoners, laag niveau, op één na moeten ze geholpen worden met eten en iedereen moet op bed gelegd worden. Flink doorpezen dus, maar goed, het ís te doen.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 jun 2008 12:51

succes!! Dat is altijd wel weer vervelend.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 jun 2008 12:54

Ja, inderdaad. Meestal kan je tussen half 3 en half 4 nog wel even wat administratie wegwerken, maar dat gaat nu dus niet lukken, want ik moet nu gelijk de groep op, voorbereidende werkzaamheden voor vanavond doen, anders krijg ik het niet op tijd klaar.
Tja, er is een collega met zwangerschapsverlof en voor een collega die in december vertrok is ook nog steeds geen vast iemand. We hebben er wel 2 invalkrachten bij, maar die werken alleen de weekenden. We moeten de gaten in het rooster dus zelf oplossen. (Ik sta al zo'n 70 uur in de plus in twee maanden tijd...)
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 jun 2008 12:59

wow, dat is wel erg veel!!

Ellendig is dat met zelf oplossen. Dat moeten wij ook en elke keer weer een heel gezeur.

Terug naar “Archief”