Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor saartje » 16 apr 2011 09:38

AG!!! Gefeliciteerd joh!!! Wat een mega mooie foto zeg! Echt een schatje... Dat zo iets kleins 9 maanden in je buik zit en groeit hé... Ik hoop dat je er lekker van kunt genieten!!
Psalm 25:2 (ber.)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 apr 2011 09:42

O, wat een schatje AG! En wat een prachtige foto ook. Geniet ervan :)

Ik kan me er ook nog steeds niks bij voorstellen eigenlijk... Terwijl regelmatig voetjes dwarszitten en een kontje heel wat afdraait.. ;-) Ben zo benieuwd hoe lang het nog gaat duren...

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 16 apr 2011 09:48

:oops: :oops: even een vraagje aan de zwangeren, of zij die zwanger geweest zijn... Is er iets om mee te vergelijken hoe een kindje in je buik voelt? Ik ben altijd zo benieuwd hoe dat voelt... Het lijkt me echt bijzonder! Maar vast geen darmkramp...;-)
Psalm 25:2 (ber.)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 apr 2011 09:59

In het begin vond ik het vaak lijken op rommelende darmen. Niet echt krampen, maar alsof je honger hebt ofzo. Zoals het nu is, is het nergens mee te vergelijken. Nu zit er een flink kind in, dat lekker heen en weer schuift, zijn armen en benen uitstrekt, zijn kontje of hoofdje naar buiten wil duwen. Zoiets :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 16 apr 2011 10:45

Saartje, mijn eerste schopte aan het eind van de zwangerschap nogal eens in mijn darmen, dus dat leverde toch echt darmkramp op ](*,) .
Als je je hand tegen je wang legt en dan met je tong tegen de binnenkant van je wang tikt/duwt, dat doet er wel wat aan denken (in het begin dan). In het begin voelt het ook wel als wat plopjes in je darmen.

Tja, nu is het gewoon een hoop geduw en gepor en af en toe echt pijnlijk (zeker die uitpuilende voeten vind ik nogal onaangenaam). En waar dat mee te vergelijken is, tja, wat mijn dochter aan de buitenkant doet, doet deze kleine aan de binnenkant, denk dat dat de meest logische vergelijking is...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel 11

Berichtdoor *Annette* » 16 apr 2011 13:45

AG, man en Ilona; nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje Femke!
Wat 'n mooie foto :D! God's zegen toegewenst in de opvoeding van jullie wondertje! Geniet ervan, fijne kraamtijd!
Wat de toekomst brengen moge........

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 16 apr 2011 18:26

*Annet* schreef:In zo'n 2 weken tijd zit dit topic op 25 pagina's. Over 6 wordt deel 12 geopend?

Blijkbaar veel zwangeren :lol:
Als ik het goed zie op blz 1, nog een lijstje van 12 dames
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 16 apr 2011 18:47

Er zijn idd een boel zwangeren! En het zijn gezellige posters dus dan gaat het hard ;)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 apr 2011 19:28

AG wat een mooi meisje!! Schitterend! Ik krijg er helemaal zin in als ik zo'n foto zie!

Ik ben het ermee eens dat je op het moment supreme totaal de pijn vergeten bent maar daarna heb ik het toch echt maanden moeten verwerken en er af en toe nog een traan om gelaten. Ik ben maandenlang onder de indruk geweest van mijn eigen lichaam. Tijdens de kraamtijd zeiden mensen weleens: 'over een week ben je het allemaal weer vergeten' daar ben ik het dus echt niet mee eens.

Saartje: Het is inderdaad heel leuk en vertederend om zo'n kleintje te voelen en zeker nu voel ik weleens een voet of knie of kont naar buiten duwen :wink: . Dat is heel leuk maar ook weleens pijnlijk. Soms voel ik het kindje ook draaien (ik denk dat dat het is) en dan krijg ik echt zo'n vervelend zweverig gevoel in m'n maag/buik, hetzelfde als je hard over een hobbel rijd in de auto maar dan wat langer.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 apr 2011 21:10

Schipje schreef:. Tijdens de kraamtijd zeiden mensen weleens: 'over een week ben je het allemaal weer vergeten' daar ben ik het dus echt niet mee eens.

.

sowieso kunnen andere mensen dat niet voor je denken en zeggen. ZO krijg ik vaak te horen, ach, als hij straks rustiger is dan ben je alles vergeten. Nou je mag van mij weten, als ik op kraamvisite ben en het babytje begint enorm te krijsen dat het zweet mij aan alle kanten uitbreekt en ik met moeite op de stoel kan blijven zitten.
Zelfs heb je in ogenv an een andere een makkelijke bevalling, binnen drie uur, geen hechtingen, maar toch ben ik dat ook nog steeds niet vergeten!! Julia wel,maar achteraf blijkt dat ik soort van suf was van de medicatie tegen de bloeddruk en ik mis ook een stukje bewustheid van die periode.

Maar AG, prachtig mooi meisje!

En alle vele zwangeren!! zet em op!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 apr 2011 22:25

Tsja buitenstaanders weten het toch altijd veeeel beter..... :-k [-(

Zo ik heb vandaag m'n verjaardag overleefd, gelukkig kon ik vanmiddag even een uurtje liggen. Anders had ik het niet gered.
Gelukkig ging het niet alleen maar om m'n zwangerschap (daar zat ik toch wel n klein beetje over in). Maar het was reuze gezellig. Hebben heerlijk buiten gezeten vanmiddag. Dat is toch wel lekker met kinderen, die heerlijk kunnen spelen enzo.

Mij overkwam vandaag ook weer iets: Ik had m'n positiebroek (linnenbroek) aan met een leuk tuniekje erop. Op een gegeven moment zat het niet lekker meer, dus ik kijk even. Bleek het elastic losgeschoten te zijn (kapot) die je aan kunt trekken. :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2011 09:10

Een beetje een dubbele vraag, hij kan nl ook bij refowebkids.
Maar hebben jullie op de babykamer een stoel staan? Op Jurians oude kamer hadden we een schommelstoel, die was erg handig met het geven van de fles 's nachts. Maarja, als de bv lukt, dan zal dat waarschijnlijk op onze kamer zijn, niet op de babykamer.
Daarnaast staat de schommelstoel nu op Jurians kamer, en zit ik er altijd in als ik hem voorlees 's avonds.
Nu kan de schommelstoel wel naar de babykamer, maar dan zou ik een andere stoel 'moeten' kopen voor Jurians kamer. Of vast een bureautje en een stoel voor de toekomst, al vraag ik me af of dat wel gaat passen in zijn kamer, naast zijn commode en kasten. Wat doen jullie op de babykamer?

Ik heb trouwens gisteravond het broekje voor de baby in elkaar genaaid. Zo lief geworden, en klein, pff, ongelooflijk. Ik heb maar even een broekje maat 56 erbij gepakt die ik al had, want dit moest eigenlijk maat 50 worden, maar ze zijn even groot geworden, dus maat 50 is gewoon nog kleiner :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 apr 2011 14:40

paprikameisje2 schreef:ZO krijg ik vaak te horen, ach, als hij straks rustiger is dan ben je alles vergeten.

alsof het allemaal niet zo heel veel voorsteld wat je allemaal doormaakt nu..... ](*,)

MissF: wij hadden geen stoel op de babykamer, daar is niet veel ruimte voor maar ik heb hem altijd gemist. Daarom staat er nu wel een stoel op onze slaapkamer. Want niet alleen met fles maar ook met bv is het erg handig. Als ik 's ochtends even moest voeden moest ik perse op bed liggen of naar beneden lopen. Zitten op bed duurt te lang (heel de steun omhoog voor een paar min.) en zonder steun kreeg ik pijn in m'n rug. Een stoel vind ik echt een aanrader, juist voor die korte momentjes om even goed te kunnen zitten.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 apr 2011 17:25

van harte gefeliciteerd AG, veel sterkte de komende tijd!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 apr 2011 17:29

o ja en alle zwangeren gefeliciteerd!
¯`v´¯)