Adoptie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 10:44

Nieuws: we hebben ons officieel aangemeld voor adoptie!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 mei 2007 10:56

wow spannend Rosalie! Kunnen jullie nu elk moment een telefoontje krijgen of hoe werkt dat?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 11:11

Wow nee, was dat maar zo!
Officieel aanmelden betekent dat je een aanvraag indient bij het ministerie van justitie voor een beginseltoestemming. Je krijgt dan oproepen om 6 voorlichtingsbijeenkomsten te volgen en de kinderbescherming komt bij je langs voor gesprekken en een gezinsonderzoek. Als alles goedgekeurd wordt, krijg je die beginseltoestemming. Dit alleen kan al een paar jaar duren.
Daarmee kan je je dan inschrijven bij een vergunninghouder. Daarvan zijn er 7 in Nederland. Een vergunninghouder bemiddelt voor je, en ook dat traject duurt jaren, ook omdat je eerst op een wachtlijst komt.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 11:18

rosalie83 schreef:Wow nee, was dat maar zo!
Officieel aanmelden betekent dat je een aanvraag indient bij het ministerie van justitie voor een beginseltoestemming. Je krijgt dan oproepen om 6 voorlichtingsbijeenkomsten te volgen en de kinderbescherming komt bij je langs voor gesprekken en een gezinsonderzoek. Als alles goedgekeurd wordt, krijg je die beginseltoestemming. Dit alleen kan al een paar jaar duren.
Daarmee kan je je dan inschrijven bij een vergunninghouder. Daarvan zijn er 7 in Nederland. Een vergunninghouder bemiddelt voor je, en ook dat traject duurt jaren, ook omdat je eerst op een wachtlijst komt.

Ik ken het verhaal idd, een oud collega van mij loopt momenteel ook dit traject door, bij hem duurt het nog langer aangezien als gevolg van een dwarslaesie hij in een rolstoel zit, dus het is daar nog maar de vraag of het überhaupt gaat lukken, maar das weer een ander verhaal

Jij iig heel veel sterkte in deze periode!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 mei 2007 11:42

Sjonge, dus van begin tot eind duurt het jaaaren voordat je eindelijk een kind hebt? Kan dat niet sneller ofzo...

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 11:44

bureaucratische molens malen langzaam...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 15 mei 2007 11:48

Lalage schreef:Sjonge, dus van begin tot eind duurt het jaaaren voordat je eindelijk een kind hebt? Kan dat niet sneller ofzo...

Vast wel maar of dat legaal is?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 mei 2007 11:57

Lalage schreef:Sjonge, dus van begin tot eind duurt het jaaaren voordat je eindelijk een kind hebt? Kan dat niet sneller ofzo...

Als je Madonna of Angelina Jolie heet wel. :roll:

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 15 mei 2007 12:01

Die zijn idd niet gebonden aan de nederlandse regelgeving...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 mei 2007 12:05

En ook niet aan internationale blijkbaar. Want het is natuurlijk geen puur Nederlands verzinsel, die procedures.

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 15 mei 2007 12:42

Nou Rosalie de eerste stap is wel gezet nu!
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 17:35

-petje af- schreef:Nou Rosalie de eerste stap is wel gezet nu!

Inderdaad, en dat voelt gaaf!! ::))

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 17:38

Wat betreft snelheid, dat heeft te maken met de wachtlijst die er is, en ook met dat er veel regels zijn. Om een beginseltoestemming te krijgen heb je te maken met de Nederlandse wet- en regelgeving, maar op het moment dat de bemiddeling begint, ook nog eens met de wetten en regels van het bewuste land. En waar het vaak aan ligt ook is omdat in die landen de juridische procedure zo langzaam gaat. En tsja, op een illegale manier aan een kindje komen, kan bijna niet volgens mij, want als een kindje geen paspoort is, kan je hier in Nederland geen Nederlander worden. Maargoed, ookal kan het wel, dat moet je niet willen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 mei 2007 17:40

Zie bovenstaande post!
En daarbij, we hebben ook niet het gevoel volgende week een kindje te 'willen'. Dus het is goed zo. Alleen hoop ik dat het geen 7 jaar duurt of zo, dat lijkt me wel heel lang. Maargoed, het komt voor, dus we bereiden ons voor op het ergste!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 mei 2007 18:41

rosalie83 schreef:Nieuws: we hebben ons officieel aangemeld voor adoptie!

Wauw! Super! Bevrijdend gevoel he? Niet meer er over denken, maar echt die stap gezet hebben!

Hebben jullie de formulieren opgestuurd of ook al een nummer gekregen?

Helemaal gaaf! :mrgreen:

Terug naar “Archief”