Zozo, wat typen jullie veel op een dag

.
Waar woont iedereen hier toch? Hier, westen van Nederland, is het bijna onmogelijk om 1 verdiener te hebben, tenzij diegene goed verdiend. Maar tegenwoordig, met de huizenprijzen, benzineprijzen... Ik weet niet wie een koop/huurhuis heeft (dat gaat mij ook helemaal niet aan ) maar hier heb je toch echt wel op zijn minst 2 ton nodig om een beetje een redelijke flat te krijgen. En voor een eensgezinswoning zit je rustig op de 3, 3,5 ton. En daar heb je toch echt 2 slaraissen voor nodig! Meestal.
Ik woon in de randstad, heb een koophuis en heb 1 salaris. Gelukkig is het hier goed betaalbaar.
l'etre: daar snap ik dus ook geen hout van. Wij kunnen met twee salarissen (nouja twee keer vier dagen werken) net de hypotheek voor een appartement betalen, terwijl we allebei hoger opgeleid zijn.
Da's apart inderdaad. Starters op de arbeidsmarkt?
Ik lees in dit topic wel vaker waar mensen van rondkomen en hoe weinig boodschappen er gedaan worden, maar dan denk ik weleens: zijn ze allemaal zo erg aan de lijn, wassen ze zich nooit, of doen wij gewoon iets verkeerd?!
Haha, ik denk precies hetzelfde. In m'n uppie red ik het ook niet echt met 40 euri...
En dan die WOZ waarde van je huis nog. Dat schijnt gestegen te zijn afgelopen jaar. Daar zag ik een stuk over bij radar, dat ze soms hele verkeerde huizen als uitgangspunt voor jouw huis nemen. Vaag hoor.
Maar bij ons was de WOZ waarde minder geworden volgens mij. En da's helemaal vaag (maar maakt mij niet uit, we betalen tenminste minder )
WOZ-waardebepaling gaat inderdaad nogal onzinnig. En ja, hoe hoger, hoe meer belasting.