Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 jun 2006 21:00

Hm, weet je? Ik vind een sub-forum voor 16+ heel zo gek nog niet. Maak desnoods 'kijkerssymbolen' aan. Voetjes, spinnetjes, whatever 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 jun 2006 21:58

Maar mogen we nu ook geen gedichten van onchristelijke dichters meer bespreken? Of literaire festivals? En Flevo en Michael W. Smith vinden ook geen aansluiting bij het grootste deel van de achterban. Ook maar niet meer bespreken dus? Hetzelfde geldt voor dames in broek, dus dat ook maar verbieden op de meetings? Wat is overigens de beoogde achterban, de vergrijsde refomassa? De gemiddelde reformatorische oudere is ook tegen het WK en tegen de Tour, zelfs de refowebbaas voldoet dus niet 8) En wat te denken van een mismeeting of van opwekkingsmuziek? Dat valt bij het grootste deel ook niet in goede aarde. En wat te denken van een Refowebwintersport waar men zondags in hotel zit en er deelnemers aan hotelbar zitten? De beoogde achterban zal dat dan ook niet aangenaam vinden. En mag je in 'wat ga je vanavond doen' nog wel zeggen dat je naar een concert gaat of mag dat niet meer? En welke nummers mag je wel en niet noemen in 'wat luister je nu'? Overigens dunkt de achterban mij ook vrij verdeeld, wat moeten we daar dus mee? Een groot deel van de actiefste forummers zijn jong en hebben een reformatorische achtergrond. Hun visie komt vaak niet overeen met die van de oudere generatie maar ze komen hier graag. Waarom? Ik denk omdat men hier openlijk kan spreken over de dingen waar men mee te maken heeft. Het is dan ook erg dat men steeds minder mag spreken over wat men zoal bezig houdt. Is het overigens een goed idee om deze jonge forummers steeds verder de refowereld uit de drijven door steeds minder zaken bespreekbaar te laten? Regelmatig getuigt het beleid van willekeur of is het bijzonder hypocriet, het laatste is bijvoorbeeld het geval bij spreken over zondagsport :wink: Hopelijk zal deze verschuiving richting een conservatief forum zich niet verder door zal zetten, het maakt dat ik mij hier steeds minder op mijn plaats voel terwijl ik hier altijd graag kwam.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 14 jun 2006 22:20

Het mag volgens mij wel als je het maar niet promoot 8)

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 14 jun 2006 22:56

rafaell schreef: het maakt dat ik mij hier steeds minder op mijn plaats voel terwijl ik hier altijd graag kwam.

dan val jij kennelijk niet in de groep 'echte refo's' :o

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 jun 2006 23:07

Lalage schreef:Zullen we dan maar een speciaal 16+ forum maken :mrgreen:
Pardon? een Huwelijk+!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jun 2006 06:49

Raido schreef:
Lalage schreef:Zullen we dan maar een speciaal 16+ forum maken :mrgreen:
Pardon? een Huwelijk+!

Ow dat is ook leuk ;)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jun 2006 06:54

argh.... probeert Aragorn een nieuw concerttopic te openen wat wel bij refoweb past, mag het ook niet :x
](*,)
Laatst gewijzigd door Lalage op 15 jun 2006 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

sela

Berichtdoor sela » 15 jun 2006 07:45

misschien is het wel wat om het 'refoconcerten die komen' te noemen. het is dan gelijk een soort van meting wat mensen onder refoconcerten verstaan..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 jun 2006 11:17

TheKeimpe schreef:
Dan valt er wel heel veel af Pasrifal, als iemand uit de achterban er iets aan toe moet kunnen voegen. Dan kunnen we het WK-topic, de wielrenropics (oh nee, er zit toevallig iemand bij die daar wel wat aan doet) de tafeltennistopics dan, de uitgaanstopics, een topic over jeugdkerken en ga nog maar een uur door wel sluiten. Ik vind dit een bijzonder slechte stelregel, als ik zo vrij mag zijn dat op te merken

Als ik zo vrij mag zijn Marnix, ik zie liever vandaag dan morgen dat alle discussie over wielrennen, WK etc overboord gaat. Volgens mij zijn dat nu typisch voorbeelden van discussies die niets met "refo" te maken hebben, sterker nog, die tegen de principes van een groot gedeelte van diegenen die "refo" genoemd worden ingaan.

1. Het heeft niets met de vroegere definitie van refo's te maken, zoals ik al aangaf, die dingen veranderen. Daar kan je heel hard tegen ageren maar je kan het beter accepteren, anders maak je het jezelf erg lastig. Sport is niet meer een taboe onder veel refo's... blijkbaar heeft het de interesse van velen... dus heeft het wel met "refo's" (van nu) te maken.

2. Refoweb is niet alleen een plek voor serieuze discussies, maar ook een plek waar mensen de luchtiger dingen van het leven kunnen bespreken... de semi-serieuze en niet-serieuze subforums. Sport hoort daar volgens mij zeker bij.

3. Dat het tegen de principes van sommige refo's ingaat klopt. Het gaat niet tegen de principes van andere refo's in. Waarom zou de mening van de een zwaarder wegen dan die van de ander? Omdat die groep gemiddeld wat ouder is en is opgevoed met het idee dat sport zinloos en slecht is? Waarom alleen ruimte laten voor het conservatieve gedachtengoed en niet voor het meer progressieve? Of zijn progressieve refo's geen refo's omdat ze niet aan allerlei dingen die vroeger normaal waren willen vasthouden? Moeten we dan weer terug naar concerttopics waar alleen orgelconcerten en Johannes de Heer in mogen staan etc?

4. Wat is er, als het beleid dat jij voorstelt doorgevoerd wordt, nog wel mogelijk? Het Flevo Festival heeft volgens velen ook niks met "refo-zijn" te maken en gaat tegen de principes van een groot gedeelte van hen in. Hetzelfde geldt voor een hoop andere christelijke en niet-christelijke happenings. Praten over opwekking, televisie, films, iedere vorm van moderne muziek, dansen, uitgaan, moderne kleding en ga zo maar door zou dan verboden kunnen worden, het gaat immers net zo goed tegen de principes van veel refo's in.

Maar hallo, mag er ook wat acceptatie zijn voor veranderingen? Of wil je die zoveel mogelijk tegenhouden? Mag er ook rekening worden gehouden met het feit dat jongeren anders omgaan met dingen als ouderen, dat het nu anders gaat dan 50 jaar terug, dat de cultuur anders is, dingen anders worden gedaan, beleefd, men anders met tradities en regels van vroeger omgaat? Dat kan je toch niet zomaar negeren met de opmerking dat het niet met jou visie op refo's, en de principes van een bepaald deel van de reformatorische christenen strookt?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 jun 2006 11:18

Lalage schreef:argh.... probeert Aragorn een nieuw concerttopic te openen wat wel bij refoweb past, mag het ook niet :x
](*,)

Waarom die gesloten is is me ook niet geheel helder. Werd het weer als een plaagstoot gezien? :) Volgens mij ligt het meer aan de topicstarter dan aan het topic zelf, als Lalage of ik hem had geopend had men het vast serieuzer genomen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 jun 2006 12:37

Zie hierzo. :)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jun 2006 13:04

elbert schreef:Zie hierzo. :)
Koel... daar mogen dus ook geen Mozart concerten getipt worden :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 15 jun 2006 13:12

Ik denk het niet nee, want die artiesten zijn vast niet allemaal christelijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 jun 2006 13:20

Marnix: ik ben tegenwoordig ook verdacht hoor :P

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 15 jun 2006 13:35

Raido schreef:
elbert schreef:Zie hierzo. :)
Koel... daar mogen dus ook geen Mozart concerten getipt worden :)

Bij mijn weten maakte Mozart wel christelijke muziek. :)

henkie schreef:Het moet dus gaan om christelijke bands, christelijke artiesten en/of christelijke muziek. (voor de liefhebber van een nadere omschrijving: "alles wat niet door een mod weggehaald wordt, valt onder die noemer" :))

De mods hebben dus de ruimte om elk geval afzonderlijk te beoordelen. En dat spreekt eigenlijk voor zich, want zoiets is heel moeilijk in precieze regels te gieten.

Lalage schreef:Marnix: ik ben tegenwoordig ook verdacht hoor :P

Iedereen is "innocent until proven otherwise". ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”