Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Galateia » 12 nov 2011 08:05

@saartje: wat blijft ze toch mooi, he. Echt een plaatje. Ik vind donkere kindjes echt zo vreselijk mooi, maar ja, logisch.

Ze is echt prachtig en zulke mooie foto's zijn hele mooie herinneringen. Maar wat een pijn zit er tegelijkertijd achter die foto's. Zo'n mooi jong leven, zo vroeg zomaar weg. Maar jullie hebben haar gegeven, waar elk kind recht op heeft: die onvoorwaardelijke liefde van een vader en een moeder. Ze mocht er zijn, precies zoals ze was. En zo mogen jullie haar nu herinneren... met een gat in je hart :cry:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 12 nov 2011 08:06

haha, hij is er vroeg bij :D

Hannah gaat met vrienden van ons een dagje weg, ook intocht kijken, ben benieuwd wat ze er van vind. Gisteren het sinterklaasjournaal was het opaklaas :mrgreen:
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 nov 2011 08:16

Hij stuitert op dit moment rond en vraagt steeds: 'Kunnen wij nu al Sinterklaas kijken op tv?'

Dat worden lange uurtjes tot 12 uur.... 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 nov 2011 08:43

Vader en zoon zijn nu boodschappen aan het doen: zoonlief gaat een wortel kopen voor het paard van Sinterklaas :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 nov 2011 09:27

oooh prachtig die positieve engergie rondom sinterklaas. Hier bij alles wat zwartepiet is: die komt niet bij ons he... of... ik hoef daar niet heen he. Sinterklaasjournaal wordt wel gekeken, maar dan wel tien meter van de computer :lol: Maar leuk is het niet. Naar de stad hoeven we nu echt niet te gaan met die pieten overal.

ZO.. verder is het hier een lichte ziekenboeg, gister julia niet fit, en nu marijn... ach t ventje ligt weer in bed.... nu slaapt tie veel.. voel ik me nog niet gemakkelijk. Ik hoop dat tie straks een stukje beter is. Hij speelt verder wel, het is neit zo erg. Maar.... het is zo onbekend voor mij :oops:

maar gauw de was opvouwen, hoef ik het vanavond ook niet meer te doen!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 nov 2011 20:44

Hier is zoonlief nu al 4x zijn bed uitgekomen om te vragen of de sint al was geweest voor zijn schoen :mrgreen: Ook totale zenuwen vandaag voor de Sint.

Verder hier ziekenboeg. Afgelopen nacht met zoonlief naar ha post geweest, weer eens oor- en keelontsteking. Zijn buisjes zijn eruit gegroeid, dus dat beloofd wat voor de toekomst. :? Ik ga maandag maar eens even bellen met de KNO arts voor overleg. Daarna mocht hij afgelopen nacht tussen ons in slapen, dat scheelt bij hem al de helft van het leed :wink: , maar ik sliep weinig. Nu slaap is sowieso al slecht momenteel, maar dit was ook niet bevordelijk, terwijl hij echt als een roosje tussen ons in slaap is gevallen. Dochterlief is ook niet helemaal fit, dus goed begin van de winter.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 nov 2011 20:57

Nou, hier een hele mooie Sinterklaas-dag. Wat was hij blij en zenuwachtig! In de supermarkt al de chocolade-letters. En hij vindt letters zo mooi. Dus manlief deed de boodschappen, terwijl zoonlief telkens 1 letter pakte en dan aan papa ging laten zien om te vragen of te vertellen welke letter het was.

Daarna de intocht op tv. Nou, wat heeft hij lang moeten wachten totdat de twee wijzers bovenaan stonden. Maar toen was het eindelijk 12 uur. Hij zat uit volle borst mee te zingen, hoor. En daarna hier in de buurt nog een intocht. Daar heeft hij de Sint een hand gegeven, gedanst op de muziek en hij kreeg een chocoladeletter S ("mama, dat is MIJN letter!) en een speculaaspop van de pieten. Daar kwamen we ook zijn halve kleuterklas tegen, dus dat was meteen groot feest.

En thuis voor het slapen gaan de schoen gezet. Papa bracht hem naar bed en ineens riep hij, dat mama even moest komen. 'Mama, kom jij ook slapen? Zwarte Piet is er al bijna. Hij gaat een cadeautje in mijn schoen gooien!' Maar helaas, mama gaat nog niet slapen... we zullen morgenochtend zien of Zwarte Piet raak gegooid heeft door de open haard 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 nov 2011 21:48

Wat een prachtig meisje, Saartje! En idd, Galateia, donkere kindjes vind ik ook altijd prachtig.
Wat sneu voor je knul, ajl, en zeker nu je zelf ook nog eens flink zwanger bent. Hopelijk zijn ze allebei snel weer helemaal opgeknapt!

Heerlijk dat Sinterklaas gedoe. vandaag heeft Jurian voor het eerst zijn schoen gezet. Ik was niet thuis, dus hij heeft het met papa gedaan. van de week heb ik al uitgelegd waarom hij zijn schoen mag zetten. Ik zei dus: als jij je schoentje bij de kachel zet, dan zit er de volgende ochtend iets lekkers of een mooi cadeautje in. Toen zei hij:' Dan wil ik graag iets lekkerser in.' Haha, dus toch maar iets lekkers gekocht en in zijn schoen gestopt. Ben benieuwd of hij het morgenochtend nog weet.
Nu heb ik alleen een discussie met manlief, hoe vaak hij zijn schoen mag zetten. Hij vindt gewoon alleen vanavond, en daarna niet meer, ik ben gewend elke zaterdag, tot de Sint weer weg is. Met Sinterklaasavond krijgt hij ook al wat cadeautjes, dus echt nodig is het niet, maar zo leuk... :D Hij wilde vanmiddag al mee lootjes trekken met mijn familie. Hij had geen idee wat het inhield, maar vond het wel leuk klinken denk ik. Ik heb maar uitgelegd dat hij gewoon cadeautjes krijgt, zonder lootjes te trekken, en dat vond hij ook goed :D

bij Frederiek zit het nog steeds niet helemaal goed denk ik, met haar maag. Vanmiddag moesten we anderhalf uur rijden naar huis, vanaf een verjaardag, en na 10 minuten ging ze spugen, ongelooflijk, met hele golven bleef het komen. Hele fles eruit, denk ik. En stinken dat het dan doet in de auto, bah. Zij vond het nog niet zo erg volgens mij, want ze ging daarna weer heerlijk verder met kletsen. Maar echt normaal is het toch niet vermoed ik. Of toch te grote flessen, dus heb ik vanavond maar weer een kleinere gegeven. Maarja, als ze op die grote flessen al niet geweldig groeide, zal dat nu helemaal gebeuren. Gelukkig is ze bijna 5 maanden, ik denk dat ik me er dan wel overheen kan zetten en groenten en fruit durf te gaan geven ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 nov 2011 23:47

Wat vervelend Missf, klinkt niet helemaal normaal idd. Heeft ze verder nergens last van? Anders zou je haast zeggen dat ze die voeding niet goed verdraagt en een andere soort moet, hypoallergeen ofzo?
Ik ben vanmorgen dr medicijnen vergeten te geven :oops: maar merk er niks van! Ga denk gelijk proberen af te bouwen dmv half zakje ipv een hele. Benieuwd hoe dat gaat.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 nov 2011 10:35

Zit spugen in de lucht? Nina geeft de laatste 3 dagen erg veel voeding terug snap niet echt waardoor... Sinds gisteren doe ik elke voeding indikken met rijstebloem en nu gaat het een stuk beter gelukkig ook heb ik haar bedje flink scheef gezet.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 nov 2011 14:58

Oei dan zit het vast in de lucht. Vandaag is Frederiek weer in orde volgens mij. Ze had 2 uur geslapen, en toen ik haar op haar speelkleed op de grond legde, draaide ze op haar buik, duim in haar mond, en viel zo weer in slaap :roll: Ik laat haar maar even liggen, tot ze wakker wordt, en met Jurian ernaast die op de bank in slaap is gevallen, is het wel heel schattig :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 nov 2011 15:06

@MissF Schattig! Nina slaapt echt nooit in de huiskamer die wil alleen maar in haar bed of in de wagen slapen... Vind het altijd zo schattig als een kindje in de box/kleed in slaap valt.
Slaapt Frederiek veel op haar buikje?

Nina is er ook een hoor ik zit elke keer verse groentehapjes te maken maar ze moet er niet veel van hebben (ze vind het wel leuk om een hele gekookte wortel te ''eten'') Dacht zal eens kijken wat ze van potjes groente vind die vanaf 6 maanden dan en ze vind het echt heerlijk :lol: Dan maar verse groente in stukken in haar handje geven en potjes groente erbij. Sinds vandaag overgestapt naar voeding nummer 2 ze is nog net geen 6 maanden maar nummer 1 was op en die paar dagen zal toch ook niet uitmaken.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 nov 2011 20:21

Manoël aan de wandel :mrgreen:

Afbeelding

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 13 nov 2011 20:32

Leuke foto TJ

Grappig die eetwensen van kinderen. Hier heeft J. het liefste verse groenten, potjes is hij kieskeurig in, sommigen wel en sommige niet. Vandaag eentje die hij niet luste. Dan gaat het mondje als hij geen honger meer heeft stijf dicht en schudt hij nee. (en als je met iets anders aan komt zetten ter afwisseling gaat het mondje wijd open...hij kijkt eerst wat er op het lepeltje zit....), dat wordt nog wat :). Van de week maar weer een vooraadje koken en invriezen....

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 nov 2011 20:51

leuke foto tj!

Met H. nooit geen problemen gehad, met verse hapje, potjes of hele stukken. Alles ging er in, best makkelijk ;)

Ik dacht zal ook eens op wehkamp kijken voor luiers. Buiten dat ze eigenlijk niet de goede maat hebben is alles uitverkocht. Schiet lekker op :(
Afbeelding

Terug naar “Archief”