games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 06 okt 2009 17:47

Dat mogen we inderdaad hopen, al zijn er ook genoeg die blijk geven dat onderscheid niet meer helemaal te kunnen maken. Dan kan het natuurlijk nog zo zijn dat mensen bepaalde thema's gewoonweg niet geschikt achten. Ik kan voor mezelf ook wel een paar thema's verzinnen die mijn ongeschikt lijken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 06 okt 2009 18:34

mohamed schreef:
Mortlach schreef:Gewoon even voor de grap:

Niet-ref0proof:

Spellen met:
- Demonen
- Zielen
- (af)goden, oftwel: alles wat gebaseerd is op mythologiën.
- Overmatig gevloek
- Moord en doodslag?
- Magie of tovenarij?

iemand nog suggesties?

[-X

Ik zal je eerlijk zeggen, ik heb geen idee, maar vind het een vreemde regel, want als Assassin's Creed refoweb-proof is dan blijft er volgens mij weinig over wat dat niet is.

Waar het natuurlijk vooral om ging waren de beeldvullende afbeeldingen van demonen, "goden" en slachters :wink: op bergen doodskoppen.

Volgens mij eist het weinig inlevingsvermogen om te bedenken dat die op een refo forum niet gewenst zijn.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 okt 2009 19:07

Wullimpie schreef:Waar het natuurlijk vooral om ging waren de beeldvullende afbeeldingen van demonen, "goden" en slachters :wink: op bergen doodskoppen.

Zoiets had ik ook al bedacht; echter doet het de vraag rijzen: zou bijvoorbeeld een schilderij van Hieronymus Bosch wel mogen, of een prent van Doré voor de Divina Comedia. Maar goed, ik maak er geen punt van hoor.

Daarnaast lijkt het erop dat de mensen hier die daadwerkelijk gamen met veel minder moeite hebben dan mensen die niet gamen. Wordt verwacht dat we ons aanpassen aan de mensen die a) niet gamen, en dus b) dit onderwerp toch niet lezen?

Maar goed, geen discussie hoor. Geen bergen schedels en geen demonen. Begrepen!

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 06 okt 2009 20:26

Mogen racegames dan nog wel ?

</ongenuanceerd>

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 okt 2009 16:27

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Meestal legt het zichzelf wel uit als je eenmaal aan het spelen bent en Metal Gear Solid 4 ligt voor een prikkie bij de Bart Smit!

Uhh.. ik heb het gespeeld en dat "het wijst zichzelf wel" gaat echt niet op. Maar goed, het blijft een goed spel, al lijkt het soms meer op een speelfilm waarin je zo nu en dan ook zelf even de hoofdpersoon mag besturen.

Toch Metal Gear Solid 4 maar gehaald vanmiddag, voor 20 euro ben ik bereid de gok te nemen, want ik heb een zwak voor het vakmanschap van de oude rotten van Konami! Zal het nu eens aan de lijve ondervinden!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2009 09:38

Ben reuze benieuwd wat je ervan vindt...

PS: Castlevania is blijkbaar niet ref0-proof

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 okt 2009 09:48

Mortlach schreef:Ben reuze benieuwd wat je ervan vindt...

Grafisch is het vooralsnog het beste wat ik gezien heb, de cutscene's en het spel lopen naadloos in elkaar over. Het zijn er inderdaad vrij veel, maar dat wist ik. Ergens klopt het ook wel, want Metal Gear Solid 4 wordt als een film gepresenteerd. Je kruipt in de huid van hoofdrolspeler Snake, een spion die met een octopus vergeleken wordt vanwege diens mogelijkheid om te mergen met zijn omgeving. Je krijgt veel info en het verhaal begint redelijk ingewikkeld, zo als ook de meeste films. Tijdens het spelen word je aangemoedigd om zo weinig mogelijk mensen te vermoorden, omdat je met hun oorlog niks te maken hebt. Zo, dat zijn mijn eerste indrukken!
PS: Castlevania is blijkbaar niet ref0-proof

Hmm, ik had nota bene de screen met demonen verwijderd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2009 10:38

mohamed schreef:Grafisch is het vooralsnog het beste wat ik gezien heb, de cutscene's en het spel lopen naadloos in elkaar over. Het zijn er inderdaad vrij veel, maar dat wist ik. Ergens klopt het ook wel, want Metal Gear Solid 4 wordt als een film gepresenteerd. Je kruipt in de huid van hoofdrolspeler Snake, een spion die met een octopus vergeleken wordt vanwege diens mogelijkheid om te mergen met zijn omgeving. Je krijgt veel info en het verhaal begint redelijk ingewikkeld, zo als ook de meeste films. Tijdens het spelen word je aangemoedigd om zo weinig mogelijk mensen te vermoorden, omdat je met hun oorlog niks te maken hebt. Zo, dat zijn mijn eerste indrukken!

De "stealthy" manier van spelen is wel het leukst, en een extra uitdaging voor jezelf. Je kan het hele spel uitspelen zonder ook maar één persoon te doden (inclusief eindbazen), en zonder één keer opgemerkt te worden. Helaas kan je het spel ook doorspelen door gewoon guns blazing alles en iedereen omver te knallen en dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. Maar ja, die Railgun krijg je ook weer niet voor niks.

Het ultieme stealth spel is natuurlijk Thief, uit 1998, waarin je Garret, een middeleeuwse inbreker speelt.Als je dat een tijdje gespeeld hebt zul je merken dat je zelf op straat al de schaduwen opzoekt en straatlantaarns vermijdt. Moet je wel een oud pctje hebben waar het nog op draait.

Hmm, toch eens kijken of het op mijn laptopje ook wil werken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thief_%28series%29

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 okt 2009 11:44

Mortlach schreef:De "stealthy" manier van spelen is wel het leukst, en een extra uitdaging voor jezelf. Je kan het hele spel uitspelen zonder ook maar één persoon te doden (inclusief eindbazen), en zonder één keer opgemerkt te worden. Helaas kan je het spel ook doorspelen door gewoon guns blazing alles en iedereen omver te knallen en dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. Maar ja, die Railgun krijg je ook weer niet voor niks.

Ja, vind ik ook het mooist, doch is het me vooralsnog niet gelukt geheel onopgemerkt ergens langs te raken.

Heb net de Metal Gear Mk.II unlocked.
Afbeelding
De Metal Gear Mk. II is een op afstand bestuurbare verkenningsrobot die Snake in de gelegenheid stelt om ongezien vooruit te verkennen en om mogelijke bedreigingen op voorhand te neutraliseren.
Het ultieme stealth spel is natuurlijk Thief, uit 1998, waarin je Garret, een middeleeuwse inbreker speelt.Als je dat een tijdje gespeeld hebt zul je merken dat je zelf op straat al de schaduwen opzoekt en straatlantaarns vermijdt. Moet je wel een oud pctje hebben waar het nog op draait.

Hmm, toch eens kijken of het op mijn laptopje ook wil werken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thief_%28series%29

Geinig, Metal Gear is het eerste stealth spel wat ik gespeeld heb.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2009 11:58

hmm, ja, die Mark II is vooral goed in het opruimen van mijnen. voor de rest heb ik hem destijds weinig gebruikt.

Het mooie van Thief is dat je ook echt alleen maar kunt stealthen. Als je betrapt wordt door wachters, dan heb je weinig kans in een man tot man gevecht. Zij hebben pantser, jij niet; zij hebben dikke zwaarden, jij een dolkje, je begrijpt waar dit heen gaat. De wachters van achter besluipen en neerknuppelen daarentegen gaat wel erg goed :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 okt 2009 12:14

Mortlach schreef:Het mooie van Thief is dat je ook echt alleen maar kunt stealthen. Als je betrapt wordt door wachters, dan heb je weinig kans in een man tot man gevecht. Zij hebben pantser, jij niet; zij hebben dikke zwaarden, jij een dolkje, je begrijpt waar dit heen gaat. De wachters van achter besluipen en neerknuppelen daarentegen gaat wel erg goed :mrgreen:

Het concept is leuk ja, maar is vanuit first person perspectief zeker?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2009 12:22

Ja, inderdaad. Maar daar ben jij niet zo van, als ik het goed begrijp? Het werkt wel erg fijn in de Thief reeks.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 okt 2009 13:43

Mortlach schreef:Ja, inderdaad. Maar daar ben jij niet zo van, als ik het goed begrijp? Het werkt wel erg fijn in de Thief reeks.

Nee, doe mij maar third person perspectief.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2009 14:07

Kan ik me wel iets bij voorstellen, alhoewel het in Thief uiterst effectief is en zeer sfeerverhogend.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 okt 2009 14:48

Mortlach schreef:Kan ik me wel iets bij voorstellen, alhoewel het in Thief uiterst effectief is en zeer sfeerverhogend.

Ik heb me er recentelijk toe gezet om Metroid Prime toch eens te gaan spelen, wat zoals je wellicht weet ook vanuit first person perspectief gespeeld wordt, maar ik kan er jammer genoeg maar niet aan wennen.

Terug naar “Archief”