Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 jan 2006 23:14

Goed gehandeld! MOoi dat het goed afgelopen is!

Vanavond had ik avonddienst, dus ik ging om half 10 rapporteren.
Omdat de computers in het kantoor bezet waren ging ik in een apart hok zitten met nog 2 computers.
Toen ik deze aan het afsluiten was kwam er een cliënt aanlopen en zei: Elize.. dus ik keek om en dacht dat ze iets wilde vragen, maar ze probeerde de deur dicht te doen. Ik zag aan haar ogen dat ze iets van plan was en ze is bekend met fysieke agressie dus ik stond direct op en liep naar de deur, maar net iets te laat. Ze probeerde mij van achter te wurgen en mijn alarm werkte weer eens niet.... Gelukkig had ik mijn arm onder die van haar dus kon ik blijven ademen, maar ze is wel sterk op dat moment.
Een andere cliënt bood zijn hulp door haar op de rug te springen en haar handen los te maken.
Mijn collega's hoorden gelukkig vreemde geluiden en zagen die andere cliënt verdacht snel naar mij toe rennen dus kwamen gelukkig helpen. Cliënt is naar de separeer gebracht en ik heb die cliënt die mij kwam helpen mee naar het kantoor genomen want die was echt héél kwaad en wilde haar nog een aantal trappen verkopen.

Nou ik ben mn verhaal ook weer kwijt, de opvang was trouwens erg goed, heb er ruim over kunnen praten en ga nu proberen te slapen :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 jan 2006 23:19

:shock:

dat is heftig Lammetje!!!

idd er over blijven praten. Net zo lang tot je zelf niet meer zin hebt om te vertellen. Het is niet niets wat je hebt meegemaakt.

succes met alles!! hoop dat je een beetje kan slapen vannacht ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jan 2006 01:37

wow, heftig zeg.

Ik neem mijn petje voor je af. En voor mensen die dat soort werk doen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 jan 2006 10:58

Evelien schreef:wow, heftig zeg.

Ik neem mijn petje voor je af. En voor mensen die dat soort werk doen.

Inderdaad!
Bij ons heb je wel 'ns te maken met verbale agressie, maar dit gaat toch veel verder, grijpt veel dieper in (lijkt mij).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jan 2006 12:14

ja dat kopt!!

En vaak maakt het ook meer indruk op je dan je ooit had kunnen voorstellen.

lammetje, sterkte als je vandaag weer moet werken! Vaak is de eerste dienst na zo'n gebeurtenis erg vervelend!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 jan 2006 15:22

Das heftig, Lammetje! Op mijn werk is ook zo'n cliënt... Hij heeft mij gelukkig nog nooit 'aangevallen', zit ook niet op de groep waar ik normaal werk. Volgende week hoop ik daar echter wel te werken, dus dan loop ik ook de kans aangevallen te worden...

Ik heb hier trouwens een leuke en heel erg handige link voor mensen die ook met activiteiten te maken hebben: http://www.ab-cafe.tk. Dit is een forum, waar je allerlei activiteiten kunt uitwisselen. Ik weet trouwens niet, of ik zo'n link op refoweb mag plaatsen, maar goed, dat merk ik vanzelf. :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 jan 2006 18:50

Ja ik trek het me meer aan dan ik ooit had verwacht... maar vandaag heb ik heel de dag de tijd gehad om het te verwerken, heb al m'n energie in de verbouwing van ons huis gegooit :P
Morgen heb ik weer avonddienst, maar voordat ik haar zie zal ik nog wel aangesproken worden door het unithoofd hoe ik nu het beste kan reageren enzo.
Ik heb alleen wel erge last van mn rug, heb wat spieren verrekt denk, het was nogal een gewicht wat ik aan mijn rug had hangen.

En ze heeft dr zin, ik heb heel de dag aan haar gedacht :)

Bedankt voor de reacties iig!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jan 2006 19:11

Wow... Heftig!!!

Gelukkig is het goed afgelopen!!

Krijg dr kippevel van!!!

Sterkte Meis!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 jan 2006 11:33

Gister avonddienst gehad, cliënt heeft haar excuus aangeboden en gezegt dat het niet mijn schuld was maar dat ik die avond het 'zwarte schaap' was, leuk om te horen dat ze het deze avond niet zal doen maar misschien een volgende keer weer wel :? :P
Ik heb maar niet verteld dat mijn nick lammetje is want dan ben ik volgende keer straks het 'zwarte lammetje' :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2006 11:41

Dat hoop ik niet voor je ;)

wel fijn dat je weer in gesprek kan erover met die client.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2006 17:04

lammetje schreef:Gister avonddienst gehad, cliënt heeft haar excuus aangeboden en gezegt dat het niet mijn schuld was maar dat ik die avond het 'zwarte schaap' was, leuk om te horen dat ze het deze avond niet zal doen maar misschien een volgende keer weer wel :? :P
Ik heb maar niet verteld dat mijn nick lammetje is want dan ben ik volgende keer straks het 'zwarte lammetje' :wink:

zozo,

wel apart hoor.

hihi, zwarte lammetje. (mooi bijnaampje, o nee sorry :oops: ).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jan 2006 16:49

vanmorgen heeft een demente bewoner bij ons een duif dood geslagen op der balkon :roll: :roll:
hij kon niet meer vliegen volgens haar

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 jan 2006 12:20

gisterenavond had ik dienst. Ik werd gebeld door een tante van een zorgvrager. Dat zijn broer die in het buitenland woont een tijd terug al is overleden en ook al begraven. :?

Deze 2 mensen waren de enige die hij nog had. Verder weet izjn tnate ook niets: niet waneer en hoe hij is overleden, niet waar hij begraven is, niet wat er allemaal geregeld is voor onze zorgvrager.

Dit is echt heel erg, nu kan hij ook gee efscheid meer gaan nemen van zijn broer.

In overleg is nu besloten dat hij het hem vandaag en misschien zelfs van het weekend vertelt wordt dat zijn broer is overleden. Dit is gedaaan, omdat hij 's avonds erg moe is en dan grote kans is dat hij niet is door heeft wat hem vertelt wordt.

Wat zouden jullie doen? wel gelijk vertellen, de volgende dag (dan moet hij overdag werken dus kunnen wij hem niet bij staan) of in het weekend(dan hebben wij alle tijd voor hem en hoeft hijj ook niets meer)?

Er hoeft geen haast iig meer gemaakt te worden omdat hij al begraven is en we daar niet meer heen kunnen met hem. Daarbij zou er vandaag weer uit geprobeerd worden om uit te zoeken hoe het allemaal zo heeft kunnen gaan en hoe het is gegaan!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 jan 2006 13:06

Tja het is moeilijk...Spoed is er niet bij, maar misschien vind hij het wel erg dat je het niet eerder verteld hebt... Hij heeft er natuurlijk recht op om dit zo snel mogelijk te weten, maar ik denk dat ik ervoor zal kiezen om het te vertellen als hij de komende paar uur op de afdeling zal zijn, het is niet goed als hij het hoort vlak voor hij gaat werken, ik denk dat ik het in het weekend zal vertellen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 jan 2006 13:13

Hij heeft een verstandelijke beperking. Hierdoor zal voor hemzelf niet uit maken of we het nu of zaterdag vertellen.
Als zijn borer nog begravven moest worden is het natuurlijk een ander verhaal.

Terug naar “Archief”