Vrijgezellen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Vrijgezellen

Berichtdoor LeChat » 26 feb 2010 10:46

Dat van die onduidelijke vrouwensignalen zou mijn man ook wel herkennen :). Dan vraag ik 'm "Kun je [dit of dat] doen", zegt 'ie "Ja, natuurlijk kán ik dat" :roll: Volgens hem moet ik dat dan anders formuleren, zodat duidelijk is dat hij dat dan nu 'moet' doen, terwijl hij me heel goed begrijpt 8)

Vanavond naar Mars en Venus van Huub Stapel, 'ns kijken of we daar nog wat wijzer van worden...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 feb 2010 11:34

LeChat schreef:Dat van die onduidelijke vrouwensignalen zou mijn man ook wel herkennen :). Dan vraag ik 'm "Kun je [dit of dat] doen", zegt 'ie "Ja, natuurlijk kán ik dat" :roll: Volgens hem moet ik dat dan anders formuleren, zodat duidelijk is dat hij dat dan nu 'moet' doen, terwijl hij me heel goed begrijpt 8)

Vanavond naar Mars en Venus van Huub Stapel, 'ns kijken of we daar nog wat wijzer van worden...

Het is niet zo dat ie het "moet" doen, het is belangrijk dat hij weet dat hij jou blij/gelukkig maakt als ie het doet. ALs het goed is wil hij het dan ook doen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 feb 2010 11:54

Mortlach schreef:
LeChat schreef:Dat van die onduidelijke vrouwensignalen zou mijn man ook wel herkennen :). Dan vraag ik 'm "Kun je [dit of dat] doen", zegt 'ie "Ja, natuurlijk kán ik dat" :roll: Volgens hem moet ik dat dan anders formuleren, zodat duidelijk is dat hij dat dan nu 'moet' doen, terwijl hij me heel goed begrijpt 8)

Het is niet zo dat ie het "moet" doen, het is belangrijk dat hij weet dat hij jou blij/gelukkig maakt als ie het doet. ALs het goed is wil hij het dan ook doen.

Ik zette dat 'moet' ook bewust tussen aanhalingstekens. Maar met 'willen' ben ik ook voorzichtig geworden 8). Daar had ik met m'n pa namelijk woordspelletjes over... 'Wil je [dat] doen?' 'Nee, dat wíl ik niet' (geen zin) 'Dan doe je 't maar zonder te willen'.
Ach ja, het is geen serieuze problematiek, woordspelletjes en 'n beetje kibbelen vinden we (ik van huis uit) gewoon leuk en doorgaans doen we de benodigde werkzaamheden in goede harmonie :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 feb 2010 12:12

LeChat schreef:Ik zette dat 'moet' ook bewust tussen aanhalingstekens. Maar met 'willen' ben ik ook voorzichtig geworden 8). Daar had ik met m'n pa namelijk woordspelletjes over... 'Wil je [dat] doen?' 'Nee, dat wíl ik niet' (geen zin) 'Dan doe je 't maar zonder te willen'.
Ach ja, het is geen serieuze problematiek, woordspelletjes en 'n beetje kibbelen vinden we (ik van huis uit) gewoon leuk en doorgaans doen we de benodigde werkzaamheden in goede harmonie :)

Zelf ben ik ook allergisch voor vragen die geen vragen zijn. Wat is er mis met "Je zou me blij maken als je vandaag de afwas deed"? Maar nee, dat wordt verwoordt als "Zou je misschien een keer de afwas willen doen?" met alle gevolgen van dien.

Het is inderdaad geen serieuze problematiek, en ik ben ook zeker geen dwarsligger hierin. Je moet ook geven en nemen, dus ja, ik doe mijn best "vrouws" te verstaan, maar dan hoop ik wel dat mijn vriendin een beetje haar best doen "mans" te praten.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 feb 2010 13:25

We zullen dit maar als tips voor de vrijgezellen beschouwen 8).

Wat ook werkt is de bekende 'als-dan'-formulering uit de onderhandelingstechnieken toe te passen: als jij nu de afwas doet, dan strijk ik ondertussen.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 26 feb 2010 15:14

Mortlach schreef:Je moet ook geven en nemen, dus ja, ik doe mijn best "vrouws" te verstaan, maar dan hoop ik wel dat mijn vriendin een beetje haar best doen "mans" te praten.

=D> Mooi gezegd, Mortlach, dat gaat je vast wel weer goed van pas komen. ;)

Ik vind het altijd grappig hoe mannengesprekken vaak binnen de kortste keren over auto's/scooters/carrières/politiek/e.d. gaan, terwijl vrouwengesprekken al gauw over mensen/relaties/e.d. gaan. (in onze familie althans) Vaak stem je je verwachtingen van een gesprek daar onbewust al op af. (Lees ik de krant samen met mijn broertje, dan bespreken we andere artikelen dan wanneer ik diezelfde krant samen met mijn zusje zou lezen.) Maar... gaat het dan om een eventuele toekomstige vriend, dan zijn mijn verwachtingen opeens een stuk hoger. Das dan misschien ook niet helemaal reëel/eerlijk. :-k ;)
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 28 feb 2010 19:24

Wat doen al die niet-vrijgezellen eigenlijk in mijn... ehm.. onze topic [-X

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 28 feb 2010 21:53

ach ja... misschien zijn bepaalde tips n.a.v. situaties die kunnen ontstaan wat betreft verschillen tussen mannen en vrouwen best handig van te voren te weten;) Wat dat betreft ben je als vrijgezel nog een beetje aan het ontdekken wat het fenomeen 'man' is (voor de mannen 'vrouw'). En om nu het wiel opnieuw uit te moeten vinden..

sunlover
Mineur
Mineur

Berichtdoor sunlover » 01 mar 2010 11:45

Of verstokte niet-singles die stiekem wel terugverlangen naar hun vrijgezellentijd.

manus57
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor manus57 » 01 mar 2010 12:59

Ik ben getrouwd en zo vrij als een vogeltje, kan dat dan? Ja hoor!!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 01 mar 2010 13:00

maar je bent geen vrijgezel!;)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

sunlover
Mineur
Mineur

Berichtdoor sunlover » 01 mar 2010 15:37

manus57 schreef:Ik ben getrouwd en zo vrij als een vogeltje, kan dat dan? Ja hoor!!

Zeer illustratief. Geen eens door hebben dat de vrijheid ingeperkt wordt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 mar 2010 16:56

Pffft, het wordt weer lente dus tijd voor mij om 10 kilo af te vallen. Voorlopig hier in de buurt een beetje gaan rondfietsen, en dan straks in Utrecht eens kijken of er op de sportschool in de buurt nog leuke vrijgezelle meiden rondlopen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 mar 2010 22:34

Op een profielen-site weer eens iemand een berichtje geschreven. Ik merk dat het goed met me gaat; ik had minder moeite mezelf te "verkopen" als een tijdje terug. En ondertussen ook op facebook aangesproken door een leuke meid die ik niet kende maar die op de een of andere manier op mijn vriendenlijstje terecht is gekomen. Dat gesprek was... vreemd, maar ook heel erg leuk.

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 02 mar 2010 22:46

Nou succes ermee Mortlach;) Uiteindelijk krijgen we de 'resultaten' wel hier geüpdatet uiteraard;) :mrgreen:

Terug naar “Archief”