Moderator: Moderafo's
Rock-G schreef:Lausnitz schreef: Vraag God of Hij je gevoelens in bedwang wil houden...
Waarom? Als je nou in God geloofd heeft Hij je die gevoelens toch ook gegeven of nie dan?
Funlover schreef:Maar tis moeilijk om een eigen mening te vormen met al die verschillende meningen!
Funlover schreef:Maar 2x een huwelijk is ook 2x sex met iemand anders!!
Dan dacht je ook dat ie persoon speciaal genoeg was om mee verder te leven wat blijkbaar toch niet zo was!
Daar zat maar 1 trouwaktetje tussen!
Rock-G schreef:Lausnitz schreef: Vraag God of Hij je gevoelens in bedwang wil houden...
Waarom? Als je nou in God geloofd heeft Hij je die gevoelens toch ook gegeven of nie dan?
elbert schreef:Funlover schreef:Dat het met een speciaal iemand moet gebeuren daar benk van overtuigd....
Het gaat er dan wel om dat die persoon zo speciaal is, dat je er blijvend mee door het leven wilt (naar mijn bescheiden mening).
Als mensen met elkaar voor het huwelijk met elkaar gemeenschap hebben en er niet zeker van zijn of ze deze intentie hebben (om verder samen door het leven te gaan), dan denk ik niet dat het zo'n heel speciaal iemand voor je is. Dan zit er toch altijd iets in van het bevredigen van eigen lustgevoelens.
In de Bijbel wordt de verhouding tussen God en Zijn gelovigen trouwens ook vergeleken met een huwelijk. Wat zouden jullie ervan vinden als God tegen Zijn gelovigen zou zeggen: "Ik vind jullie wel enigszins speciaal, maar weet nog niet of dat zo blijft? Misschien laat Ik jullie later wel vallen als een baksteen?"
kurtyo schreef:Ach ja... En het is soms zo lastig dat seks zo fijn is en het is problematisch dat ik weet wat ik mis.
Aragorn schreef:elbert schreef:Funlover schreef:Dat het met een speciaal iemand moet gebeuren daar benk van overtuigd....
Het gaat er dan wel om dat die persoon zo speciaal is, dat je er blijvend mee door het leven wilt (naar mijn bescheiden mening).
Als mensen met elkaar voor het huwelijk met elkaar gemeenschap hebben en er niet zeker van zijn of ze deze intentie hebben (om verder samen door het leven te gaan), dan denk ik niet dat het zo'n heel speciaal iemand voor je is. Dan zit er toch altijd iets in van het bevredigen van eigen lustgevoelens.
Dat lijkt me evident, en dat zal als je getrouwd bent niet anders zijn.![]()
Aragorn schreef:In de Bijbel wordt de verhouding tussen God en Zijn gelovigen trouwens ook vergeleken met een huwelijk. Wat zouden jullie ervan vinden als God tegen Zijn gelovigen zou zeggen: "Ik vind jullie wel enigszins speciaal, maar weet nog niet of dat zo blijft? Misschien laat Ik jullie later wel vallen als een baksteen?"
Opzich vind ik dat er wel verschil is tussen God en een menselijke partner en tussen de verhouding die je met je vriend(in) hebt en die God met mensen heeft. God eeuwig en onveranderlijk, wat van mensen niet gezegd kan worden. Doordat mensen en situaties veranderen kan het dat je in een bepaalde periode van je leven bij elkaar past, maar dat het later niet meer werkt. Zulk soort dingen komen bji God dan weer minder voor lijkt me, en ook zijn de consequenties van het verbreken van de relatie bij God iets ingrijpender dan die bij mensen.![]()
Aragorn schreef:Ik heb het daar met mijn ex ook weleens over gehad, je zegt soms: 'ik hou voor altijd van je', terwijl dat later toch niet zo blijkt/bleek te zijn (nuja, misschien ook wel, maar iig was het relationele gedeelte over). Dat was dan dus meer een uiting van je gevoel op dat moment, dan dat het als een serieuze belofte voor de toekomst gezien moet worden.
Aragorn schreef:Ehm, wat was de relatie met het topic ook alweer?![]()
Oja, dat eeuwige liefde, of iig eeuwige relaties, bij mensen sowieso niet te garanderen zijn en het dus ook een beetje pretentieus is om seks slechts aan dat idee te verbinden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten