Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Lichtzwaard » 04 sep 2012 10:23

Lock&Stock want dat staat in de bijbel", daar geloof ik namelijk niet in.

Wat doe je hier dan op dit Christelijke forum een beet je zieken en vervelen;zijn ook wel grote zielepoten die evolutiesprookjes gelovigen vervuld van haat. :)bezem :)bezem :)bezem
VERITAS VOS LIBERABIT.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 sep 2012 10:32

Lichtzwaard schreef:De bewijslast ligt altijd bij de evolutiesprookje gelovigen laten zij maar bewijzen dat dat er geen schepping was en is.
Dat wordt lang zoeken voor de evolutiesprookjesgelovigen ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

Hahaha... zo makkelijk kom je er niet mee weg, kerel, want je weet zelf ook vast wel dat dat bewijzen onmogelijk is vanwege die bovennatuurlijke almacht waar je je op beroept.

We kunnen het wel onwaarschijnlijk voor je maken. Oorspieren, bijvoorbeeld, waarom zijn die deel van de menselijke schepping? En God zag dat het goed was, ook al had zijn schepsel spieren die totaal geen functie hadden?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 04 sep 2012 10:33

Lichtzwaard schreef:Wat doe je hier dan op dit Christelijke forum

Ik hoef mezelf niet uit te leggen, ik kan hier zijn, dus daarom ben ik hier. Als de beheerders dat niet willen zijn zij weer vrij mijn account te blokkeren.

Lichtzwaard schreef:een beet je zieken en vervelen;zijn ook wel grote zielepoten die evolutiesprookjes gelovigen vervuld van haat. :)bezem :)bezem :)bezem

Volgens mij reageer ik heel schappelijk, absoluut niet vervuld met haat. In tegenstelling tot sommige andere die aan het schelden zijn;

Lichtzwaard schreef:zijn ook wel grote zielepoten

..... :-k

Maar nogmaals, Lichtzwaard, kan je ook met argumenten reageren? of blijf je bij one-liners en schelden?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 sep 2012 10:34

Lichtzwaard schreef:Wat doe je hier dan op dit Christelijke forum een beet je zieken en vervelen;zijn ook wel grote zielepoten die evolutiesprookjes gelovigen vervuld van haat. :)bezem :)bezem :)bezem

O, die christelijke naastenliefde en dat mededogen druipt er weer van af, beste Lichtzwaard. Bravo.

Mens
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mens » 04 sep 2012 10:34

Lichtzwaard schreef:Wat doe je hier dan op dit Christelijke forum een beet je zieken en vervelen;zijn ook wel grote zielepoten die evolutiesprookjes gelovigen vervuld van haat. :)bezem :)bezem :)bezem

Misschien heb je het nog niet door maar alles wat je zegt, zegt in eerste instantie iets over jezelf (dit geldt voor iedereen).

Indien jij op een discussieforum weigert om argumenten te gebruiken en alleen maar oneliners strooit, wekt dat de indruk dat je helemaal geen argumenten hebt en dat je daarom maar wat ongefundeerd om je heen slaat.

Ik zou zeggen: doe mee met de discussie, verrijk je oneliners met argumenten, en wellicht kunnen we over en weer wat van elkaar leren.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 sep 2012 10:37

Mens schreef:Ik zou zeggen: doe mee met de discussie, verrijk je oneliners met argumenten, en wellicht kunnen we over en weer wat van elkaar leren.

Dan moet er wel de wil bestaan van elkaar te leren. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het daar in dit geval nog wel eens aan zal ontbreken. Want wat valt er van anderen te leren als je toch alles al weet cq het Boek met alle Antwoorden al hebt... #-o

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 04 sep 2012 10:40

Mortlach schreef:Ik heb een donkerbruin vermoeden

Ik heb eigenlijk het donkerbruine vermoeden dat we met een ouderwetse trol te maken hebben.

En voordat iemand mij bericht van schelden, ik bedoel dit;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 04 sep 2012 10:50

Dat willen de evolutiesprookjes gelovigen graag einde loos discussie voeren die nergens toe gaat leiden.Oud truc van hen om dat als een forumlid daar niet in trapt een trol te noemen terwijl ze zelf niets anders doen op Katholieke en protestantse forums.Discussie is alleen mogelijk met de echte wetenschap .Voor de rest is het stof van de voeten schudden en snel verder gaan. Discussie gesloten.

Het blijft lachen met de evolutiesprookjes gelovigen :yahoooo: :yahoooo: :yahoooo:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 04 sep 2012 10:54

Dag troll :kiss:
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 04 sep 2012 10:56

Lichtzwaard schreef:Het blijft lachen met de evolutiesprookjes gelovigen

Nou die kunnen we tenminste in onze zak steken. ;)

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 04 sep 2012 11:04

De katholieke kerk erkend tegenwoordig gewoon de wetenschappelijke bevindingen. Namelijk in dit geval over evolutie.

Lichtzwaard schreef:Leugen en waanzin.

misschien moet je die link toch even lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_C ... _and_today

In fact, the International Theological Commission in a July 2004 statement endorsed by Cardinal Ratzinger, then president of the Commission and head of the Congregation for the Doctrine of the Faith, now Pope Benedict XVI, includes this paragraph:
According to the widely accepted scientific account, the universe erupted 15 billion years ago in an explosion called the 'Big Bang' and has been expanding and cooling ever since. Later there gradually emerged the conditions necessary for the formation of atoms, still later the condensation of galaxies and stars, and about 10 billion years later the formation of planets. In our own solar system and on earth (formed about 4.5 billion years ago), the conditions have been favorable to the emergence of life. While there is little consensus among scientists about how the origin of this first microscopic life is to be explained, there is general agreement among them that the first organism dwelt on this planet about 3.5–4 billion years ago. Since it has been demonstrated that all living organisms on earth are genetically related, it is virtually certain that all living organisms have descended from this first organism. Converging evidence from many studies in the physical and biological sciences furnishes mounting support for some theory of evolution to account for the development and diversification of life on earth, while controversy continues over the pace and mechanisms of evolution.

Blijkbaar is de RKK nu de gelovigen (lees lichtzwaard) eens een stap vooruit......

Mens
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mens » 04 sep 2012 11:12

Mortlach schreef:Dan moet er wel de wil bestaan van elkaar te leren. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het daar in dit geval nog wel eens aan zal ontbreken. Want wat valt er van anderen te leren als je toch alles al weet cq het Boek met alle Antwoorden al hebt... #-o

Als je alles al weet is er ook geen reden meer om te discussiëren.

Dan zou je nog naar een forum kunnen gaan om anderen te onderwijzen in alles wat je weet, maar daarvan lijkt ook al geen sprake.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 04 sep 2012 14:44

Lichtzwaard schreef:Lock&Stock want dat staat in de bijbel", daar geloof ik namelijk niet in.

Wat doe je hier dan op dit Christelijke forum een beet je zieken en vervelen;zijn ook wel grote zielepoten die evolutiesprookjes gelovigen vervuld van haat. :)bezem :)bezem :)bezem

Ik ben een tijd weggeweest en ik zie dat we nog een milimeter verder zijn gekomen in deze discussie. Wel is er inmiddels weer een "nieuwe (?)" deelnemer. Ene Lichtzwaard die de gebruikelijke creatievelingenmethode in dit soort discussies hanteert, namelijk de aan hem/haar gestelde vraag ontwijken door een tegenvraag te stellen.

Dus Lichtzwaard, om terug te komen aan de op pagina 25 aan je gestelde vraag: waarom is jouw scheppingsverhaal wel waar en dat van hindoes, maya's, inca's hottentotten, de oude Egyptenaren of noem maar een volk/geloof niet? En nogmaals, het antwoord "omdat het in de bijbel staat" is geen antwoord, is immers geen argument.

De religie van het oude Egypte heeft langer bestaan dan het christelijk geloof tot nu toe bestaat. De gelovigen bouwden tempels en monumenten die na 4.000 jaar nog steeds bestaan. Waarom zou hun scheppingsverhaal of religie minder waar zijn dan de christelijke versie?

Misschien omdat een god alleen bestaat zolang er iemand in hem/haar geloofd?
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 04 sep 2012 14:54

FrankB schreef:De religie van het oude Egypte heeft langer bestaan dan het christelijk geloof tot nu toe bestaat. De gelovigen bouwden tempels en monumenten die na 4.000 jaar nog steeds bestaan. Waarom zou hun scheppingsverhaal of religie minder waar zijn dan de christelijke versie?

En niet vergeten dat tijdens de Zonvloed die gekke Egyptenaren gewoon doorgingen met het bouwen van tempels, op zich wel bikkels dus d:)b

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 04 sep 2012 22:11

Mortlach schreef:Hahaha, IK ben er te dom voor? Het moet niet veel gekker worden zeg... Als het echt moet wil ik wel met mijn universitaire diploma gaan schermen hoor, je zegt het maar...

Zo is het Mortlach! Een papiertje staat garant voor wijsheid, met de wijze heertjes in Europa als voorbeeld :jaknikken: :neeschudden:
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Terug naar “Archief”