Donor worden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 mei 2007 11:31

Mijn vader geeft ook bloedplasma. Wel goed op zich, want dan kun je inderdaad vaker. Het duurt alleen wat langer. En de laatste keer zat de terugprik er niet helemaal goed in zegmaar, dus moesten ze dat stoppen. Was 'ie al dat bloed dus mooi wel kwijt, en moet 'ie weer even wachten.

Pff, ik zal er toch nog eens goed over gaan denken.
Je krijgt toch ook iedere keer zo'n irritant prikje in je vingertop??
pobody's nerfect

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mei 2007 11:41

Jo'tje schreef:Mijn vader geeft ook bloedplasma. Wel goed op zich, want dan kun je inderdaad vaker. Het duurt alleen wat langer. En de laatste keer zat de terugprik er niet helemaal goed in zegmaar, dus moesten ze dat stoppen. Was 'ie al dat bloed dus mooi wel kwijt, en moet 'ie weer even wachten.

Pff, ik zal er toch nog eens goed over gaan denken.
Je krijgt toch ook iedere keer zo'n irritant prikje in je vingertop??

Ja, niet op het topje maar aan de zijkant. Daar zitten minder gevoelszenuwen :)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 mei 2007 11:44

Dat is wel weer tactisch dan. Ik heb natuurlijk ook net de pech dat die ene keer dat ik bloed moest laten prikken voor een onderzoekje, er nogal een norse verpleegster was die dat deed en dat ik nog 2 weken met een mega blauwe plek van 10 cm op m'n arm liep.
Ik werk er nog es een middagje over ;)
pobody's nerfect

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2007 11:51

Smurffie schreef:Toen ik pfeiffer had, hebben ze ook drie buisjes bloed afgenomen.

Lieve schat, drie buisjes is wel heel wat anders dan een halve liter... 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mei 2007 11:58

rosalie83 schreef:
Smurffie schreef:Toen ik pfeiffer had, hebben ze ook drie buisjes bloed afgenomen.

Ja, maar bij de keuring worden 6 buisjes bloed afgenomen en iemand hier vond dat eng, bang voor prikken, volgens mij (Of ik heb niet goed gelezen. Vandaar :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2007 12:00

Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:

Ja, maar bij de keuring worden 6 buisjes bloed afgenomen en iemand hier vond dat eng, bang voor prikken, volgens mij (Of ik heb niet goed gelezen. Vandaar :)

Grijns ;)

Het grootste aantal buisjes wat ik moest laten afnemen was een half jaartje geleden: 14 stuks. Toen dacht ik: ohhhh dan kan ik ook wel bloedgeven! Niet dus... :(

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mei 2007 12:03

Ik heb me net dan weer vol laten spuiten, maar dat is vast niet te vergelijken. :P

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mei 2007 12:05

Aragorn schreef:Ik heb me net dan weer vol laten spuiten, maar dat is vast niet te vergelijken. :P

:shock:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 mei 2007 12:11

Aragorn schreef:Ik heb me net dan weer vol laten spuiten, maar dat is vast niet te vergelijken. :P

Botox? :shock:

;)

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 23 mei 2007 12:51

Ja je krijgt eerst zo'n prikkie, dat doet het meeste zeer van alles ;)

Verder wil ik ook wel plasmadonor worden, moet de volgende keer es gaan informeren. Maar volgens mij moet dat in het ziekenhuis en dan moet ik gebracht en gehaald worden want ik ga dan niet met het OV.

Bij het Sanquin zijn ze niet allemaal zo lief Lalage. Daarom ben ik ook van plaats veranderd. Geef nu in een ander dorp. Hier is het met bloedgeven altijd erg druk en daar kan ik niet zo goed tegen. De wachtruimte en de bedden staan allemaal in één ruimte en das niet fijn.
In dat andere dorp is alles van elkaar gescheiden en zijn er ook andere zusters. 't Is toch een gevoelskwestie wat bij mij meespeelt.

O, ja, de eerste keer had de zuster door mijn ader heen geprikt ofzo, toen was mijn hele arm een tijd blauw en dat liep helemaal uit.
Dit zuster was een beetje een muts haha. Maar dat is verder niet erg, daar voelde ik niets van.
De meeste zusters zijn erg ervaren en zien meteen als iets niet goed gaat.
Moest van de mannelijke zuster de tweede keer ook 10 mijn blijven liggen en toen 10 minuten zitten en toen mocht ik pas lopen.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 23 mei 2007 12:57

Mijn ervaring met vingerprikjes (en die heb ik aardig wat.. :roll: ) is dat het veel minder zeer doet als ze in je vinger knijpen, maar dat is per persoon verschillend. Dat mag je best aangeven, je bent tenslotte vrijwilliger!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 23 mei 2007 12:59

Het is bij mij alleen dat je even schrikt en je voelt wel wat. Maar als ze in mijn vinger knijpen voor het bloed voel ik al niets meer.

miss x
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miss x » 23 mei 2007 13:59

Ben je daar wel oud genoeg voor? :mrgreen:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 mei 2007 14:20

Is Coert weer terug?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mei 2007 14:25

Wat een consternatie toch weer. :clown:

Nee, botox heeft mijn strakke lijf natuurlijk niet nodig, en Coert heeft het weer eens te druk. Maar ondertussen ben ik wel eindelijk eens gevaccineerd tegen DTP en Hepatitis A/B. 8)

Terug naar “Archief”