Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 26 okt 2011 13:23

AJL, dat schema gaat mij ook te ver, ik leg ook niet bij elk jammergeluidje aan. Dat vond ik juist onprettig met de overproductie. Maar ja, er zijn zeker moeders die dat wel doen.

Schipje, haha, je komt echt niet over ambitieus over hoor, maar je bent gewoon lekker bv-enthousiast en je vind goede info duidelijk belangrijk :)

Evelien, fijn dat t beter gaat.

VPK, ik weet niet meer hoe oud R nu is, maar krampjes is niet zo raar, dacht ik. Hier wel langer gehad, kwam denk ik door de overproductie.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 okt 2011 14:36

Vpk, hier ook hoor. Het verschilt enorm. Soms heeft S. wel 2/3 poepluiers en soms ook maar 1 per dag. En als hij aan het poepen is gebruikt hij echt z'n hele lichaam en dan hoor je het eruit gaan. :lol: En een gekreun en gesteun. Krampjes heeft hij af en toe maar niet heel heftig.

Over dat jammergeluidje, ik merk nu dat S. het ook gewoon in z'n slaap doet. En ik dacht dat hij dan echt wakker was. *beetje dom van me*. En nu komt hij gelukkig weer om de 3 uur en 's nachts 1 keer (om 3 uur).

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 26 okt 2011 15:23

Evelien, heel herkenbaar ook hoor, ze huilen/jammeren gewoon wel eens in hun slaap, dat verschil hoor je heus niet :)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 okt 2011 22:02

vpk schreef:schipje, ik heb het ook al eens gedacht.. :wink:

Leuk om te horen is dat! Het lijkt me namelijk ook heel erg leuk, maar heb de moed nog niet gehad... (en tijd)

Hier heeft de jongste ongeveer 1 keer per week een poepluier en merk dat ze een paar dagen daarvoor al af en toe aan het persen is en ze laat -maar dat is al vanaf het begin- enorm veel windjes! Tja, ook al poepen ze niet, het gas moet toch ergens heen denk ik dan... Zolang ze er geen last van hebben is het prima. Denk je dat de krampjes echt verband hebben met haar poeperij? Het is hier nu ook al 8 dagen geleden, vind het wel heel makkelijk ;)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 okt 2011 01:26

Hoeveel dagen ze nou niet hoeven te poepen, is mij nou erg onduidelijk.
Hier heeft ze wel eens een maand niet gepoept. En eens.in de twee weken is normaal.
Consultatiebureau vond dat niet erg, maar op de SEH zeiden ze echt max drie.dagen,
En heb ik laxeermidel meegekregen en een afspraak bij de kinderarts.

:/

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 okt 2011 07:14

:shock: Een maand! Dat heb ik nog nooit gehoord! Ik heb altijd begrepen dat het normaal is dat een kind 7x per dag of 1x per 7 dagen een poepluier heeft ... 'k Ben benieuwd wat een kinderarts ervan zegt, AG!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2011 08:09

Een maand niet poepen heb ik ook nog nooit gehoord :shock: Had ze er ook last van AG of helemaal niet? Zoonlief poepte meerdere keren per dag en dochterlief ongeveer 1x in de 4/5 dagen. Zij begon meer te poepen op de rijstebloem.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 okt 2011 08:23

Dat van een maand heb ik ook gehoord blijkbaar is de voeding dan zo goed op het kindje afgestemd dat ze weinig poepen (of dat waar is geen idee) Nina heeft 1 keer 12 dagen niet gepoept maar ze had er geen last van.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 okt 2011 12:03

bij de oudste zei de huisarts toen dat het minimaal eens in de 2 weken moet zijn. dat was hier dus een keer niet en heb toen lactulose gekregen..

in het begin merkte ik helemaal niet dat ze er last van had, maar de afgelopen week wel. gisteren bijvoorbeeld was ze steeds heel onrustig. op de arm vond ze het prima en viel ze lekker in slaap, maar zodra ik haar weglegde was het huilen.. ik voelde ook steeds een heel gerommel in dat buikje en dan laat ze geregeld een flinke wind. gisteravond poepte ze ineens een enorme luier vol en daarna merkte je dat ze weer wat rustiger werd.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 okt 2011 12:09

parkiet schreef:VPK, ik weet niet meer hoe oud R nu is, maar krampjes is niet zo raar, dacht ik. Hier wel langer gehad, kwam denk ik door de overproductie.

ze is 6 weken nu.
waar merk jij die overproductie aan? ik heb er denk ik ook wat last van. ik lek best behoorlijk, en tijdens het drinken loopt er melk uit haar mondje. als ze tijdens het drinken loslaat of als ik begin te kolven dan spuit het er gewoon uit.. maar spugen doet ze dan weer niet veel.
het drinken gaat ook best onrustig, geregeld verslikken en loslaten, je merkt gewoon dat ze af en toe moet 'vechten tegen de stroom' zeg maar.. zou ze daardoor ook krampjes krijgen, doordat ze veel lucht mee hapt als het ware?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2011 12:19

Ik had daar bij de oudste ook last van vpk. Wat ik vaak deed was even aanzuigen zodat de toeschietreflex kon gaan werken, dan zoonlief 'afkoppelen' en dan laten spuiten ( klinkt erg onsmakelijk) en dat opvangen in een hydrofiele luier. Zodra de ergste druk eraf was, ging het wel weer. Zoonlief had trouwens ook enorme krampen, heb er toen niet aan gedacht dat het misschien daardoor wel zou kunnen komen.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 27 okt 2011 14:32

VPK, een heel rijtje: stuwing, lekkage, harde tsr (ik liet t weglopen, net als AJL), krampjes (bij de baby he :wink: ), huilen, spuitluiers (meerdere per dag), spugen. Ik had hier laatst een link neergezet van bv.com, daar kun je de mogelijke signalen lezen (ze hoeven er dus niet allemaal te zijn). http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/hyperlactatie.html

Edit: ze groeide ook hard, maar dat hoeft niet bij overproductie. Normaal groeien of juist weinig groeien kan ook...

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 27 okt 2011 16:27

Hier inderdaad weer een (positief!) berichtje van mij. Mijn dip kwam voort uit onzekerheid, oververmoeidheid en heel veel rondvliegende hormonen. Ik trok op tijd aan de bel en kon daarna weer een keer flink bijslapen. Een dag later voelde ik de dip letterlijk wegzakken.
Daarna heb ik nog een aantal keer mezelf in de weg gezeten. Ik was bijvoorbeeld gespannen over de volgende dag en dat slaat vrij snel over op mijn lichaam. Dan dronk mijn baby maar heel kort en volgens mij kwam er ook niets uit. Anderhalf uur later had hij natuurlijk weer honger. Ik wist waar het aan lag, maar schakel jezelf, je gedachten maar eens uit! Uiteindelijk toch doorbijten en ik heb wat middeltjes gehaald die ik in geval van nood kan gebruiken om rustig te worden. Ook zeg ik telkens als het wat zwaarder is 'nog een week en als het dan niet beter is dan flesvoeding'. Ik denk dat het feit dat er iets achter de hand is al erg scheelt, wat ik heb rust gevonden en de borstvoeding loopt als een tierelier! Ook het kolven loopt, niet heel super, maar het gaat tenminste weer.
Inmiddels slaapt junior 's nachts al een paar keer 4 uur door. Daardoor krijg ik meer energie. Dit keer dus een positieve spiraal! Al met al had ik nooit goed ingeschat wat BV voor impact heeft... maar ik ben blij dat we nu hier zijn en ik hoop echt dat we dit mogen vasthouden. Bedankt voor jullie meeleven en jullie gebeden, was erg fijn om te weten dat ik er niet alleen in stond.

PS. Ik wacht op de fase van 1x in de week een poepluier. Hier is het nog zo'n 4 keer per dag feest :-& :wink:

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 27 okt 2011 18:04

Koeitje schreef:
PS. Ik wacht op de fase van 1x in de week een poepluier. Hier is het nog zo'n 4 keer per dag feest :-& :wink:

Nou, ik heb hier een dametje gehad die hem na 10 dagen weer vol deed... dat wil je ook niet meemaken... Alles was geel, tot mama aan toe. brrr... nu moest ik zelfs bij m'n eigen kind m'n best doen om niet te gaan kokhalzen.
Ik had de wijkverpleegkundige gebeld en die zei dat de laatste poepluier maximaal 2 weken mag duren.
@ Koeitje: Fijn, dat het weer beter gaat. Die hormonen en moeheid kunnen er wat van (hier ook)
@ Parkiet: bedankt voor je link... daar heb ik dus last van! Ik ben nu aan het voeden zoals daar op de foto staat en ze heeft al veel minder gespuugd. Ook voel ik nu tijdens het voeden niet meer haar buik rommelen. Dus wie weet, is dat genoeg.
@ Evelien: Dapper dat je stopt. Het lijkt me ook beter voor jullie allebei. Al zul je jezelf er waarschijnlijk niet gelukkig bij voelen. Je hebt je best gedaan toch?

Sterkte, voor de mensen die het moeilijk hebben met bv. Ik geniet er momenteel gelukkig weer van, al vreet het wel veel energie.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 okt 2011 18:57

Fijn dat het weer beter gaat koeitje!
een maand niet poepen lijkt me ook weinig, maar het komt wel vaker voor hoor, met bv kinderen.

Ik heb vanavond weer een flesje gegeven, hij eet zoveel dat ik het niet bij gegeten krijg.... hopelijk gaat het straks weer wat beter en anders wordt het gewoon 1 fles en de rest bv zolang de bv dan nog loopt.... eigenlijk en ik er erg op tegen, maar in sommige gevallen houdt het op hé :wink:

Terug naar “Archief”