Moderator: Moderafo's
mohamed schreef:Mortlach schreef:Gewoon even voor de grap:
Niet-ref0proof:
Spellen met:
- Demonen
- Zielen
- (af)goden, oftwel: alles wat gebaseerd is op mythologiën.
- Overmatig gevloek
- Moord en doodslag?
- Magie of tovenarij?
iemand nog suggesties?
Ik zal je eerlijk zeggen, ik heb geen idee, maar vind het een vreemde regel, want als Assassin's Creed refoweb-proof is dan blijft er volgens mij weinig over wat dat niet is.
Wullimpie schreef:Waar het natuurlijk vooral om ging waren de beeldvullende afbeeldingen van demonen, "goden" en slachtersop bergen doodskoppen.
Mortlach schreef:mohamed schreef:Meestal legt het zichzelf wel uit als je eenmaal aan het spelen bent en Metal Gear Solid 4 ligt voor een prikkie bij de Bart Smit!
Uhh.. ik heb het gespeeld en dat "het wijst zichzelf wel" gaat echt niet op. Maar goed, het blijft een goed spel, al lijkt het soms meer op een speelfilm waarin je zo nu en dan ook zelf even de hoofdpersoon mag besturen.
Mortlach schreef:Ben reuze benieuwd wat je ervan vindt...
PS: Castlevania is blijkbaar niet ref0-proof
mohamed schreef:Grafisch is het vooralsnog het beste wat ik gezien heb, de cutscene's en het spel lopen naadloos in elkaar over. Het zijn er inderdaad vrij veel, maar dat wist ik. Ergens klopt het ook wel, want Metal Gear Solid 4 wordt als een film gepresenteerd. Je kruipt in de huid van hoofdrolspeler Snake, een spion die met een octopus vergeleken wordt vanwege diens mogelijkheid om te mergen met zijn omgeving. Je krijgt veel info en het verhaal begint redelijk ingewikkeld, zo als ook de meeste films. Tijdens het spelen word je aangemoedigd om zo weinig mogelijk mensen te vermoorden, omdat je met hun oorlog niks te maken hebt. Zo, dat zijn mijn eerste indrukken!
Mortlach schreef:De "stealthy" manier van spelen is wel het leukst, en een extra uitdaging voor jezelf. Je kan het hele spel uitspelen zonder ook maar één persoon te doden (inclusief eindbazen), en zonder één keer opgemerkt te worden. Helaas kan je het spel ook doorspelen door gewoon guns blazing alles en iedereen omver te knallen en dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. Maar ja, die Railgun krijg je ook weer niet voor niks.
Het ultieme stealth spel is natuurlijk Thief, uit 1998, waarin je Garret, een middeleeuwse inbreker speelt.Als je dat een tijdje gespeeld hebt zul je merken dat je zelf op straat al de schaduwen opzoekt en straatlantaarns vermijdt. Moet je wel een oud pctje hebben waar het nog op draait.
Hmm, toch eens kijken of het op mijn laptopje ook wil werken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thief_%28series%29
Mortlach schreef:Het mooie van Thief is dat je ook echt alleen maar kunt stealthen. Als je betrapt wordt door wachters, dan heb je weinig kans in een man tot man gevecht. Zij hebben pantser, jij niet; zij hebben dikke zwaarden, jij een dolkje, je begrijpt waar dit heen gaat. De wachters van achter besluipen en neerknuppelen daarentegen gaat wel erg goed
Mortlach schreef:Kan ik me wel iets bij voorstellen, alhoewel het in Thief uiterst effectief is en zeer sfeerverhogend.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten