homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 26 nov 2004 22:10

Mapleleaf schreef:
Socrates schreef:Ik vond deze uitspraak van mijn (niet gelovige) vriend wel aardig:

'Als God tegen homoseksualiteit was had hij wel elf geboden gegeven in plaats van tien'

:)

Het verbod sex te hebben met iemand van het gelijke geslacht valt onder het 7e gebod, n.l dat alle onkuisheid van God vervloekt is.

Tsja, een leuke interpretatie, maar dat had er wat mij betreft best bijgemogen op de stenen tafelen hoor, als dat echt zo was geweest.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 26 nov 2004 22:17

meboy schreef:na de gesprekken met de kerk heb ik besloten een nieuwe site te maken; hier is het resultaat;

http://www.freewebs.com/homo-visie/

chapeau!

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

lukas 25
Verkenner
Verkenner

hallo

Berichtdoor lukas 25 » 04 jul 2005 12:43

;-)
Laatst gewijzigd door lukas 25 op 30 jun 2006 23:45, 2 keer totaal gewijzigd.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 05 jul 2005 14:32

Hey Lukas,

ik ken veel jongens die homo zijn, twee van mijn betere vrienden zijn homo. Zelf heb ik heel lang getwijfeld over mijn geaardheid. Nu weet ik dat ik me er gewoon niet druk over maak. Ik val op vrouwen, maar als ik ooit verliefd zou worden op een man zie ik dat vanzelf weer.
Vanuit bijbels oogpunt kan ik niet heel duidelijk aanwijzen dat homoseksuelen geen relatie zouden mogen hebben en geen seks. Ik geloof ook niet dat het Gods bedoeling zou zijn om homo's te discrimineren en ze geen liefde te gunnen. Maar dat weet ik niet, ik ken God niet (goed genoeg).
Dat je het refo-standpunt als negatief en liefdeloos ervaart kan ik goed begrijpen. Liefde is sowieso vaak een taboe binnen het christelijke wereldje (niet alleen binnen refo-nederland).
De kerk, het christendom, met al z'n hypocrisie is geen fijne plaats om te vertoeven voor mensen met een ander standpunt, met een andere geaardheid: voor mensen die van het 'normale' patroon afwijken'. En dat is schandalig, dat is onjuist, dat is moeilijk, maar, Lukas, het is wel zo. Als je wilt mag je ook wel pb-en. Ik ken namelijk de nodige mensen (met veel ervaring) e.d.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 05 jul 2005 19:24

Hee,

Ik ben 17 en ben ook christen en homo. Het levert voor mij ook nog elke dag strijd op en ik weet nog steeds niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. In mijn omgeving weet niemand dit en ook mijn ouders heb ik het nog niet verteld. Ik weet hoe ze erover denken en daar wordt ik niet echt vrolijk van :? Maar toch wil ik het gaan vertellen alleen weet ik nog niet wanneer. Zelf vind ik het lastig om een mening te geven over relatie/genezing/alleen blijven. In de bijbel kan ik hier niet echt een duidelijk antwoord uit vinden en er word ook nergens gesproken over een liefdevolle homo relatie. Ik ben blij dat dit onderwerp ook hier ter sprake komt. voor veel mensen in refokringen is dit echt een taboe en kennen het vaak alleen als scheldwoord. Ik hoop dat iemand mij tips kan geven m.b.t. coming out en ook ervaringen daarmee. alvast bedankt! :)
- Home is in my head -

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 06 jul 2005 00:37

froske schreef:Hee,

Ik ben 17 en ben ook christen en homo. Het levert voor mij ook nog elke dag strijd op en ik weet nog steeds niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. In mijn omgeving weet niemand dit en ook mijn ouders heb ik het nog niet verteld. Ik weet hoe ze erover denken en daar wordt ik niet echt vrolijk van :? Maar toch wil ik het gaan vertellen alleen weet ik nog niet wanneer. Zelf vind ik het lastig om een mening te geven over relatie/genezing/alleen blijven. In de bijbel kan ik hier niet echt een duidelijk antwoord uit vinden en er word ook nergens gesproken over een liefdevolle homo relatie. Ik ben blij dat dit onderwerp ook hier ter sprake komt. voor veel mensen in refokringen is dit echt een taboe en kennen het vaak alleen als scheldwoord. Ik hoop dat iemand mij tips kan geven m.b.t. coming out en ook ervaringen daarmee. alvast bedankt! :)

Genezing?? Nou..ze hebben je wel flink weten te indoctrineren he? Homosexualiteit is geen ziekte. Die hokjesachtige gedachten, bah!
Nee, homosexualiteit mag dan voor de rest nergens in de natuur voorkomen, maar wij zijn dan ook een intelligent diersoort.. :mrgreen:
Persoonlijk kan ik het beter met meiden vinden (vind de meeste jongens maar e*kels :P ) maar eigenlijk zou dit helemaal geen discussiepunt meer moeten zijn. Waarom kunnen mensen anderen nooit zien als mens, i.p.v man of vrouw. Als jij een jongen kent die je leukt vind is dat toch je goed recht of niet dan? Ja,het is een jongen..nou..en? Maar homo zijn en toch refo blijven lijkt mij een vorm van mentale zelfmarteling.. :? Eer dát taboe is doorbroken..

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 06 jul 2005 08:34

het geloof is vor mij wel heel belangrijk. Ik heb de laatste tijd ook veel uitgezocht over homofilie en in de bijbel wordt er meestal gesproken over hetero's die homosexualiteit bedrijven. Er wordt geen 1 x gesproken over echte liefde tussen 2 mannen dus daarom denk ik dat een relatie tussen 2 mannen/vrouwen wel toegestaan is op voorwaarde dat het een duurzame liefdes relatie is. Homo en christen gaan dan wel samen alleen blijf je het probleem houden dat de kerk er negatief naar kijkt. Maargoed eens zullen ze eraan moeten wennen :P :wink:
- Home is in my head -

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jul 2005 09:56

froske schreef:Ik heb de laatste tijd ook veel uitgezocht over homofilie en in de bijbel wordt er meestal gesproken over hetero's die homosexualiteit bedrijven.

Precies, dat heb je heel kort en juist weergegeven, iets anders heb ik ook nooit kunnen vinden, vandaar, dat ik niet begrijp dat men er zo moeilijk over doet.
Je bent die je bent, je geaardheid heb je ook gekregen, daar ben je niets minder om.
Degenen die mensen daarom veroordelen, leiden op die manier mooi de aandacht van hun fouten af, wie weet, wat die allemaal uitspoken, wat echt verkeerd is :|

Oké, mijn standpunt hierover was al bekend, maar goed, als je vrienden en vriendinnen in je kennissenkring hebt, en weet wat voor fijne mensen het zijn, kan ik het toch weer niet laten, om te reageren.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 06 jul 2005 12:30

Degenen die mensen daarom veroordelen, leiden op die manier mooi de aandacht van hun fouten af, wie weet, wat die allemaal uitspoken, wat echt verkeerd is

juist. heel veel mensen hebben hun oordeel al klaar (makkelijk als je het zelf niet bent). Belangrijk is dat je leert eerst naar jezelf te kijken en daar te beginnen i.p.v altijd maar de ander te wijzen op zijn/haar fouten. een zonde is een zonde daar zijn geen gradaties in ( behalve de zonde tegen de Heilige Geest). voor God zijn alle zonde erg het maakt niet uit hoe klein of groot ze in de mensen ogen zijn.
- Home is in my head -

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 06 jul 2005 13:12

froske schreef:het geloof is vor mij wel heel belangrijk. Ik heb de laatste tijd ook veel uitgezocht over homofilie en in de bijbel wordt er meestal gesproken over hetero's die homosexualiteit bedrijven. Er wordt geen 1 x gesproken over echte liefde tussen 2 mannen dus daarom denk ik dat een relatie tussen 2 mannen/vrouwen wel toegestaan is op voorwaarde dat het een duurzame liefdes relatie is. Homo en christen gaan dan wel samen alleen blijf je het probleem houden dat de kerk er negatief naar kijkt. Maargoed eens zullen ze eraan moeten wennen :P :wink:

even tussendoor de vraag zijn 2 hetero mannen die de homosexualiteit bedrijven niet gewoon homo?

maar de bijbel spreekt duidelijk over de relatie tussen man en vrouw. het begint al bij adam. God gaf adam geen man om niet meer alleen te zijn, maar een vrouw. de apostel petrus schrijft dat de man zijn moeder verlaat en zich een vrouw neemt en zij zullen als 1 zijn.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jul 2005 13:24

johannes1 schreef:even tussendoor de vraag zijn 2 hetero mannen die de homosexualiteit bedrijven niet gewoon homo?

Nee, dat is totaal iets anders, dat is tegen je natuur ingaan, iets waar jullie zo op hameren, alsof dat ook zou gelden voor homo's.
Iets wat tegen je natuur in gaat kan ik niet respecteren, net als vreemdgaan zowel bij hetero's als homo's, daar ben ik pertinent tegen.

Bharat

Berichtdoor Bharat » 06 jul 2005 13:27

WAAR LIEFDE IS, IS GOD.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 06 jul 2005 13:41

Bharat schreef:WAAR LIEFDE IS, IS GOD.

wrong answer

Bharat

Berichtdoor Bharat » 06 jul 2005 14:07

moppie schreef:
Bharat schreef:WAAR LIEFDE IS, IS GOD.

wrong answer

zeker; voor hen die in een onvolmaakte God geloven.

Leef in Liefde

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jul 2005 14:37

Cisca schreef:
johannes1 schreef:even tussendoor de vraag zijn 2 hetero mannen die de homosexualiteit bedrijven niet gewoon homo?

Nee, dat is totaal iets anders, dat is tegen je natuur ingaan, iets waar jullie zo op hameren, alsof dat ook zou gelden voor homo's.
Iets wat tegen je natuur in gaat kan ik niet respecteren, net als vreemdgaan zowel bij hetero's als homo's, daar ben ik pertinent tegen.

Vreemdgaan is niet echt tegen de natuur in hoor. Eerder andersom. :P

Terug naar “Archief”