talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2009 13:49

Klinkt echt gaaf. Zou het aannemen. Je hebt toch je proeftijd, bevalt het niet dan kan je eralsnog mee kappen. Denk niet dat je snel die mogelijkheid krijgen zult. Kweenie of je vlak bij mij woont maar mijn buuf wil nog wel wat oppaskinderen erbij.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 17 feb 2009 14:19

Nee ik woon niet echt in de buurt van Flakkee :wink:
Maar idd ik dacht ook al wel een beetje van proberen kan altijd.
Als het niet goed gaat met de kids stop ik meteen want die gaan voor!
Ik ben ook bang als je dit laat schieten moet je maar weer afwachten wanneer er iets geschikts komt.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 17 feb 2009 20:49

Klinkt super leuk, Juultje! Heb je op zich al wel oppas voor je meiden? O ja, een christelijk kinderdagverblijf, toch? Ik zou het denk ik ook gewoon gaan proberen; stoppen kan altijd. Maar je moet jezelf er wel goed bij voelen ja. Succes met de beslissing die je moet gaan nemen :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2009 21:18

Merisja kun je mij geen geduld van een juf geven? Moet met mijn zoon spelling doen maar het vreet aan me! ik doe wel mijn best uiteraard, maar het is niet echt wat voor mij!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 feb 2009 23:33

Lastig, Annet. Geen pabo-studente in de buurt die je zou kunnen helpen?

Btw: al actie ondernomen richting uitzendbureaus, of was dat nog een vaag plan?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 feb 2009 12:40

Die zoon die spelling moet oefenen, zit al op SBO, dus daar wordt op zich al genoeg aan hem gedaan. Maar nu vroeg de juf of we thuis met hem wilden oefenen op een bepaald onderdeel wat ie maar niet onder de knie krijgt. Het is ook zijn hobby niet, dat werkt ook niet mee. Hij moet van mij een half uur en/of 2 blz doen, nou dat wordt op de seconde af bijgehouden.

Dat uitzendburoplan blijft wel in mijn achterhoofd maar Dirksen is nu thuis ivm knie klachten. We denken dat hij geopereerd moet worden dus dat gaat ook veel tijd kosten dus ook weer niet de ideale tijd om met zo iets te beginnen. Hoorde gister van iemand die ergens werkte, het werk dat zij deed leek mij ook wel wat. Had de vacature in de krant zien staan en zij had dus naar die baan gesolliciteerd. Vanaf 15 uur tot 20 uur. Zoiets zou ik wel willen. De oudste 2 die redden zich wel uit school en de jongsten naar de oppas-buuf ofzo.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 18 feb 2009 14:02

*Annet* schreef:Merisja kun je mij geen geduld van een juf geven? Moet met mijn zoon spelling doen maar het vreet aan me! ik doe wel mijn best uiteraard, maar het is niet echt wat voor mij!

Ha, ha, nou, ik moet eerlijk bekennen dat je voor geduld bij mij niet aan het goede adres bent :oops: Erg hè, voor een juffie [-X Alhoewel ik in de klas met uitleggen merk dat ik wel veel geduldiger ben dan thuis; als ik thuis iets honderd keer uit had moeten leggen was ik allang uit m'n slof geschoten! Dus wie weet, komt het allemaal nog goed!

Frustrerend als het niet lukt. Automatisch denk je er meteen aan om iets leuks om de oefeningen van spelling heen te bouwen, maar ja, hoe en wat? Hebben ze op school geen tips om het leuker en aantrekkelijker voor hem te maken? Bijvoorbeeld met een verhaaltje erbij ofzo of in een soort puzzelvorm, vinden de meeste kinderen vaak nog wel leuk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 feb 2009 15:24

Annet: ken je geen tieners die een zakcentje bij willen verdienen? Van een vreemde nemen ze toch meer aan... Ik heb zelf veel bijles gegeven aan middelbare scholieren, maar als ik m'n eigen zusje iets moest uitleggen ging dat toch een stuk moeilijker!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 feb 2009 19:05

@Annet: begrijpelijk dat je het uitzendbureau-verhaal dan even uitstelt. De tip van Lalage lijkt me ook niet zo gek, beetje in het verlengde van wat ik al zei: een pabo-studente ofzo.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 feb 2009 19:09

Hee Annet, welk spellingsonderdeel is het? Kan even kijken of ik nog leuke ideen heb?!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 feb 2009 06:39

Hij heeft op zich hele leuke oefeningen. Rebusje hier en puzzeltje daar. Echt niet van die saaie invullessen zoals ik vroeger had. Het gaat op om waar die 1 of 2 medeklinkers moet zetten. Hij heeft 1 boek van school dat ie moet maken en dan is het klaar. Ik vind gewoon dat ie er maar doorheen moet. Andere kinderen van 11 hebben echt al veel meer huiswerk. Hij is 11 en heeft met spelling een DLE van 15 maanden (hij zit ook op SBO) dus dit moet gewoon ff. De juf verwacht dat ie er dan doorheen is. Het is toch te gek als ik het dan niet ff met hem doen kan eigenlijk. Maar ik voel het gewoon gonzen in mijn hoofd af en toe. Of dan ben ik dat maffe rijmpje weer vergeten waarmee de juf ze aan die spellingregel herinnert enzo.

Lange klanken hebben pech, ik laat gewoon een letter weg.
en er is er nog 1 maar welke?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 feb 2009 08:11

Sterkte Annet, doe mij maar een kleuterklasje :lol:

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 19 feb 2009 12:10

Hij heeft op zich hele leuke oefeningen. Rebusje hier en puzzeltje daar. Echt niet van die saaie invullessen zoals ik vroeger had. Het gaat op om waar die 1 of 2 medeklinkers moet zetten. Hij heeft 1 boek van school dat ie moet maken en dan is het klaar. Ik vind gewoon dat ie er maar doorheen moet. Andere kinderen van 11 hebben echt al veel meer huiswerk. Hij is 11 en heeft met spelling een DLE van 15 maanden (hij zit ook op SBO) dus dit moet gewoon ff. De juf verwacht dat ie er dan doorheen is. Het is toch te gek als ik het dan niet ff met hem doen kan eigenlijk. Maar ik voel het gewoon gonzen in mijn hoofd af en toe. Of dan ben ik dat maffe rijmpje weer vergeten waarmee de juf ze aan die spellingregel herinnert enzo.

Als je hier in de buurt zou wonen, zou ik met liefde een keertje langskomen om hem te helpen. Ik vind dat namelijk wel heel leuk om te doen. Als vrijwilligerswerk help ik ook brugklassers met taalachterstand enzo. Kan je man het niet eens doen nu hij toch thuis zit?

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 19 feb 2009 19:34

Nou, ik heb besloten: ik ga het proberen!
Maandag mijn contract tekenen en 2 maart begin ik.
Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 feb 2009 19:38

gefeliciteerd en succes Juultje.

Terug naar “Archief”