Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Evelien » 19 feb 2012 18:15

Heel mooi Merisja. Ik weet niet of je het boek kent, maar deze kom ik regelmatig tegen.
Van feest naar feest van Site van der Gugten, Tineke Lous en Annette Noordhof.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 19 feb 2012 19:05

Merisja schreef:Vandaag zijn de lijdensweken weer begonnen en nu willen we daar met de meiden door middel van knutsels enzo bewust bij stilstaan. Heeft iemand ideeën voor (christelijke) knutsels en werkjes in de lijdensweken? Op internet is er veel over advent te vinden mar niet zo veel over Pasen en de lijdensweken. We lezen nu wel elke avond het boekje Op w eg naar Pasen, eenvoudig en duidelijk. Staan ook wel knutselideeen in, maar zou er graag meer willen weten.

We gaan iig wel een kruis maken met daarachter een opgaande zon. Die plakken we op de kelderdeur. In het kruis komt dan de tekst te staan waar op goede vrijdag over gepreekt wordt en in de zon de tekst van paaszondag. Daaromheen plakken we dan zeven voetstappen met daarin de tekst van de week zondag geschreven. Voetstappen naar goede vrijdag en Pasen zeg maar. Iemand nog meer ideeën?

Op de site van Aan de hand (en in het tijdschrift zelf natuurlijk) staan gezinsmomenten, en ook enkele van rond Pasen. Zie: http://www.aandehand.nl/geloof/gezinsmoment-rond-de-bijbel.html

Maar een mooi idee heb je al zeg!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 19 feb 2012 20:53

Ik kan het zelf al 8)

Afbeelding

Dankzij een medeforummer de draagdoek:

Afbeelding

Ze vind het helemaal geweldig (en ik ook ;) )
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 feb 2012 21:08

JPC, ooo wat een plaatje en wat een mooie meid. Ze zit heel relaxed in die doek. :mrgreen: :8> Haha en van die fles. :lol:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 19 feb 2012 21:10

@Evelien: dat lijkt me idd een heel praktisch boek! Mooi zeg! Ga er denk ik maar eens naar op zoek!

@Appel: toevallig krijg ik dat blad nu drie keer door de bus, dus misschien staat er binnenkort wel wat in over Pasen ja! Lees ook de Eva en daar staat ook wel eens wat in, maar ik wil graag iets doen wat k samen met de kinderen kan doen.

Bedankt voor jullie tips iig! :D

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 feb 2012 21:14

@JPC: Wat een schatje! En wat een haar;-) Heerlijk hé die doek! RJ heeft deze week zijn eerste rondwandeling er ook mee gehad. (knorren als een varkentje;-)) Ik was in het begin wel even weer bang dat hij zou stikken, was ik bij AJS ook al... Maar goed, het ging goed :)
Time flies when you have none!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 feb 2012 23:12

jeepeecee schreef:Ik kan het zelf al 8)

Afbeelding

Afbeelding

Leuk!!! Is dat de baykay? Ik krijg V er niet zo laag in, ze zit dan echt met dr hoofdje tegen mijn kin aan.
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 20 feb 2012 08:47

Dippie schreef:
Leuk!!! Is dat de baykay? Ik krijg V er niet zo laag in, ze zit dan echt met dr hoofdje tegen mijn kin aan.

Ik zou niet weten hoe je dat kan verhelpen, ik ben ook maar een beginneling ;)

oja, het is idd en bykay.
Afbeelding

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 20 feb 2012 09:26

Merisja schreef:Vandaag zijn de lijdensweken weer begonnen en nu willen we daar met de meiden door middel van knutsels enzo bewust bij stilstaan. Heeft iemand ideeën voor (christelijke) knutsels en werkjes in de lijdensweken? Op internet is er veel over advent te vinden mar niet zo veel over Pasen en de lijdensweken. We lezen nu wel elke avond het boekje Op w eg naar Pasen, eenvoudig en duidelijk. Staan ook wel knutselideeen in, maar zou er graag meer willen weten.

We gaan iig wel een kruis maken met daarachter een opgaande zon. Die plakken we op de kelderdeur. In het kruis komt dan de tekst te staan waar op goede vrijdag over gepreekt wordt en in de zon de tekst van paaszondag. Daaromheen plakken we dan zeven voetstappen met daarin de tekst van de week zondag geschreven. Voetstappen naar goede vrijdag en Pasen zeg maar. Iemand nog meer ideeën?

Je zou eens kunnen kijken op http://god-en-gezin.blogspot.com/search/label/Gezin. Daar staan ook wel tips in welke boeken je hiervoor kunt aanschaffen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 feb 2012 12:45

Ik weet niet hoe goed jouw Engels is Merisja, maar ik lees deze blog en net vandaag zag ik het nieuwste stukje.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 20 feb 2012 13:00

jeepeecee schreef:Ik kan het zelf al 8)

Afbeelding

Afbeelding

liefff en wat een bos haar!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 feb 2012 13:36

Jannoek schreef:Fijn dat het jullie in elk geval niets kost laura! Maar dan nog... vervelend is het zeker!

Iets anders: heeft iemand ervaring met de maxi cosi axiss? Wij zijn ons aan het orienteren op een autostoel, en omdat ik best wel last van m'n bekken heb, lijkt ons dit ideaal, omdat de stoel naar je toe kan draaien.

Ik vond het niet nodig en overbodige luxe. Tot ik zwanger was van de tweede. Wat had ik een spijt dat ik niet zo'n draaiding had aangeschaft! Op een gegeven moment kwam ik de deur haast niet meer uit omdat ik zo'n pijn had als ik haar vastgezet had in dat stoeltje, je staat dan erg ongelukkig en zeker als ze er nog niet zelf in kunnen klimmen.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 20 feb 2012 14:07

:-({|=
Vanmorgen Joëlle's verjaardag gevierd op de peuterspeelzaal. 'k Heb het grootste gedeelte gefilmd. dus ik heb niet echt een goede foto. Maar ze genoot er van!
Laatst gewijzigd door Lidia op 11 mei 2012 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 feb 2012 14:12

oh lidia, wat een grote meid alweer! nog van harte gefeliciteerd!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 feb 2012 14:18

@dippie: je moet het middenstuk op navelhoogte houden met knopen. Als het goed is zit dan je kindje op de juiste hoogte. De perfecte hoogte is, wanneer je je kindje een kus bovenop het hoofd kan geven als je je hoofd iets buigt. Als je het lager wil moet je lager beginnen met knopen.

@jpc, lief!!

@ajl, het is m.i. heel normaal om boos te worden als ze iets kapotmaken. Het zou toch raar zijn als je dan een moeder hoort zeggen: 'nee, lieverd, dat mag je niet doen hoor, dat vind ik niet leuk.'
Grappige vind ik dat jij en ik over sommige dingen heel anders denken en heel verschillend zijn maar in de dingen hoe jij je kids opvoed kan ik me soms heel erg herkennen. :wink:

@lidia, gefeliciteerd!

Terug naar “Archief”