Vanavond naar Mars en Venus van Huub Stapel, 'ns kijken of we daar nog wat wijzer van worden...
Moderator: Moderafo's
LeChat schreef:Dat van die onduidelijke vrouwensignalen zou mijn man ook wel herkennen. Dan vraag ik 'm "Kun je [dit of dat] doen", zegt 'ie "Ja, natuurlijk kán ik dat"
Volgens hem moet ik dat dan anders formuleren, zodat duidelijk is dat hij dat dan nu 'moet' doen, terwijl hij me heel goed begrijpt
![]()
Vanavond naar Mars en Venus van Huub Stapel, 'ns kijken of we daar nog wat wijzer van worden...
Mortlach schreef:LeChat schreef:Dat van die onduidelijke vrouwensignalen zou mijn man ook wel herkennen. Dan vraag ik 'm "Kun je [dit of dat] doen", zegt 'ie "Ja, natuurlijk kán ik dat"
Volgens hem moet ik dat dan anders formuleren, zodat duidelijk is dat hij dat dan nu 'moet' doen, terwijl hij me heel goed begrijpt
![]()
Het is niet zo dat ie het "moet" doen, het is belangrijk dat hij weet dat hij jou blij/gelukkig maakt als ie het doet. ALs het goed is wil hij het dan ook doen.
LeChat schreef:Ik zette dat 'moet' ook bewust tussen aanhalingstekens. Maar met 'willen' ben ik ook voorzichtig geworden. Daar had ik met m'n pa namelijk woordspelletjes over... 'Wil je [dat] doen?' 'Nee, dat wíl ik niet' (geen zin) 'Dan doe je 't maar zonder te willen'.
Ach ja, het is geen serieuze problematiek, woordspelletjes en 'n beetje kibbelen vinden we (ik van huis uit) gewoon leuk en doorgaans doen we de benodigde werkzaamheden in goede harmonie
Mortlach schreef:Je moet ook geven en nemen, dus ja, ik doe mijn best "vrouws" te verstaan, maar dan hoop ik wel dat mijn vriendin een beetje haar best doen "mans" te praten.
manus57 schreef:Ik ben getrouwd en zo vrij als een vogeltje, kan dat dan? Ja hoor!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten