Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor LauraC » 16 aug 2010 21:00

He bah Sterretje. Hier is het ook best 'normaal' als je kind naar het KDV gaat helaas. Denk je dat Anna Sofie het daar heeft opgepikt?

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 aug 2010 21:03

Ze gaat niet naar het KDV.
Ik heb geen idee waar ze het opgepikt heeft. Het is besmettelijk voor het zichtbaar is.
En ze heeft juist heel weinig kinderen gezien in de vakantie... Dus begrijpen doe ik het niet..

En ja, ze heeft koorts
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 aug 2010 21:08

Wat sneu voor Anna Sofie

Jurian heeft het zeer waarshcijnlijk ook gehad, net voor onze vakantie zat zijn mond vol blaren, en heeft hij een paar dagen helemaal niks gegeten. Achteraf hoorde ik pas van deze ziekte. Ik ben verder niet naar een dokter geweest, het ging vanzelf weer over. En toen at hij voor 10 ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 aug 2010 21:28

Sterretje schreef:Anna Sofie is best ziek.
Ze heeft Hand, foot, and mouth disease (HFMD).
Sinds zaterdag wil ze niet meer eten (zondag alleen fles pap en vanmorgen halve fles en sinds vanmiddag niet meer drinken. Morgen weer naar de dokter.)

De dokter zal er denk ik weinig aan doen, en ook geen medicijnen voorschrijven.
Heb je geen ORS in huis? Beterschap voor je meissie.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 16 aug 2010 21:30

De huisarts doet er idd niks aan. Ben er pas geweest met alle twee de meiden; zij hadden het ook.

Het is het met de schoolgaande kinderen? Vandaag weer begonnen? Hier heb ik er eentje die niet kan wachten tot het morgen is, dan mag ze wéér naar groep 3 :D Heerlijk, hoe zo'n kind kan genieten van alle nieuwe dingen!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 aug 2010 22:02

Hier nog een weekje vrij. Hier mag nummer 3 beginnen in groep 3. Volgens hemzelf kan hij best al wat lezen dus mag de juf het eerste wel overslaan :) En de volgende begint alweer in groep 1 (mag eerst nog wennen omdat hij van eind sept is)
sterretje beterschap met je dochter, vervelende ziekte die ze heeft maar is niet echt gevaarlijk dacht ik.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 aug 2010 06:35

Galateia schreef:O nee, kindlief gaat vanaf volgende week 2x 3 uur naar de peuterspeelzaal. Dan komt hij ook met allemaal van die enge dingen thuis :|

Ben ik nou gewoon zo paranoia, of hebben meer mensen die innerlijke drang hun kind het liefste tegen alles te willen beschermen 8)

(Ik ben natuurlijk wel zo realistisch, dat mijn kind opgroeit, ziek wordt, etc. Het gaat hier even om het gevoel...)

Nee hoor, de eerste keren dat ik Hugo en Cato naar het kdv bracht, zat ik met buikpijn op mn werk :wink: . Hugo had ook nog eens moeite om te wennen en dat was duidelijk merkbaar. In die periode had ik het liefst ontslag genomen.

Cato heeft de hele nacht gehuild en vanmorgen spuugde ze haar hele bed onder...buikgriep dus. Hugo was gisteren ook al aan de diarree, dus een fijne ziekenboeg bij ons thuis.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 17 aug 2010 07:00

ajl schreef:
Galateia schreef:Cato heeft de hele nacht gehuild en vanmorgen spuugde ze haar hele bed onder...buikgriep dus. Hugo was gisteren ook al aan de diarree, dus een fijne ziekenboeg bij ons thuis.

Hier ook een ziekenboeg, zoonlief na vakantie weer naar het KDV en meteen is hier het hele huis verkouden en misselijk.......

@Galateia: hoop dat je een goede weerstand hebt opgebouwd......

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 aug 2010 07:09

Ja, dat hopen wij ook 8)

Zometeen gaan we kijken en hebben we een intake-gesprek. Mijn vermoeden is, dat kindlief boos wordt als we weg gaan. We hebben hem uitgebreid verteld over de 'peuterschool' en toen hij gisteren kinderen naar school zag lopen en fietsen, riep hij al meteen "school! school!" en kwam met een boekje aanrennen. En nu gaan we alleen maar even kijken. Manlief heeft kindlief gisteren leren zeggen "Juffrouw, WC!" En het eerste wat hij vanmorgen zei toen hij naast me wakker werd met zijn armpjes om mijn nek was: "school!"

Hij wil al naar 'school' sinds hij er achter kwam, dat kinderen daar heen gaan en dat mama ook een soort van 'juffrouw' is (hij is weleens op mijn werk komen kijken met papa). Dus we houden hem enthousiast en noemen het maar gewoon 'peuterspeelschool'.

Ik kan hem wel opvreten, zo lief is 'ie! :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 aug 2010 08:39

Heerlijk Galateia dat ie zo'n zin heeft!
En de eerste keer dat Jurian naar het kdv ging voelde ik me vooral schuldig. Dat ik zo;'n mini jongetje wegbracht. Maar afgelopen week was ik dolblij dat hij er weer heen kon. Hij vindt het zo leuk, al die andere kinderen. Ik durf hier echt wel te zeggen dat het vooral erg goed voor hem is, lekker onder de kinderen zijn.
En ziektes, tja, die lopen ze nou eenmaal op. Jurian is 2 dagen naar het kdv geweest en sinds zondag meteen weer snotverkouden. Ach, hij vindt het wel lollig, hij heeft nu geleerd zijn neus te snuiten en holt na elke nies naar het toilet voor wcpapier en dan maar snuiten. Helaas houdt hij de doekjes nog niet helemaal goed tegen zijn neus, dus de helft komt er niet in, maar oke ;) Mijn man wil hem leren zijn neus op te halen, maar dat vind ik zo'n vies geluid, dus ik hou het lekker bij snuiten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 aug 2010 08:40

Het is inderdaad niet ernstig of zo. Alleen lastig.
Ze heeft van de huisarts vloeistof gekregen die ik een paar keer per dag op haar tong kan smeren, dan kan ze direct daarna wat proberen te drinken of eten.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 aug 2010 12:44

Vervelend Sterretje, sterkte ermee.
Jij ook ajl, met bedden verschonen misschien wel heel de dag door :(

Lenthe is sinds ze 1 is niet meer ziek geweest. Daarvoor ook zo vaak ziek, ik zie wel een beetje op tegen het najaar/winter, ben benieuwd hoe het met haar longejtes zal gaan. Ze loopt nu trouwens hele einden in huis sinds gisteren! En ook kan ze 'diht' (dicht) zeggen als ze het kastje van mij dicht moet doen en tja... ze heeft sinds gister ook het woordje 'ne' (nee) ontdekt, zo leuk. Echt een tantetje is ze nu. Lenthe, wil je nog een hapje? 'ne' met haar handjes afwijzend naar voren, haar oogjes dicht en dan schudden met haar hoofd. :lol:

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 17 aug 2010 20:35

Galateia schreef:O nee, kindlief gaat vanaf volgende week 2x 3 uur naar de peuterspeelzaal. Dan komt hij ook met allemaal van die enge dingen thuis :|

Ben ik nou gewoon zo paranoia, of hebben meer mensen die innerlijke drang hun kind het liefste tegen alles te willen beschermen 8)

(Ik ben natuurlijk wel zo realistisch, dat mijn kind opgroeit, ziek wordt, etc. Het gaat hier even om het gevoel...)

Is niet paranoia hoor, is heel natuurlijk volgens mij. Ik wilde wel alles meemaken, vond het daarom ook verschrikkelijk toen mijn oudste naar school ging, dan miste ik een hele dag van zijn leven!
Maar het went :)
Neeltje Jans

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 aug 2010 10:56

ff vakantieupdate

weer verwijderd..nu wel gezien door iedereen :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein