Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 mei 2008 13:49

Ik ruim altijd het alleen op. Want als ik mijn man het laat doen schiet ik er niets mee op want dan komt het alleen maar op een andere plaats te liggen.
Pas moest hij zelf zijn bureau en kasten opruimen. En we hadden een nieuwe Ik En Andere kast gekocht waar hij dan alles netjes in kon ruimen na het uitgezocht te hebben uiteraard.
Nou hij was klaar na een dag of twee, en wat schetst mijn verbazing?
Hij had het gewoon van de ene naar de ander kast gelegd en weer terug.

Toen hij weer naar het werk was heb ik het nog maar even over gedaan en toen goed :mrgreen:
Het nadeel is dan weleens dat ik te veel weggooi maar ja, dat hoort er dan gewoon bij. Tipisch een geval van jammer dan :D

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 27 mei 2008 13:56

tante-tortel schreef:Ik ruim altijd het alleen op. Want als ik mijn man het laat doen schiet ik er niets mee op want dan komt het alleen maar op een andere plaats te liggen.
Pas moest hij zelf zijn bureau en kasten opruimen. En we hadden een nieuwe Ik En Andere kast gekocht waar hij dan alles netjes in kon ruimen na het uitgezocht te hebben uiteraard.
Nou hij was klaar na een dag of twee, en wat schetst mijn verbazing?
Hij had het gewoon van de ene naar de ander kast gelegd en weer terug.

Toen hij weer naar het werk was heb ik het nog maar even over gedaan en toen goed :mrgreen:
Het nadeel is dan weleens dat ik te veel weggooi maar ja, dat hoort er dan gewoon bij. Tipisch een geval van jammer dan :D

JA, zo heerlijk eenvoudig kunnen mannen zijn. :lol: :lol:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 mei 2008 13:57

Alphonsus schreef:
tante-tortel schreef:Wauw!!!!!!!! Dat noem ik nog eens opruimen :mrgreen:
Moet je natuurlijk wel het geld er voor hebben, maar is wel rigoureus.

Er is nog nooit opruimklus geweest die:

a) zoveel werk met zich meebracht
b) een "gebroken" rug heeft opgeleverd
c) een gesjouw langs vele keukenleveranciers
d) verschrikkelijk veel tijd
e) en nog steeds binnenkomende rekeningen.

Maar alles is wel in goede onderlinge harmonie verlopen.

Je moet ze de kost niet geven die bij het gezamenlijk opruimen zover met elkaar komen dat ze die ander ook maar meteen willen opruimen.

Wij hebben gisteravond samen de boekenkasten uitgeruimd, schoongemaakt en weer opnieuw ingedeelt, het was een heel karwei, maar staat weer een stuk beter. We zijn trouwens wel tot de conclusie gekomen dat die nu echt vol is.
hier verliep het overigens ook in goede harmonie :wink:
Vanochtend de keukenkastjes onder handen genomen (je had me op een idee gebracht juultje :wink: )
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 mei 2008 14:36

Boekenkasten... hoe richten jullie die in? Mijn oude (dubbele) boekenkast bij m'n ouders thuis is keurig netjes op alfabetische volgorde van schrijver gerangschikt. In mijn eigen appartementje heb ik de boeken op thema gerangschikt. Dus strafrecht bij strafrecht, kunst bij kunst, etc. en daarbinnen ga ik ze dan als 't er veel worden ook weer op alfabetische volgorde zetten..
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 27 mei 2008 14:43

LeChat schreef:Boekenkasten... hoe richten jullie die in? Mijn oude (dubbele) boekenkast bij m'n ouders thuis is keurig netjes op alfabetische volgorde van schrijver gerangschikt. In mijn eigen appartementje heb ik de boeken op thema gerangschikt. Dus strafrecht bij strafrecht, kunst bij kunst, etc. en daarbinnen ga ik ze dan als 't er veel worden ook weer op alfabetische volgorde zetten..

Slimmerd. :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mei 2008 14:55

Ik kom niet aan mijn mans spullen. Zijn bureau is zijn bureau, en zijn kasten zijn zijn kasten. Ik maak eens per week zijn bureau en kasten schoon, maar leg alles terug waar het lag.
Ik zou het gruwelijk irritant vinden als hij aan mijn spullen zou komen. Soms lijken dingen een bende en ongeorganiseerd, maar hij weet altijd exact waar alles ligt. waarom zou ik dat op gaan ruimen?
het is zijn helft van de studeerkamer, ik heb mijn helft :D
pa sheb ik dan de kledingkast opgeruimd, en hij moppert er nog steeds op:' waarom vind jij dat ik mijn kast niet goed had ingeruimd? Als IK het maar handig vind, daar gaat het om.'
En hij heeft gewoon gelijk :)
Dus zit ik niet meer aan zijn spullen. Tot het te erg wordt, en ik gewoon netjes vraag of hij, voor ik schoonmaak, zijn bureau en kasten op wil ruimen. En dat doettie dan netjes :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 mei 2008 16:34

Tja, zo deed ik het ook toen we pas getrouwd waren. Sjonge wat was ik voorzichtig met hem. Maar dat is na 29 jaar wel anders.
Ik ruim het gewoon op en zorg dat alles daar ligt waar hij het zo weer kan vinden. Nu is mijn man een eersteklas sloddervos (wel een lieve hoor) en ontzettend vergeetachtig, en juist omdat het een bende wordt kan hij niets meer vinden. Verder zijn wij in gemeenschap van goederen getrouwd en zijn de kasten die we hebben gewoon van ons samen en hebben wij daar ook gewoon gemengt onze spullen in liggen.
Als hij b.v. de suikerpot pakt weet hij niet meer waar hij vandaan komt en zoekt gewoon een leuk plekje om hem terug te zetten (koelkast ofzo) :mrgreen:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 27 mei 2008 17:08

Ik heb m'n Nederlandse leesboeken op alfabet staan, m'n 'studie'boeken en andere nuttige info staan op onderwerp.
M'n Roemeense boeken staan ook allemaal op onderwerp / categorie gesorteerd, omdat ik die vaak uitleen en dan is het wat makkelijker om een bepaald boek eruit te halen.

En verder is m'n kantoor nu een bende omdat ik hier de hele dag bezig ben geweest, daar moet ik vanavond ook maar eens wat orde in aanbrengen :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 mei 2008 17:44

onze boeken staan kris kras door elkaar maar ik weet precies wat waar staat. Nu zijn ze ook niet zo heel groot :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 mei 2008 17:55

Zijn je boeken niet zo heel groot? :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 27 mei 2008 18:04

Mijn boeken heb ik staan op interessant en niet. Heb dan leesboeken een plank, studieboeken staan gewoon schots en scheef door elkaar, weet ze zo wel we te vinden. Verder heb ik andere plank met van alles en nog wat op grote.

Maar bureau opruimen houd ik zelf helemaal niet van, moet dan af en toe weer eens doen van mijn ouders, maar ben dan van alles kwijt na de tijd.
Leef je droom.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 mei 2008 18:04

nee de boeken ook niet, de kasten ook niet :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mei 2008 18:12

Onze boeken staan op soort.
Een plank met mijn studieboeken, een plank met zijn studieboeken, een plank met romans, een plank met Bijbelse boeken een plank met fotoalbums.
Alle kinderboeken staan gewoon kriskras door elkaar op de zolder, achter een soort deur, op de planken daarin. Maar we hebben niet zoveel boeken, dat scheelt. We hebben niet zoveel met boeken, we lenen ze liever van de bieb. Dus het is meer voor de show, om de studeerkamer echt studeerkamer te maken ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 27 mei 2008 19:57

Hoe meer boeken hoe fijner! :) Ik lees boeken ook gerust 4 of 5 keer, dus dan is het wel handig als je ze in huis hebt. En een nette boekenkast vind ik ook een mooi gezicht!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 mei 2008 20:10

Ik houd van boeken, en van mooie nette boekekasten, maar het blijft bij mij een rommelmagneet, dus we hebben de meeste boeken boven, uit zicht :wink: maar bij de hand want mn favorieten lees ook ook regelmatig

Terug naar “Archief”