voor twijfelende zoekende mensen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 30 jan 2004 21:42

Petertje schreef:
caprice schreef:Ja, maar het lijkt zo vaak of Hij zich verborgen houdt.
Ben ik dan toch niet oprecht?
Dat het gebed van de goddelozen God een gruwel is...

Wat bedoel je met JA?? Waarom geloof je niet de woorden van de God van hemel en aarde en wel de woorden van mensen???
Geef je over aan Hem en je zult Zijn Vrede ervaren die alle verstand te boven gaat...

Petertje schreef:Ben je al op je knieen geweest voor Hem, vergeving gevraagd over al je zonden en gevraagd of Hij je leven vanaf nu in Zijn handen wil nemen???

Ja.
Maar is het dan niet oprecht geweest?
Heel misschien dat ik het heb, maar niet opmerk.

Dit staat ook in Psalm 5:
5 Want Gij zijt geen God, Die lust heeft aan goddeloosheid; de boze zal bij U niet verkeren.
6 De onzinnigen zullen voor Uw ogen niet bestaan; Gij haat alle werkers der ongerechtigheid.

joris

Berichtdoor joris » 30 jan 2004 21:43

weeet je wat misschien een sleuterl is? voor mij was het het wel in ieder geval.

Jezus zegt: stromen van levend water zullen uit je binnenste vloeien. Er staat nergens dat die stromen er eerst in komen! Dus de Geest is al in jou en jij moetje open stellen ne God vragen of hij de barrieres wil doorbreken die de weg naar buiten belemmeren.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 30 jan 2004 21:58

caprice schreef:
Petertje schreef:
caprice schreef:Ja, maar het lijkt zo vaak of Hij zich verborgen houdt.
Ben ik dan toch niet oprecht?
Dat het gebed van de goddelozen God een gruwel is...

Wat bedoel je met JA?? Waarom geloof je niet de woorden van de God van hemel en aarde en wel de woorden van mensen???
Geef je over aan Hem en je zult Zijn Vrede ervaren die alle verstand te boven gaat...

Petertje schreef:Ben je al op je knieen geweest voor Hem, vergeving gevraagd over al je zonden en gevraagd of Hij je leven vanaf nu in Zijn handen wil nemen???

Ja.
Maar is het dan niet oprecht geweest?
Heel misschien dat ik het heb, maar niet opmerk.

Dit staat ook in Psalm 5:
5 Want Gij zijt geen God, Die lust heeft aan goddeloosheid; de boze zal bij U niet verkeren.
6 De onzinnigen zullen voor Uw ogen niet bestaan; Gij haat alle werkers der ongerechtigheid.

Fijn dat je dat gedaan hebt!!
Toch komt er een vraag in me op als ik je antwoorden lees: steeds weet je een bijbeltekst, een leerstuk o.i.d. te gebruiken, om toch jouw geloof weer in twijfel te trekken. Waarom geef je daar aan toe???? Twijfel komt niet van God......
Lees elke dag biddend de bijbel, vraag God wat Hij jouw ervan wil laten leren. Probeer je vast te houden aan Gods Woord en ik ben er zeker van dat Hij zal antwoorden!!!

caprice

Berichtdoor caprice » 30 jan 2004 21:59

Mijn geloof in twijfel te trekken?

Welk geloof?

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 30 jan 2004 22:50

caprice schreef:Mijn geloof in twijfel te trekken?

Welk geloof?

Nee, de kracht van het Evangelie. Jij hebt steeds een weerwoord. Als je je leven over geeft aan de Heer, als je de Here Jezus dankt voor Zijn offer, dan doe je dat helemaal en niet van: als het nu dit, of als het nu dat eens het geval mocht zijn dan..... Mijn inziens wil jij je leven niet totaal overgeven, je wilt nog een stukje zelf blijven werken. En als dat zo is dan geef je aan dat je God niet helemaal vertrouwt....
Vertel al je twijfels, zorgen etc. aan God en vraag Hem die weg te nemen. En vertrouw er dan ook op dat het gebeurd. En loop er daarna van weg, laat je zwakte niet weer gevoed worden door mensen om je heen. Jouw zwakte is niet van de Heer. Er is er maar een die je ervan af wil houden.....

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 30 jan 2004 23:18

Petertje schreef:Jouw zwakte is niet van de Heer.

Wordt dit niet een beetje al te dol?
Ik heb een stuk of 4 berichten gelezen van jou aan Caprice, en als jouw "sterkte" betekent, dat jij Caprice gaat vertellen hoe het moet, dan voel ik mij toch echt meer verbonden met de "zwakte" en oprechtheid van Caprice. Hoewel ik het niet met hem eens ben.

Nog nooit gehoord van twijfel? En ook nog nooit geweten dat je JUIST door twijfel wel eens een heel eind kunt komen?
't Zijn niet de slechtste Christenen hoor, die twijfelen.

Als je letterlijk dit schrijft aan Caprice:
=====
"Ben je al op je knieen geweest voor Hem, vergeving gevraagd over al je zonden en gevraagd of Hij je leven vanaf nu in Zijn handen wil nemen??? Zo niet, mag ik je uitnodigen om dat nu te doen????"
=====
dan vind ik dat echt te gek voor woorden. Waarschijnlijk weet je niet half hoe vaak Caprice dat al in alle oprechtheid heeft gedaan. God houdt ook van mensen die twijfelen. Misschien houdt God wel juist heel veel van mensen die "zwak" staan. Gelukkig maar! God zal ALTIJD aan de kant staan van "zwakke" mensen!

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 31 jan 2004 00:13

Brion schreef:
Petertje schreef:Jouw zwakte is niet van de Heer.

Wordt dit niet een beetje al te dol?
Ik heb een stuk of 4 berichten gelezen van jou aan Caprice, en als jouw "sterkte" betekent, dat jij Caprice gaat vertellen hoe het moet, dan voel ik mij toch echt meer verbonden met de "zwakte" en oprechtheid van Caprice. Hoewel ik het niet met hem eens ben.

Nog nooit gehoord van twijfel? En ook nog nooit geweten dat je JUIST door twijfel wel eens een heel eind kunt komen?
't Zijn niet de slechtste Christenen hoor, die twijfelen.

Als je letterlijk dit schrijft aan Caprice:
=====
"Ben je al op je knieen geweest voor Hem, vergeving gevraagd over al je zonden en gevraagd of Hij je leven vanaf nu in Zijn handen wil nemen??? Zo niet, mag ik je uitnodigen om dat nu te doen????"
=====
dan vind ik dat echt te gek voor woorden. Waarschijnlijk weet je niet half hoe vaak Caprice dat al in alle oprechtheid heeft gedaan. God houdt ook van mensen die twijfelen. Misschien houdt God wel juist heel veel van mensen die "zwak" staan. Gelukkig maar! God zal ALTIJD aan de kant staan van "zwakke" mensen!

Wanneer ben je een christen???? Waar staat in de bijbel dat twijfel van God is???

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 31 jan 2004 13:37

Geloof is de zekerheid/bewijs van de dingen die men niet ziet,(dus niet de twijfel aan dingen die men niet ziet.) (naar HEbr 1 of 11)

Maar die tot Mij komt moet geloven dat Ik een beloner ben dergenen die Mij zoeken (Hebr Hebr 11:6)

Caprice, geef eens een reden om te twijfelen dat als jij tot God komt en vergeving vraagt, Hij jouw niet zal vergeven.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 jan 2004 13:39

@mic schreef:Geloof is de zekerheid/bewijs van de dingen die men niet ziet,(dus niet de twijfel aan dingen die men niet ziet.) (naar HEbr 1 of 11)

Maar die tot Mij komt moet geloven dat Ik een beloner ben dergenen die Mij zoeken (Hebr Hebr 11:6)

Caprice, geef eens een reden om te twijfelen dat als jij tot God komt en vergeving vraagt, Hij jouw niet zal vergeven.
.

het is verbijsterend maar ik zit in dezelfde twijfels als Caprice.
Ik ben ook bang dat ik me iets zou kunnen toeeigenen wat niet voor mij is!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 31 jan 2004 13:45

essieee schreef:
@mic schreef:Geloof is de zekerheid/bewijs van de dingen die men niet ziet,(dus niet de twijfel aan dingen die men niet ziet.) (naar HEbr 1 of 11)

.

mischien vertrouw je te veel op wat mensen van Hem zeggen i.p.v. wat Hijzelf over Zichzelf zegt.
Vertrouw maar op zijn Woord. Want waarom zou je op het woord van mensen vertouwen. God liegt nooit!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 31 jan 2004 13:45

essieee schreef:

.

Dat is aan een kant ook terecht, want we hebben geen enkel recht of reden waarom we genade zouden krijgen. We hebben het ook niet verdiend en we kunnen niets doen om het te verdienen. Dus daar heb je gelijk in. Maar het probleem is dat dat maar het halve evangelie is.

Want hoewel wij geen enkel recht hebben heeft God Jezus naar de wereld gestuurd opdat een ieder die in Hem geloof niet verloren gaat, want die naar Hem gaat zal hij niet weigeren. Hij belooft genade aan iedereen die Hem daarom vraagt, en vraagt (onvoorwaardelijk) vertrouwen in Hem? Vertrouw je dat God jouw zal vergeven als je om genade vraagt, alvast heb je het absoluut niet verdiend?

Wat moet ik doen om behouden te worden? Geloof en u zal zalig zijn.

Wat zei Jezus tegen de vrouw die zich wou redden, haar gezondheid wou toeeigenen door Jezus slip aan te raken? U eigent zich iets toe wat niet van u is? Nee, hij zei: uw geloof heeft u behouden.
Afbeelding

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 31 jan 2004 13:49

wat een wonder als het dan voor mij nog kan. Een echt groot wonder!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 31 jan 2004 13:50

essieee schreef:wat een wonder als het dan voor mij nog kan. Een echt groot wonder!

voor jou is het ook, voor iedereen die het vraagt en het vertrouwt op zijn beloftes
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 31 jan 2004 13:51

essieee schreef:wat een wonder als het dan voor mij nog kan. Een echt groot wonder!

Het is ook een wonder. De vader staat met open armen te wachten tot Zijn dochter terugkomt...
Afbeelding

joris

Berichtdoor joris » 31 jan 2004 14:06

dr staat vandaag in de ZOZ, bijlage van het NEderlands Dagblad een intervieuw met tonneke bijker. Zo'n moordvrouw! die verteld ook hoe zij tot geloof gekomen is. Iemand vroeg haar op straat: ben jij christelijk? ja, zei ze, mijn vader is ouderling. Hij vroeg: maar ken jij JEzus in je hart? Nee, dat kende ze dus niet. Door haar verandering merkte haar vader: als ik geloof mag ik geloven dat ik vergeving heb en hoef ik er niet opt e hopen. http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=28826het lezen waard!

Terug naar “Archief”