kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 sep 2006 21:52

marma schreef:Cisca, reageer je nu zo tegen Rosalie omdat ze je vastgepraat heeft? Je heb nu al weet ik hoeveel posts geplaatst waarin je haar vraag (een hele duidelijke volgens mij...) omzeil. Elke keer heb je een heel verhaal maar je beantworord haar vraag dus nu toe nog steeds niet.
Haar argumenten zijn gegrond op feiten en betrouwbare informatiebronnen. Jouw argumenten gaan alleen uit van je gevoel. Lees je al die site's die genoemd worden?

Eh, ze noemt wel bepaalde bronnen en raad anderen aan daarnaar te kijken, maar ik verder heb ik van haar kant ook nog weinig echte 'wetenschappelijke bewijzen' gezien.

En het is niet zo netjes om er nog eens overheen te gaan met een opmerking als 'ik denk dat je vastgepraat bent'.

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 21 sep 2006 21:56

Cisca schreef:Parsifal en anderen, op deze manier ga ik niet door met reageren, 'k heb meerdere malen gezegd dat ik uit ga van de Nederlandse wetgeving.
Dat andere landen een andere of geen wetgeving hebben, veranderd daar niets aan, daar heb ik ook geen invloed op, en dat hoef ik ook niet te verdedigen.
Verder hebben zowel Rosalie en Marma het steeds over vastpraten, dit is niet mijn manier om met mensen om te gaan, 'k heb ik meer van het leven gezien dan dan me lief is, en vind het op deze manier echt op niets uitlopen.

Zojuist heb ik enkele pagina's gesteggel gelezen... Ik ben naar een paar zaken héél benieuwd: Cisca, wanneer begint volgens jou het leven? In de baarmoeder? Of pas na de bevalling? En wanneer is het actief laten sterven van een kind moord? Alleen buiten de baarmoeder? Of ook erin? En als het kind te vroeg wordt geboren?
Ik denk dat de meeste refowebbers het doden van een mens niet door de beugel vinden kunnen... hoe gaan we dan met ongeboren kinderen om?
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 21 sep 2006 22:09

Aragorn schreef:
marma schreef:Cisca, reageer je nu zo tegen Rosalie omdat ze je vastgepraat heeft? Je heb nu al weet ik hoeveel posts geplaatst waarin je haar vraag (een hele duidelijke volgens mij...) omzeil. Elke keer heb je een heel verhaal maar je beantworord haar vraag dus nu toe nog steeds niet.
Haar argumenten zijn gegrond op feiten en betrouwbare informatiebronnen. Jouw argumenten gaan alleen uit van je gevoel. Lees je al die site's die genoemd worden?

Eh, ze noemt wel bepaalde bronnen en raad anderen aan daarnaar te kijken, maar ik verder heb ik van haar kant ook nog weinig echte 'wetenschappelijke bewijzen' gezien.

En het is niet zo netjes om er nog eens overheen te gaan met een opmerking als 'ik denk dat je vastgepraat bent'.

Staan er in die bronnen geen wetenschappelijke bewijzen dan?!?!!!

Hoe noem jij het, als iemand constant om vragen heen draait? :?
Was trouwens een vraag, geen opmerking.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 sep 2006 23:47

Oké, laatste reactie dan nog.

parsifal schreef:Ik begrijp dat je uitgaat van de Nederlandse wetgeving (en dus ook impliciet mensen die een abortus buiten de Nederland geldende termijn laten uitvoeren beschuldigt van moord), ik begrijp alleen totaal niet waarom je daar vanuit gaat. Waarom denk je dat de Nederlandse wetgeving het in deze bij het rechte eind heeft?

Naar mijn idee zijn er destijds voldoende onderzoeken gedaan voordat men deze wet heeft vastgesteld, het is destijds in heel het land een onderwerp van discussie geweest, 'k heb er dus genoeg over gelezen, en gezien in tv debatten om er een mening over te kunnen vormen, waarschijnlijk is dat voor het merendeel hier te lang geleden om er destijds kennis van genomen te hebben.

Machiavelli schreef:@Cisca: Vind jij de huidige grens van 24 weken goed omdat het de wet is, of omdat jij het de juiste termijn vind?

Als ik het niet het juiste termijn zou vinden, zou ik niet van de Nederlandse wetgeving uitgaan :wink:

marma schreef:Ben jij met álles eens wat de Nederlandse wet zegt? Over alle zaken?

Volgens mij hadden we het hier over een bepaald onderwerp, en niet over alle zaken, laten we het daar dan ook bij houden.

marma schreef:Hoe noem jij het, als iemand constant om vragen heen draait? :?
Was trouwens een vraag, geen opmerking.

Ik draai nergens om heen, kijk eerder eens terug welke vragen jullie niet beantwoord hebben.
Jullie voorspellende reactie is, dat ik me vastgepraat of klemgezet zou hebben, wat niet het geval is, jullie nemen m'n antwoorden en vragen niet serieus, en maken je er dan op die manier van af.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 sep 2006 00:08

marma schreef:
Aragorn schreef:

Staan er in die bronnen geen wetenschappelijke bewijzen dan?!?!!!

Dat weet ik niet, ik heb weinig zin om hele sites door te gaan spitten in de hoop bewijzen voor die de stellingen van anderen hier tegen te komen. Als die er zijn, breng ze dan zelf naar voren.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 22 sep 2006 07:32

Cisca schreef:Parsifal en anderen, op deze manier ga ik niet door met reageren, 'k heb meerdere malen gezegd dat ik uit ga van de Nederlandse wetgeving.
Dat andere landen een andere of geen wetgeving hebben, veranderd daar niets aan, daar heb ik ook geen invloed op, en dat hoef ik ook niet te verdedigen.
Verder hebben zowel Rosalie en Marma het steeds over vastpraten, dit is niet mijn manier om met mensen om te gaan, 'k heb ik meer van het leven gezien dan dan me lief is, en vind het op deze manier echt op niets uitlopen.

Hoi Cisca,

Het leek erop dat je het gevoel had dat je vastzat, omdat je mijn vraag elke keer omzeilt. Dat ik dat dacht, wil niet zeggen dat ik graag wil dat je je vastzit of zo! Ik hou van een eerlijke discussie.

Ik wil het nog 1 keer proberen en zal de vraag heel kort formuleren, ik hoop op een concreet antwoord! Begint volgens jou het leven in elk land op een ander moment?

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 22 sep 2006 07:48

[quote="marma"]Ben jij met álles eens wat de Nederlandse wet zegt? Over alle zaken?.[quote]

.[quote]Volgens mij hadden we het hier over een bepaald onderwerp, en niet over alle zaken, laten we het daar dan ook bij houden.[quote]

Ik hoef ook niet te weten waar jij het wel/niet mee eens ben maar ik vind je argument zo vreemd. Kan me niet voorstellen dat je het eens bent met alles wat de Nederlandse wet.
Als dat wel zo is, heb ik niets gevraagd. Als dat idd niet zo is, waarom nu dan wel??

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 22 sep 2006 08:13

Cisca schreef:Oké, laatste reactie dan nog.

parsifal schreef:Ik begrijp dat je uitgaat van de Nederlandse wetgeving (en dus ook impliciet mensen die een abortus buiten de Nederland geldende termijn laten uitvoeren beschuldigt van moord), ik begrijp alleen totaal niet waarom je daar vanuit gaat. Waarom denk je dat de Nederlandse wetgeving het in deze bij het rechte eind heeft?

Naar mijn idee zijn er destijds voldoende onderzoeken gedaan voordat men deze wet heeft vastgesteld, het is destijds in heel het land een onderwerp van discussie geweest, 'k heb er dus genoeg over gelezen, en gezien in tv debatten om er een mening over te kunnen vormen, waarschijnlijk is dat voor het merendeel hier te lang geleden om er destijds kennis van genomen te hebben.

Dit vind ik op zich een flauwe reactie, je diskwalificeert mensen omdat ze de juiste leeftijd niet hebben. De onderzoeken die je noemt moeten te achterhalen zijn. Bovendien is het heel vreemd dat er in andere landen waar het debat minstens zo heftig is geweest andere grenzen gelden. Ook komt er nog eens bij dat ik in deze discussie de maatstaven voor het definieren van leven niet ben tegengekomen. Je kunt nog zo veel onderzoek naar iets doen, als je niet weet waar je naar zoekt dan bereik je niets.
Als je het dan niet met me eens bent wees dan in ieder geval zo goed om voor de jonkies op het forum de argumenten die destijds tijdens het debat gebruikt werden te herhalen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 22 sep 2006 17:37

marma schreef:
Zuss schreef:
rosalie83 schreef:
Zuss schreef:Rosalie, je maakt het voor mij erg moeilijk om op een gewone manier op je te reageren, je blaast erg hoog van de toren en je toon naar je medeforummers is op zijn minst neerbuigend. Jammer, want ik ga graag een gesprek aan.

Sorry Zuss, het is écht niet mijn bedoeling om neerbuigend te doen!! Zeker niet hoor!!

Om op je andere vraag te antwoorden, ik heb het idee dat je je nogal eenzijdig hebt verdiept in het onderwerp abortus. Want, heb je gekeken op http://nl.wikipedia.org/wiki/Bernard_Nathanson en http://www.silentscream.org/?

Oké.
En nee, ik heb niet gekeken, ik ga ook niet kijken want ik heb me terdege voorbereid op de bezoeken aan de kliniek.
Dat ik niet uit mijn mouw kan schudden hoe de ontwikkeling van een vrucht verloopt, zegt niets over hoe ik me in het onderwerp heb verdiept.

Waarom wil je niet kijken, wil je pertinent niet dat je anders naar abortus ga kijken?

Kijk jij 2 keer naar dezelfde film?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 sep 2006 08:58

Zuss schreef:
marma schreef:
Zuss schreef:
rosalie83 schreef:
Zuss schreef:Rosalie, je maakt het voor mij erg moeilijk om op een gewone manier op je te reageren, je blaast erg hoog van de toren en je toon naar je medeforummers is op zijn minst neerbuigend. Jammer, want ik ga graag een gesprek aan.

Sorry Zuss, het is écht niet mijn bedoeling om neerbuigend te doen!! Zeker niet hoor!!

Om op je andere vraag te antwoorden, ik heb het idee dat je je nogal eenzijdig hebt verdiept in het onderwerp abortus. Want, heb je gekeken op http://nl.wikipedia.org/wiki/Bernard_Nathanson en http://www.silentscream.org/?

Oké.
En nee, ik heb niet gekeken, ik ga ook niet kijken want ik heb me terdege voorbereid op de bezoeken aan de kliniek.
Dat ik niet uit mijn mouw kan schudden hoe de ontwikkeling van een vrucht verloopt, zegt niets over hoe ik me in het onderwerp heb verdiept.

Waarom wil je niet kijken, wil je pertinent niet dat je anders naar abortus ga kijken?

Hoe bedoel je, 2 keer dezelfde film?

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 23 sep 2006 11:23

rosalie83 schreef:
Zuss schreef:
marma schreef:
Zuss schreef:
rosalie83 schreef:

Oké.

Hoe bedoel je, 2 keer dezelfde film?

Als je bedoel dat je al die site's niet voor een tweede keer ga kijken...
Ja, ik kijk rustig een film 2x als ik hem mooi/interessant o.i.d. vindt.
Wil je zeggen dat je al die site's al bekeken heb en je bij je mening blijf?

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 24 sep 2006 00:58

Voor mij leeft een kindje al direct na de bevruchting. En als er vervolgens een abortus word gepleegd is het moord. Iets wat leeft doodmaken is moord. Met een echo van zes weken is het hartje al te zien, en niet alleen te zien, je ziet het al kloppen ook. Dus is er leven.

Ik snap niet dat er mensen zijn die een abortus op wat voor manier dan ook goed kunnen praten. Mijn mening hoor. Wetenschappelijk geblabla is niet voor mij weggelegd. Ik voel op het moment een babytje trappelen en weet dat het al die tijd heeft geleeft. Anders had het nooit kunnen groeien tot wat het nu is. Iets wat niet leeft met zes weken kan ook nooit verder groeien. Had ik het met zes weken of later weg laten halen had ik mijn kind vermoord.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 sep 2006 09:02

Corine schreef:Voor mij leeft een kindje al direct na de bevruchting. En als er vervolgens een abortus word gepleegd is het moord. Iets wat leeft doodmaken is moord. Met een echo van zes weken is het hartje al te zien, en niet alleen te zien, je ziet het al kloppen ook. Dus is er leven.

Ik snap niet dat er mensen zijn die een abortus op wat voor manier dan ook goed kunnen praten. Mijn mening hoor. Wetenschappelijk geblabla is niet voor mij weggelegd. Ik voel op het moment een babytje trappelen en weet dat het al die tijd heeft geleeft. Anders had het nooit kunnen groeien tot wat het nu is. Iets wat niet leeft met zes weken kan ook nooit verder groeien. Had ik het met zes weken of later weg laten halen had ik mijn kind vermoord.

Tsja, dat is wat een aantal hier ook zeggen, en een ander aantal proberen te weerleggen.

Maar juist 'wetenschappelijk geblabla' zegt dat er met de bevruchting gelijk leven is! Geweldig toch?!

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 24 sep 2006 10:15

rosalie83 schreef:
Corine schreef:Voor mij leeft een kindje al direct na de bevruchting. En als er vervolgens een abortus word gepleegd is het moord. Iets wat leeft doodmaken is moord. Met een echo van zes weken is het hartje al te zien, en niet alleen te zien, je ziet het al kloppen ook. Dus is er leven.

Tsja, dat is wat een aantal hier ook zeggen, en een ander aantal proberen te weerleggen.

Maar juist 'wetenschappelijk geblabla' zegt dat er met de bevruchting gelijk leven is! Geweldig toch?!

Misschien 'geloven' sommige mensen hier niet in de wetenschap!?!?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 24 sep 2006 12:35

Blijft altijd een lastig onderwerp dit. Ik kan me wel voorstellen dat vrouwen/meisjes een abortus laten uitvoeren.
En wetenschap, het lijkt mij inderdaad dat als er een bevruchting is, er leven is. Anders zou een kind niet groeien. Er wordt vaak naar de wetenschap gewezen omtrent de limiet voor abortus, maar ik denk dat het geen zak met wetenschap te maken heeft, maar meer met ethische interpretatie. Wanneer vinden we het geoorloofd om nog een abortus uit te voeren, en wanneer niet? Daar komt denk ik weinig wetenschap bij kijken lijkt mij.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Terug naar “Archief”