Smurffie en kerel gaan trouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jul 2008 10:59

Kijk, dat handjes schudden hebben wij geen last van. 60 keer en dan is het gewoon op, heerlijk. Wij hadden anderzijds misschien wel een grote bruiloft gedaan als we het geld niet zo hard nodig hadden voor het huis, maar toch..nee, ik ben blij dat we het zo gaan doen. Bovendien kan ik niet zo heel goed tegen grote drukte, Arjen al helemaal niet. 60 man, inclusief kids is al druk genoeg.

@MissF: Wij hebben geen sjieke bruiloft omdat we daar allebei helemaal niet het type voor zijn. We hebben een locatie uitgekozen waar iedereen zelf zijn drinken kan halen en bier kan tappen, etc zodat mensen lekker kunnen lopen, niet hoeven te wachten op bediening, met andere mensen in contact komen i.p.v. continu aan dezelfde tafel te blijven zitten. Daar past dus al helemaal geen tafelschikking bij :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jul 2008 11:27

LeChat schreef:Wij doen ook een buffet, veel losser inderdaad en dan heb je ook nog eens meer keus dan als je een menu doet (met 2 varianten per gang).

Overigens vind ik de term 'lopend buffet' altijd zo mal: ik zie dan al die etenswaren door de zaal wandelen :mrgreen:.

mijn zusje zei toen ze hoorde dat er een lopend buffet was waar we gingen eten: Ik ga liever op de fiets :mrgreen:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 09 jul 2008 12:45

Wow, onze bruiloft was ook iets van 4000 euro totaal. Wij hebben zelf een broodmaaltijd geregeld met soep erbij, was iets van 50 euro aan boodschappen en viel prima in de smaak. Feest voor ong. 100 mensen incl. 's middags koffiedrinken enzo en huur zalen was geloof ik 1650 euro.
Ik vond dat al veel geld :oops:

Wij zijn ook niet zo van de receptie en feestavond. Wij hadden 's avonds eerst nog de kerkdienst dus ons feest begon pas om half 9 tot 0.00 uur en iedereen mocht gewoon blijven.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 09 jul 2008 12:58

Wij hebben een budget gemaakt voor:
- gemeentehuis
- kerk
- trouwjurk
- bloemen
- fotograaf
- ringen
- trouwvervoer
- diner/buffet
- koffiedrinken + taart
en hiermee komen we al boven de 5000 euro uit! Voor een feestavond betaal je al snel 16 euro per persoon, voor 3 uur. Dus reken maar uit, je komt wel aan de 8000 euro dan. En dan doen we echt geen gekke dingen hoor! (vinden wij..)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jul 2008 13:04

-Trouwpak
-Bedankjes voor jan en alleman
-Trouwkaarten/bedankkaarten o.i.d.

Wij hebben echt angsttoeslag op angsttoeslag, kan het alleen maar meevallen :mrgreen:

En nu ga ik bij de slager een bbq bestellen met alles erop en eraan, voor 18 man a.s. zaterdag. *plingpling* 8-[

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 jul 2008 13:13

Wij hebben een diner. Wij houden daar gewoon van. Lekker zitten en genieten van het eten :)
Wij hebben ook 4 oude mensen op onze bruiloft die slecht kunnen lopen. Tja, dan is steeds eten moeten halen een beetje wreed.
We hebben een 3 gangen menu met 3 keuzes per gang. En da's niet duurder dan een buffet. Je kunt het allebei zo duur maken als je wilt natuurlijk. Bij het restaurant waar wij ons feest houden kun je voorgerechten van 3 euro kiezen of van 8 euro. Tja, dat scheelt natuurlijk nogal. Binnenkort moeten we hem samenstellen. Best lastig, er zijn zoveel lekkere dingetjes te kiezen. Mjammie!
We willen ook beetje rekening houden met de gasten natuurlijk. Bij GB thuis eten ze alleen wat ze kennen, bij mij thuis vinden ze uitproberen juist leuk. We komen er vast wel uit. En als iemand niets lust, pech!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 09 jul 2008 13:28

Angsttoeslag= leuk woord! :D (nooit van gehoord ;))

Wij hebben het ook wel iets ruimer berekent allemaal. De kaarten maakt mn zwager en zal voor max. 100 euro wel klaar zijn. Mn zus heeft een kennis die mijn boeket wel kan maken, maar geen idee wat de prijs daarvan dan is. We dachten een kennis van mn vriend te vragen als fotograaf (is student, doet fotografie voor hobby) maar die wilde er ff 1250 euro voor hebben... :shock: :shock: :shock:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 jul 2008 13:32

Het maakt nogal uit of je het feest in een officiele feestzaal geeft of op een plek waar je zelf de drank inkoopt en vrienden vraagt om achter de bar te staan. Het eerste kost zoals je hierboven kunt lezen een paar duizend euro, het tweede een paar honderd euro.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jul 2008 14:09

88alries88 schreef:Angsttoeslag= leuk woord! :D (nooit van gehoord ;))

Wij hebben het ook wel iets ruimer berekent allemaal. De kaarten maakt mn zwager en zal voor max. 100 euro wel klaar zijn. Mn zus heeft een kennis die mijn boeket wel kan maken, maar geen idee wat de prijs daarvan dan is. We dachten een kennis van mn vriend te vragen als fotograaf (is student, doet fotografie voor hobby) maar die wilde er ff 1250 euro voor hebben... :shock: :shock: :shock:

zoek een fotograaf die het vanuit huis doet. Wij hadden dat ook waren voor alles bij elkaar (fotoboek,alle foto's,benzine van fotograaf) 800 euro kwijt en dan was alleen het boek al 195.95.
En je ziet geen verschil tussen het boek van mijn broer (1400) en die van ons

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jul 2008 14:16

Precies..daar kijk je 2 keer in en dan ligt het te verkleuren in de kast. Wij willen gewoon een amateurfotograaf en boek doe ik zelf wel. Met een beetje creativiteit moet dat wel lukken.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jul 2008 14:18

ja kan je ook doen! Scheelt nog meer kosten zeker als je een klein budget hebt of gewoon niet veel uit wil geven

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jul 2008 14:22

Inderdaad.

Even iets anders..ik begrijp niet waarom mensen het zo leuk vinden om een bruiloft te regelen ](*,) Of een bbq voor een verloving ](*,) Tot nu toe heb ik er welgeteld 5 uur lol aan gehad, dat was tijdens het jurken passen, de rest vind ik helemaal niet grappig :|

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 09 jul 2008 14:36

Ik schrik af en toe echt van wat het allemaal kost. Vandaag heb ik een beetje zitten kijken naar bruidstaarten. Sommige taarten zijn voor 8 euro p.p.. Nou dat vind ik toch echt te gek. Gelukkig heb ik ook nog wat site's gevonden waar je goedkopere taarten kan krijgen. Auto gaan we waarschijnlijk van familie lenen, dus dan besparen we weer een hoop geld. Wat ik ook zo belachelijk duur vind: lingerie onder je jurk. Nu snap ik best dat bij sommige jurken speciale lingerie nodig is, maar ik ga echt geen 150 euries neertellen daarvoor.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 09 jul 2008 14:38

Weet je dat ik het ook al zat ben? En dan zijn wij nog amper begonnen! Kheb veel meer zin om straks met ons huis aan de gang te gaan...

Die fotograaf...we hebben nu binnenkort afspraak met fotograaf in het dorp, en dan gaan we kijken wat hij voor ons kan doen. Fotoboek wil ik eventueel zelf wel maken (kijken of ik creatief ben..) En hij hoeft maar van 10 tot 14 uur aanwezig te zijn ofzo. Half 1 gemeentehuis, en kerk staat er zo'n beetje naast, en daar mag hij toch geen foto's maken.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jul 2008 14:58

Ik wil het dus voor 1 keer niet zelf inplakken. Vind het wel leuk om een officieel boek te hebben met goede foto's Daarin ben ik dan ook wel weer vrij kritisch.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”