Ze schijnen jah, maar weet je het ook zeker? Ik ken nog meer zangers/groepen waar God ook in de tekst naar voor komt, zoals Madonna. Nou ben ik de laatste die zal zeggen dat ze het op een positieve manier zal bedoelen, maar omdat God in de teksten van bep. zangers/bands naar voren komt is het 'verantwoorde' muziek? Vind ik een beetje kort door de bocht.
Dat "ze schijnen" was sarcastisch bedoeld. De teksten kun je toetsen aan de bijbel. Doe dat maar es bij Delirious?, dan praten we hierover verder ok? Als je zo redeneert zou je namelijk van niemand kunnen weten of hij/zij wel een goed christen is...
Dat snap ik ook wel, ik bedoel ook niet dat je stil moeten blijven zitten. Tuurlijk hebben wij allemaal de taak om het geloof ook uit te dragen (hopelijk) ter verijking van anderen, maar wij mensen kunnen daardoor nog geen mensen bekeren, dat is een eenzijdig Gods werk. Als we mensen kunnen bekeren door hun over God en het geloof te vertellen, wat zou het geloof dan nog voor nut hebben?
Geloof is niet maar een eigen mening, geloof is meer. Je kunt het geloof aan mensen uitleggen, waardoor ze het gaan begrijpen, en misschien zelf ook gaan geloven. Tuurlijk is de Geest belangrijk, maar omdat die mensen inschakelt, is denk ik ook de manier waarop je het doet heel belangrijk.
Ik bedoel ook niet dat je met iemand over bijv. voetbal zal praten en hij/zij daardoor bekeert zal worden, maar zonder 'hulp' van mensen. Zou het voor God onmogelijk zijn om niet door middel van evangeliseren mensen te bekeren? Ik denk het niet, God is almachtig, toch? Maar of het daar op aan moeten laten komen? Ik denk het van niet.
God kan dat. Maar inderdaad, daar moeten we het niet op aan laten komen.
En je moet in God geloven, niet alleen Hem kennen, dat is niet genoeg. Lees bijv. het verhaal in de Bijbel over de bloedvloeiende vrouw maar eens. Kende zij Jezus? Niet echt, maar ze geloofde vast in Hem, en dat is het belangrijkste toch?
Klopt, maar in een relatie met God is kennis ook nodig. Als iemand in God gelooft maar Hem niet kent is het belangrijk kennis op te gaan doen. Wellicht heeft die bloedvloeiende vruow dat ook wel gedaan daarna.
ik wil niet rot zijn, maar als een seculiere feestorganiseerder een feest wil organiseren dan reserveert hij niet een gospelbandje, maar meer de muziek die hij wil horen. de eojd groepjes zingen dus ook seculiere muziek anders worden ze niet uitgenodigd.
Wat is dat dan voor onzin? De mensen van de jongerendag kijken in een lijst van gospelbands naar goede bands, bands die zowel muzikaal als inhoudelijk goed zijn de jongerendag. Waarom zouden ze ook seculier moeten zingen om dat te laten zien? Ik snap je redenering totaal niet... een badn kan toch alleen gospel maken, dat vooral in het christelijke circuit bekend is en die mensen uitnodigen voor de jongerendag? Waarom moeten ze dan ook seculier zingen? Het wel of niet seculiere muziek maken zegt niks over de kwaliteit vande muziek toch?
omdat de wereld zich ook openbaart in de pop-muziek. dat heb mooi klinkt hoef je mij niet te vertellen. mensen raken in vervoering bij de klanken van pop-muziek. maar zou men niet beter in vervoering raken van Gods woord.
Dat doen ze ook... maar ja, je gaat weer van het negatieve, en van je eigen denken uit. In de tijd dat het orgel in de kerk werd ingevoerd was die heel populair, ook in de seculiere muziekwereld. Dat was nooit een probleem. Nu verzin je dit soort argumenten opeens omdat het anders is dan in de kerk? Mensen raken daar in vervoering van Gods woord, dat door de sprekers en door de muziek heenklinkt.