Riska schreef:L'être extraterrestre schreef:Het verschil met opname is nu alleen dat ik niet 24/7 onder controle sta. De therapie is dezelfde als ik bij opname zou krijgen. En ik weet dat het voor mij beter is om mee te draaien in het normale leven dan opname. Je bent van de straat, word beschermt, wat is nou beter? Ik bedoel, in het normale leven word je geconfronteerd met situaties en ben je verplicht helder na te blijven denken om geen domme dingen te doen (zoals overdosis nemen) om mensen niet te beschadigen.
Het is juist heel goed om even uit het dagelijks leven te zijn, zodat er niet teveel indrukken op je afkomen en je volledig tot rust kunt komen. Gewoon doen - dan kun je jezelf nooit meer iets verwijten, dat het wel anders had gekund.
Er zijn in de wereld heel veel mensen bij wie het 'jij deugt niet, jij mag er niet zijn" ingehamerd hebben gekregen vanaf hun geboorte. Daar kun je echt wat aan doen - andere tape inzetten. Alleen dáár heb je dus professionele hulp voor nodig en de tijd en de rust om dat te doen.
Ik ben er al 9,5 week uitgeweest (ben opgenomen geweest op de gesloten) en ik vond het niets. Het is niets voor mij op stil te zitten. En uitgerust ben ik, door die 9,5 week die wel heel goed voor me waren en doordat ik momenteel geen werk/school heb.
Overigens, dat ik thuis zielig zit te doen is niet helemaal juist, de sollicitatiebrieven zijn de deur uit (naar het ID college, naar het LUMC, naar het Rijnland voor de opleiding MBO-V) en een sollicitatiebrief naar de Mexx voor een 38-urige werkweek gaat vandaag op de post en ik werk momenteel bij de dierenbescherming, binnenkort start ik met een EHBO cursus voor het Rode Kruis en ik heb 1 a 2 gesprekken in de week. Wat ik merk is dat het juist weer wat beter gaat omdat ik dingen doe. Denk je dat ik het leuk vond om die sollicitatiebrieven te schrijven? Ik had er totaal geen zin in. Heb het wel gedaan en ben er blij om.
Ik heb ook medicatie gevraagd om rust in mijn hoofd. Om eindelijk van die suïcide wens af te komen. Om alles weer wat vrolijker te zien. Maar nee, dat hoefde niet vonden ze.
Begrijp je nu dat het niet zo is dat ik alle behandelingen weiger en lekker dwars zit te doen?