Waarom respecteer je die meer dan? Is hij beter, heeft hij het gemaakt in dit leven?
Ben daar toch wel benieuwd naar..
Ja dat mag. Hij geeft duidelijk aan dat het zonde is, de andere 3 durven dat soort bewoordingen niet in de mond te nemen en draaien er maar wat om heen.
Dat is logisch als hun geen bezwaar hebben tegen een relatie. Maar waarom verdient iemand dan meer respect? Er is toch verder geen verschil tussen die mensen? Het blijven allebei mensen maar dan met wat andere meningen.
Als jij dat zo wilt veranderen, prima! Er wordt toch al zoveel aan de Bijbel gesleuteld, dit kan er nog wel bij. Ik houd het op de al eeuwnlange zienswijze en uitleg van de Bijbel. Overigens ben ik toch al hopeloos ouderwets, want ik houd vast aan de Statenvertaling...
Mooi, ik wens je veel succes:
8 Als u een huis bouwt, moet u het dak voorzien van een balustrade; anders bent u aansprakelijk wanneer iemand eraf valt.
9 U mag uw wijngaard niet inzaaien met verschillende soorten zaad, want dan zou de hele oogst – dat wat u gezaaid hebt evenals de opbrengst van de wijngaard – niet door u gebruikt mogen worden.
10 U mag een rund en een ezel niet samen voor de ploeg spannen.
11 U mag geen kleding dragen van tweeërlei weefsel, van wol en linnen samen.
12 Aan de vier hoeken van het kleed dat u draagt moet u kwastjes maken.
20 U mag geen rente vragen als u iets aan een volksgenoot leent, of het nu gaat om geld of voedsel of wat u ook maar tegen rente te leen kunt geven. 21 Van een buitenlander mag u wel rente heffen, maar niet van iemand uit uw eigen volk. Als u zich hieraan houdt zal de HEER, uw God, u zegenen in alles wat u onderneemt in het land dat u in bezit zult nemen.
zomaar een aantal voorbeelden waaraan je dan zult moeten voldoen. Er zijn er nog talloze te noemen...