Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Bambi » 27 mar 2014 09:08

benefietdiner schreef:Helemaal begrepen.
Maar uhem...... je bent nog steeds niet in Gouda Oosterwei geweest begrijp ik.

Die uit jouw filmpje was in Gouda Bloemendaal. :lol:

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 27 mar 2014 09:27

Bambi schreef:Die uit jouw filmpje was in Gouda Bloemendaal. :lol:
Klopt voor de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt en winkel centrum Bloemendaal. Het filmpje is al wat ouder maar is er pas weer door Powlitie opnieuw opgezet.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 mar 2014 09:28

Bambi schreef:JeeWee heeft niet in de gaten dat juist deze manier van reageren, waarbij de werkelijke problemen genegeerd worden, er juist toe geleid hebben dat de partij van Geert Wilders zo groot werd.
Want de overheid en de rechters reageerden ook zo, net als JeeWee.

:)nico

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 mar 2014 09:39

benefietdiner schreef:Helemaal begrepen.
Maar uhem...... je bent nog steeds niet in Gouda Oosterwei geweest begrijp ik.
Bambi schreef:Die uit jouw filmpje was in Gouda Bloemendaal. :lol:

Wat nog steeds niet wegneemt dat Oosterwei (waar ik gewoond heb) inderdaad een erg onveilige plaats is.
Schietpartijen, de post komt de brievenbussen onder politiebegeleiding legen en tijdens de jaarlijkse wedstrijd tussen Feyenoord en ONA werd ons in een brief van de politie aangeraden de wijk te ontvluchten...

Bambi

Berichtdoor Bambi » 27 mar 2014 09:44

StillAwake schreef:Wat nog steeds niet wegneemt dat Oosterwei (waar ik gewoond heb) inderdaad een erg onveilige plaats is.
Schietpartijen, de post komt de brievenbussen onder politiebegeleiding legen en tijdens de jaarlijkse wedstrijd tussen Feyenoord en ONA werd ons in een brief van de politie aangeraden de wijk te ontvluchten...

Ik weet het, ik kom er ook nooit.
Een collega woont er en die heeft (na een aantal inbraken) tralies voor haar raam gemaakt.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 27 mar 2014 10:08

Bambi schreef:Zinvolle bijdrage in het topic "Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning".
Wat dacht je ? Al die Nederlanders lezen vast Elsevier niet ? Dat doe ik alleen in Z.A. ?
Moeten we alleen Noord-Afrikanen als onze naaste zien?
En Zuid-Afrikanen niet?

Wat heeft dominee slaat met bijl met Wilders topic te maken?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 mar 2014 10:19

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 mar 2014 10:44

Boerin schreef:De Volkskrant dan maar.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... ring.dhtml

Triest, maar inderdaad wel iets wat overeenkomt met wat je in de praktijk ziet gebeuren.
Al merk je vaak wel dat deze jongeren zelf de term Mocro gaan gebruiken als geuzennaam.
Wellicht toch een eerste begin van trots op de etnische achtergrond...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 mar 2014 17:22

We zijn inmiddels bijna anderhalve week verder en men is er nog lang niet over uitgepraat zo te horen bij P&W en andere actualiteiten programma's. De politie doet zelf een extra balie open in Utrecht: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2244 ... fte__.html

Ik ben benieuwd wanneer dit volksgericht gewelddadige vormen gaat aannemen en men ook PVV stemmers op het hakblok legt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 28 mar 2014 18:34

Ach we zijn weken verder over bepaalde uitspraken over een Bijbels wereldbeeld en men zemelt er nog over dus het is heel herkenbaar en heel hollands en burgerlijk.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 mar 2014 21:03

Faramir schreef:We zijn inmiddels bijna anderhalve week verder en men is er nog lang niet over uitgepraat zo te horen bij P&W en andere actualiteiten programma's. De politie doet zelf een extra balie open in Utrecht: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2244 ... fte__.html

Ik ben benieuwd wanneer dit volksgericht gewelddadige vormen gaat aannemen en men ook PVV stemmers op het hakblok legt.

Dat staat ook allemaal op deze site:

https://www.facebook.com/ikdoeaangiftetegenwilders

Er zijn zelfs gemeenteraden die die aangifte doen.
Ze kunnen beter de criminele Marokkanen van de straat halen, dan pakken ze de oorzaak aan.

Dit gaat op deze manier Wilders juist stemmen opleveren.
Mensen die tot nu toe niet op Wilders stemden, maar wel overlast hebben van Marokkanen, voelen zich nu ook belazerd door hun blanke medelandgenoten en gaan dan juist op Wilders stemmen.

vanellus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vanellus » 28 mar 2014 21:12

Dus nu mag je niet zeggen dat Wilders een schandalige opmerking gemaakt heeft, die wat mij betreft ook gewoon niet kan, omdat dan andere Nederlanders misschien wel op hem zouden stemmen?

Dat is een bijzondere redenering. Wat niet deugt, deugt niet. Zeggen dat je zult regelen dat er minder Marokkanen zijn is een onzinnige en kwetsende bijdrage aan het politiek discours. Ik vind het niet direct een vervolging waard, maar ik ben ongetwijfeld wat liberaler. Tegelijkertijd staat het me vrij deze opmerking te bekritiseren, zonder dat mij dan het verwijt gemaakt wordt dat ik mensen in de armen van Wilders drijf.

Overigens begrijp ik de frustratie van grotestadsbewoners wel, dat is het niet, maar me dunkt dat we moeten proberen vast te houden aan basale omgangsvormen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 28 mar 2014 21:14

vanellus schreef:Dus nu mag je niet zeggen dat Wilders een schandalige opmerking gemaakt heeft, die wat mij betreft ook gewoon niet kan, omdat dan andere Nederlanders misschien wel op hem zouden stemmen?

Wie zegt waar dat je dat niet mag zeggen?

Bambi geeft enkel aan dat deze hele media campagne tegen Wilders juist het tegenovergestelde zal bereiken.

vanellus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vanellus » 28 mar 2014 21:23

Laat ik het dan zo zeggen: mijns inziens impliceert Bambi dat het verstandig ware dit niet te zeggen, daar stemmers anders richting Wilders gedreven zouden worden.

Dan heb ik het nog maar niet over het gemak waarmee de gemiddelde Nederlander hiermee weggezet wordt als door massahysterie gedreven paniekpiet, maar dat zal ongetwijfeld ook aan mijn rooskleurig mensbeeld liggen.

Nochtans heb ik nooit met opzet "blanke medelandgenoten" (ik zou graag nog even uitgelegd zien waarom dat blanke toegevoegd is, of kunnen/mogen zwarte Nederlanders niet op Wilders stemmen) "belazerd." Deze woordkeuze is weinig charmant.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 mar 2014 21:35

Laat Bambi zelf even zeggen wat ze bedoelt. :mrgreen:

Ik bedoel dat ik het massale aangifte doen tegen Wilders, ten eerste zeer overdreven vind en ook door anderen juist een reden kan zijn om op Wilders te gaan stemmen.
Want waar zijn al die mensen als bijv. een homo-stel hun huis uitgetreiterd wordt door "Onze zeer geliefde Marokkaanse medeburgers"?
Gaan ze dan ook massaal aangifte doen tegen die treiteraars?
Gaat die gemeenteraad dan ook die mensen aanpakken?

Nee, dan hebben mensen ineens geen commentaar voor de camera.
Nee, dan weet de burgemeester meestal niet hoe hij zich eruit moet draaien voor de camera.

Maar nu staat iedereen massaal met zijn giechel op internet, want dit is zo verschrikkelijk en we zijn zo eensgezind.

Terug naar “Archief”