tante-tortel schreef: Ik geloof dat de Bijbel wel degelijk anders spreekt.
De scheppingsorde is heel gewoon: man en vrouw. En die twee zullen tot één vlees zijn.
Gaat dan heen en vervuld de aarde.....hoe kan dat met mensen van het gelijke geslacht?
Ook heeft God gezorgd dat het seksueel past. Hoe je het ook wend of keerd, dat kan onmogelijk met mensen van het gelijke geslacht.
He-le-maal met je eens: laten we dat de alleenstaanden en kinderlozen gaan vertellen. En de gehandicapten die niet trouwen.
Zonder gekheid: ik wijs de scheppingsorde niet af. De scheppingsorde is wat het is. Adam & Eva. Echter wat je doet is teruggrijpen op de situatie van het paradijs. De zondeval is gekomen en heeft een hap genomen uit onze mogelijkheden. Er is een nieuwe situatie ontstaan waarin gebrek is gekomen. En weet je wat het boekje van hellenbroek erover zegt: wat is het grootste gebrek van de mens: dat hij zijn gebrek niet kent.... En dat idee krijg ik wel eens.
tante-tortel schreef:Verder heb ik nog steeds geen antwoord over hoe je nu toch van God een antwoord krijgt. Zoals je zelf zegt: spreek Heer want uw knecht hoort.Hoe spreekt God? Anders dan door Zijn woord? Daar zullen we het mee moeten doen. Totdat Hij wederkomt.
Al de andere antwoorden die je meent te horen komen vanuit je gevoel.
En dat gevoel is eigenlijk nooit een goede leiddraad geweest.
Wat zegt de Bijbel. Dat moet je uitgangspunt zijn.
3 Dezen doet de deurwachter open, en de schapen horen zijn stem; en hij roept zijn schapen bij name, en leidt ze uit.
4 En wanneer hij zijn schapen uitgedreven heeft, zo gaat hij voor hen heen; en de schapen volgen hem, overmits zij zijn stem kennen.
5 Maar een vreemde zullen zij geenszins volgen, maar zullen van hem vlieden; overmits zij de stem des vreemden niet kennen.
Ja de Heere spreekt, een je weet het wanneer Hij dat doet. Want dat doet Hij met Kracht en Macht. Dat maakt je sterk. Soms zo krachtig dat het bijna een hoorbare stem is. Ik kan het je niet uitleggen: het is alsof geestelijke handen je hart en hersenen openen waarna er woorden ingegoten worden.
tante-tortel schreef: En die spreekt afwijzend over homeseksuele relaties.
Die spreekt over Man en Vrouw relaties.
Neem de Bijbel in zijn geheel en je kunt niet anders doen dan dat toegeven.
Ik wendde mij wederom, en ik zag een ijdelheid onder de zon;
8 Daar is er een, en geen tweede; hij heeft ook geen kind, noch broeder; nochtans is van al zijn arbeid geen einde; ook wordt zijn oog niet verzadigd van den rijkdom, en [zegt] [niet]: Voor wien arbeide ik toch, en doe mijn ziel gebrek hebben van het goede? Dit is ook ijdelheid, en het is een moeilijke bezigheid.
9 Twee zijn beter dan een; want zij hebben een goede beloning van hun arbeid;
10 Want indien zij vallen, de een richt zijn metgezel (edit, JA metgezel, en niet metgezellin hoewel de Bijbel dit woord ook kent) op; maar wee den ene, die gevallen is, want er is geen tweede om hem op te helpen.
11 Ook, indien twee te zamen liggen, zo hebben zij warmte; maar hoe zou een [alleen] warm worden?
12 En indien iemand den een mocht overweldigen, zo zullen de twee tegen hem bestaan; en een drievoudig snoer wordt niet haast gebroken.
1 Het geschiedde nu, als hij geeindigd had tot Saul te spreken, dat de ziel van Jonathan verbonden werd aan de ziel van David; en Jonathan beminde hem als zijn ziel.
2 En Saul nam hem te dien dage, en liet hem niet werderkeren tot zijns vaders huis.
3 Jonathan nu en David maakten een verbond, dewijl hij hem liefhad als zijn ziel.
4 En Jonathan deed zijn mantel af, dien hij aan had, en gaf hem aan David, ook zijn klederen, ja, tot zijn zwaard toe, en tot zijn boog toe, en tot zijn gordel toe.
Ik wil daarmee niet zeggen dat het hier over homoseksuelen gaat; maar de elemnenten die terugkomen in een homorelatie zijn hier zeker te vinden. De gelijkgeslachtige liefde en zorg spat er van af.